Wegvallen tweakDSL

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• optimizer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-10-2021
Ik heb een tijd geleden een 2 jarig contract gesloten met tweakdsl, waarbij ik meteen vanaf het begin last had van lag: mijn verbinding valt elke paar minuten 5/10 seconden weg. Nu hoef ik als gamer natuurlijk niet uit te leggen hoe irritant dat wel niet is (cod4: het ene moment loop je vrolijk rond, verbinding valt weg, en bij de tijd dat hij terug is ben je opeens dood).

Ik heb uiteraard contact opgenomen: Het antwoord was dat ik eerst al mijn eigen dingen moest controleren en updaten: router en pc's gewoon goed, die deden het met mijn vorige provider ook perfect. Modem (Copperjet 1616 2P) laatste software erop enz.

Vervolgens dachten ze dat het verlagen van mijn snelheid van 2 naar 1 MB/s het stabiel zou maken, maar dit was niet het geval. Hierna beloofden ze mij dat ze het probleem zouden opsporen. Na een tijdje niks te horen nam ik weer contact op, en het antwoord dat ik kreeg was dat ze er nog mee bezig zijn. Hier geloof ik persoonlijk niks van.

De vragen zijn dus:
Heeft iemand anders met tweakDSL ook dit probleem?
Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen proberen, waar het aan zou kunnen liggen enz?
Zou ik voor de zekerheid toch voor een andere modem moeten vragen?

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 13:41
ik heb dit probleem ook maar dan bij speedlinq. dns valt weg. dowloaden blijf het gewoon doen.
ook een (Copperjet 1616 2P)

volgens mij is tweakDSL wel een goeie provider.

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Via welk netwerk? BBned of Tiscali?

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Verwijderd

Zijn er ook andere modem's die jullie kunnen proberen? aangezien jullie beide een Copperjet 1616 2P hebben ....

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Wat valt er exact weg? Valt DSL uit? Hoe lang is je bekabeling van modem naar isra?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Goedendag,

Zelf zit ik met een soortgelijk probleem met TweakDSL. Ik heb nu ongeveer 2/3 maanden Tweak, sinds ik Tweak heb is er minimaal 1x in de week wel een periode waar het internet het slecht dan wel niet doet. Dan valt hij voor 1min weg en is er dan weer 10sec en valt dan weer weg. De signaalsterkte naar mijn draadloosmoden is 90% en hij geeft gewoon max 54mbps door. (Dit is overigens niet altijd het geval, zeer wisselend)

Het maakt overigens niet uit of ik nou 1 meter of 10 meter van het modem af zit.

Wat zou ik allereerst kunnen doen? Heb nu al menig poker-toernooi maar opgegeven omdat ik steeds weer werd gedisconnect. :(

Graag reacties :)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Voor jou natuurlijk dezelfde vraag he. Wat valt er exact weg. Wat veranderd er op het modem als je internet uit valt? Welke lampjes gaan er aan/uit?

PSN: djmurcielago

• optimizer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-10-2021
Het netwerk is BBned, en de kabel is slechts enkele tientallen centimeters lang. Ik heb niet echt gezien welke lampjes wel of niet gaan branden omdat mijn modem en router in de meterkast staan en mijn pc 15 meter weg op de 1e verdieping. (niet draadloos)

Ik wordt dus trouwens niet geheel gedisconnect van servers. Andere mensen zien mij slechts met 999 ping.

Ik heb overigens ergens nog een andere modem liggen van xs4all, maar die zal vast niet zomaar werken als ik hem er nu in doe, toch?

Verwijderd

Bij mij valt er geen lampje weg. De drie lampjes van Wlan, internet en DSL bljven branden. (De power natuurlijk ook;))
(Zyxell modem btw P-2602H)
Pagina: 1