2 Windows 2003 Domein Controllers via VPN

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem. Ik heb twee locaties waar een domein controller draaien.

Locatie 1: W2k3 DC, W2k3 Exchange, W2k3 TS, W2k3 Websvr
Locatie 2: W2k3 DC

Op locatie 1 dus vier losse servers en op locatie 2 een server welke middels een VPN verbinding is gekoppelt aan de andere locatie. Inmiddels is deze server de tweede domein controller. Wat betreft Active Directory, dat is allemaal prima.

Wat is nu dan het probleem? Ik kan niet in de shares van locatie 1 komen vanaf een werkplek op locatie 2. Nu heb ik e.a. zitten uitproberen via DFS maar helaas werkt dit ook niet. Kortom, probleem. Ook het loginscript werkt niet.

Overigens is de naam van de DC op locatie 1 niet gelijk aan de DC op locatie 2 maar dat leek mij logisch.

Graag zou ik een oplossing hebben voor dit probleem. Ik kom er in ieder geval niet meer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:34:
Wat is nu dan het probleem? Ik kan niet in de shares van locatie 1 komen vanaf een werkplek op locatie 2. Nu heb ik e.a. zitten uitproberen via DFS maar helaas werkt dit ook niet. Kortom, probleem.
Je bent uiterst vaag en begint gelijk met DFS - whatever happened to Troubleshooting 101?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor je terugkoppeling.

Troubleshooting 101? En vaag?

Nog een keer opnieuw beginnen dan. Ik heb 2 domeincontrollers aan elkaar gekoppelt op 2 locaties. Deze draaien samen 1 AD. En ik kan dus vanaf locatie 2 ook mijn AD beheren maar niet op de shares.

Waar het op neerkomt is dat ik graag vanaf locatie 2, via de server, op de shares van de domeincontroller (en tevens fileserver) van locatie 1 wil komen. Een soort " doorlussen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:29:

Waar het op neerkomt is dat ik graag vanaf locatie 2, via de server, op de shares van de domeincontroller (en tevens fileserver) van locatie 1 wil komen. Een soort " doorlussen".
Met troubleshooting bedoel ik dat je gaat kijken waar het nog goed gaat, en wanneer het misgaat.
Kan je vanaf S1 bij S2 komen, kan je door middel van traceroute of ping zien welke weg je verkeer aflegt, dat soort dingen.

Met de informatie in je topicstart kunnen we hier niks als je niet vertelt wat voor VPN je gebruikt (dial-in? site to site ipsec? twee VPN routers?) en wat je zelf al geprobeerd hebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don van Boven
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Precies, geef meer informatie :) . Post bijv. ook de output van een 'dcdiag' en een 'netdiag'.

I'll make you an offer you can't refuse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:29:
Allereerst bedankt voor je terugkoppeling.

Nog een keer opnieuw beginnen dan. Ik heb 2 domeincontrollers aan elkaar gekoppelt op 2 locaties. Deze draaien samen 1 AD. En ik kan dus vanaf locatie 2 ook mijn AD beheren maar niet op de shares.

als dat niet lukt, heb je dan geen problemen met replicatie? Even je eventlogs kijken dus >>> troubleshooting -101 :)
Pagina: 1