Tendentieus Kassa-achtig bericht over Telfort / Tiscali

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Betreft dit bericht:
nieuws: Migratie van Tiscali naar Telfort leidt tot klachten over snelheid

Ik vind dit bericht een nogal sterk "kassa" gehalte hebben. Niet dat daar heel erg veel mis mee is, maar ik lees hier tweakers.net. Er zit hier (zelfs in de crew) ontzettend veel kennis van de internetbrange.

Wat ik leuk zou vinden om te lezen bij zo;n bericht, is dat er met al die mensen die "gemigreerd" zijn feitenlijk niets is gebeurd. Zowel Tiscali, Speedlinq als Telfort is technisch dezelfde ISP, met een ander merknaampje eraan (Mail en DNS servers verschillen).

Met letterlijk alle klanten die van tiscali naar telfort gemigreerd zijn, is niets gebeurd met de DSL lijn. De snelheid is alleen omhoog gegooid naar 20mbit (wide open). Dit heeft potentieel een nadelig effect op de stabilteit van een dsl lijn. (en ik begrijp dat er ergens een storing was).

Dit gecombineerd met het feit dat de perceptie van problemen bij ongewenst wisselen van ISP nogal veel sterker is. Maar dat terzijde.

Ik zou het toch wel leuk vinden als je op tweakers.net terug kon lezen dat met wat logica de problemen terug te voeren zijn op een verhoging naar 20mbit. Nu is het een soort bericht waar zowel de kennis van de dsl markt als techniek niet echt heel sterk vanaf druipt :o.

En even ter overvloed: Ik werk niet bij die provider. Bij geen een :). Ik heb ooit in 2005 wel 2 maanden als bijbaan bij tis gewerkt en was niet sterk onder de indruk van de klantvriendelijkheid van de procedures.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

De titel wordt niet eens onderbouwd in het bericht aangezien uit niets blijkt dat dit komt door de migratie. Verder gaat het dus eigenlijk over een storing die op vrijdag verholpen is, een beetje loos om daar een compleet nieuwsbericht over te maken als je het mij vraagt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nog twee andere foutjes:
  • Er wordt gelinked naar pagina 98 (dat is dus posts-per-page afhankelijk), beter zou het zijn om naar een message te linken
  • GoT users bestaan niet meer - het zijn Tweakers.net users op GoT ofzo :+

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Points taken

De migratie leidde er wel toe dat er op het Tiscali-forum klachten geuit werden nav de snelheid. Dat de problemen achteraf (iig voor een deel) het gevolg waren van een storing doet daar niets aan af. Tiscali had misschien beter wel een storingsmelding op zijn site kunnen zetten. Als ik Tiscali-klant was, zou ik iig willen weten wat er aan de hand was.

Maar JvS heeft gelijk: een uitgebreidere uitleg over het feit dat het om hetzelfde netwerk ging was hier op zijn plaats geweest.