Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Installatie PC Suite / Mrouter voor Sony Ericsson M600i

Pagina: 1
Acties:
  • 592 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een van mijn collega's heeft een Sony Ericsson M600i smartphone. Om contactpersonen en de agenda te synchroniseren met Outlook 2003 gebruiken we de PC Suite for Smartphones onder Windows XP Pro. Althans, dat proberen we. Want het lukt niet.

Het begon alsvolgt:
Telefoon inpluggen middels USB-kabel, programma starten, synchronisatie starten. Het voortgangsbalkje deed een paar stapjes en daar bleef het bij. CPU gebruik van Windows schoot naar 100%, wat terug te voeren was op het synchronisatieprogramma. Wegklikken kon niet, het moest via taakbeheer de nek worden omgedraaid.

Wat ook regelmatig gebeurde is dat na enige tijd de PC spontaan opnieuw startte....

Diverse dingen geprobeert: firmware telefoon up-to-date, nieuwste versie PC Suite, verwijderen en opnieuw installeren. Gebruikersprofiel Windows opnieuw gemaakt. Mag allemaal niet baten.

In de eventlog van Windows staan geen meldingen die mogelijk hiermee iets te maken hebben. Ook als de PC 'zomaar' opnieuw start staan er geen meldingen in de eventlog.

Na veel zoeken op internet kwam ik op een Duits forum waarin het probleem werd besproken. De oplossing: gebruik een oude versie van PC Suite. Na wat zoeken die versie gedownload en op een test-PC geinstalleerd. En... gaan met die handel. Synchroniseren is in een vloek en een zucht gepiept.

Mooi! Dus nieuwste PC Suite van PC collega gemikt. PC moet na verwijderen software opnieuw worden gestart. En na inloggen... start PC Suite weer. Hee, die had ik toch net weggegooid? Staat ook niet meer in de lijst "add/remove software". Oke, zooi opnieuw geinstalleerd en daarna weer ge-de-installeerd (is daar geen beter woord voor?) PC weer opnieuw starten. Inloggen en... jawel, wederom start PC Suite. Staat ook weer niet meer in de lijst "add/remove software". Hmm.
Dan de botte bijl maar. Mappen met zooi weggemikt (SonyEriccson, Teleca, Intuwave), profielen geschoond, register van voornoemde spul verlost. Met Easyclean het register nog eens verschoond van allemaal troep. PC opnieuw starten en eindelijk verscheen de zooi niet meer.

Mooizo, oude versie installeren! Nee, want die mekkert dat er reeds een nieuwere versie van PC Suite is geinstalleerd. ARGHH.
Weer met Easyclean aan de slag. Ditmaal de lijst van geinstalleerde software. En verdraaid, daar staat PC Suite tussen, hoewel dus niet te zien in het windows control panel. Oke, spul via Easyclean ge-de-installeerd. PC opnieuw starten en oude versie software installeren. Ditmaal zonder problemen. Ha, eindelijk!
Telefoon aansluiten, drivers worden geinstalleerd, maar helaas... synchroniseren middels PC Suite doet 'ie niet, ziet geen aangesloten apparaat :(((
Mrouter blijkt niet geinstalleerd. Installatiebestanden staan in de map met al het andere PC Suite spul, maar klikken op Mrouter Setup levert niets op; de installatie start 'gewoon' niet. Na nog een paar reboots en installatiepogingen ben ik erg verdrietig geworden van zoveel geklooi....

Het meest frustrerende is nog wel dat ik nergens iets van foutmeldingen kan vinden. In de eventlog staat niets, allerhande logfiles staat vanalles in, maar geen meldingen dat het verkeerd gaat.

Eerlijk gezegd ben ik wel een beetje klaar met die 'mobile-zooi'. Eerder heb ik al vreselijk zitten klooien om een Pocket PC aan te sluiten, daarna idem met een Palm en nu weer zo'n 'smartphone'. Alleen de naam al........

Maargoed, wellicht weet iemand hoe ik die Mrouter zooi aan de praat kan krijgen?

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 28-01-2008 17:32 . Reden: Aanhef en groeten niet nodig ]

Dit topic is gesloten.