Het is een sensor die verkeerd word uitgelezen óf speedfan denkt dat het een sensor is.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Verwijderd
Als eens gesearched op 127 + temp oid? Is gewoon een sensor die niet kan uitgelezen worden of niet bestaat. In ieder geval niks om je zorgen te maken (gewoon hiden mocht je speedfan gebruiken)
Hartelijk dank, ik begon al te stressen
. Dit topicje kan dicht, dat is mooi snel opgelost!
Speedfan leest vaak verkeerde waardes uit. Vooral bij nForce borden. Bij mijn twee bordjes staat er ook altijd iets in die richting bij aux..
:D
Ik heb ipv 127 graden aux 119/122 graden, is dit precies het zelfde probleem? Of is het een chipset die staat te branden?
Ongeveer zelfde probleem. Waar je bij 127 nagenoeg zeker kunt zijn dat de sensor helemaal niet werkt kun je bij temperaturen als die van jouw er vanuit gaan dat deze gewoon niet goed werkt.
Desnoods even voelen met de hand of dit inderdaad zo is (aan de chip zelf of de heatsink).
Desnoods even voelen met de hand of dit inderdaad zo is (aan de chip zelf of de heatsink).
Ik wil hierbij ook even Speedfan volledig afraden! Ik was lekker mijn cpu aan het overclocken en alles leek heerlijk koel (E6850 met stock koeler op 3.8ghz amper boven de 40gr). Even Hardware Monitor gedownload ter controle en blijkt dat alles zo'n 10-12gr warmer was dan Speedfan aangaf!!
Komt omdat nog niet iemand erachter is hoe je nou exact de temp van de CPU kan uitlezen. CoreTemp geeft ook nog wel eens rare dingen door. TAT hetzelfde verhaal. maar het voordeel van speedfan is juist dat je handmatig een offset kan instellen
127 is dus 1111111 binair, gewoon 100% waarde voor een sensor die niet afgelezen word...
Hoezo Google geeft geen antwoord? Even snel wat ingetypt en zie hier de resultatenGeen idee wat een AUX is (google heeft zo snel ook geen antwoord) maar 127 graden kan niet best wezen.
Ja snel opgelost... alleen beetje onzin hier weer een topic over aan te maken.ormagon schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:56:
Hartelijk dank, ik begon al te stressen. Dit topicje kan dicht, dat is mooi snel opgelost!
Volgende keer dus eerst zelf even onderzoek doen voor je een topic aanmaakt!
Dit is zoals je ziet een probleem wat bekend is en wat dus een sensor is die niet goed wordt uitgelezen. Het is de bedoeling dat je voordat je een topic opent hier op GoT zelf ook wat onderzoek uitvoert, als je dit gedaan had, had je vast wel wat gevonden, voortaan zelf even wat meer zoeken dus
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()