Nog even over die spuitbusjes met perslucht, in mijn beleving gezien de prijs gebakken lucht, gewoon te gek voor woorden. Zeker in vergelijking met allerlei andere spuitbussen die ondanks de duurdere inhoud maar een fractie er van kosten.
Maar dat even terzijde, opgemerkt werd dat ze drijfgas zouden bevatten. Nou is drijfgas in spuitbussen een attribuut dat gebruikt wordt waar lucht absoluut ongewenst is. Denk aan lakken etc. Maar zit het in busjes samengeperste lucht ook? Is nieuw voor me en maakt me een erg nieuwsgierig. Want zo ja, waarom? Zelfde m.b.t. CO
2. Welke functie heeft dat?
Edit:
Tot nu toe heb ik dit altijd met een stofkwastje in combinatie met de stofzuiger opgelost. Bevalt me prima, maar soms zit ik wel eens te mijmeren. Ik stel me dan voor dat ik voor een keertje zo'n busje koop. Op zeker moment is dat natuurlijk leeg en dan komt de gedachte bij me op om het zelf te hervullen.
Zoals iedere Nederlander beschik ik over een fietspomp. Welnu, ik stel me dan voor dat ik een gat in de bodem maak en hierin een fietbandventiel soldeer. Ik gebruik mijn verstand en overdrijf niet, want een te hoge druk heb je gauw en dat kan een heel gevaarlijk uiteenspatten tot gevolg hebben.
Goed, hiermee rekening houdende, een paar slagen met de fietspomp en klaar toch? Of toch niet?
[
Voor 37% gewijzigd door
Techneut op 26-07-2009 12:05
]