[Vista Codec's] Kleuren mixed up

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Quellien
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-07 15:01

Quellien

Excrement producer

Topicstarter
Hoop dat er iets aan te doen valt,

Al mijn .avi en .xvid bestanden geven een totale fucked up kleuren weergave. Huidskleur is ineens blauw groenig en de kleuren zijn over het algemeen helemaal door elkaar gegooid. Het vreemde aan alles is nog wel dat dit NIET voorkomt bij Winamp, maar weer wel bij Windows Media Player, DivX Player en Windows Media Center. Over de laatste gaat het eigenlijk. Kijk namelijk graag filmpjes op mijn TV die ik via WMC open (met astandsbediening). Winamp is (zoals ik al gelezen had, en ervaren) niet een top Video player en hapert dan ook herhaalderlijk. Laatste Nvidia drivers ook geprobeerd te installen, maar dat werkt al helemaal niet. En dat verklaard uiteraard nog niet dat WInamp het wel doet en de rest niet (neem ik aan)

Na 2 dagen googlen en GoT searchen en codec packs installen en weer eraf gooien heeft nog altijd niet gewerkt.

Eventuele relevante spec's

Windows Vista 32
GeForce 8400 GS (Forceware version 163.75)
(nog meer relevant?)
K-lite codec pack is op dit moment enige die ik geinstalleerd heb. Daarvoor alleen lose codecs.

Bij voorbaat dank

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:03

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Gooi al je codec-packs en dergelijke er af (zorg dat ze echt helemaal gedeïnstalleerd zijn) en installeer FFDShow Tryouts (meuk: ffdshow tryouts beta 4)

[ Voor 28% gewijzigd door Mad Marty op 28-01-2008 16:48 ]

Rail Away!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Topicstarter
Net alles eraf gegooid, ga het nu proberen!
Ik kom nog even melden of ie heeft gewerkt of niet.

[EDIT]
Helaas, nog steeds dezelfde kleuren. Met ALLE codecs, neem aan niet de Audio codecs? want dat waren de enige die ik nog over had en er dus ook op heb laten staan.

Nog iets anders misschien?

[ Voor 51% gewijzigd door Quellien op 28-01-2008 17:01 ]

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Topicstarter
Ben er net achter gekomen dat WMV er nog wel opstond?
Na de uninstall van alle codecs behalve WMV dus, hebben .wmv bestanden nog altijd de vreemde kleur! dus waar ligt het nu aan? snap er nu niets meer van

maar die wmv krijg ik er uiteraard niet af omdat hij zo ingebakken zit in windows. Of is er wel een truukje?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-07 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Quellien schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:26:
maar die wmv krijg ik er uiteraard niet af omdat hij zo ingebakken zit in windows. Of is er wel een truukje?
Alles gaat via codecs.Ik dacht wmv ook gewwon Je kunt met een externe applicatie (gspot) kijken wat je media file gebruikt om te rederen. Dan heb je wat beter iddeen waar te zoeken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Ik heb ditzelfde probleem eerder gezien onder windows XP. In dat geval hielp het om een andere versie van de Nvidia drivers te installeren. Probeer dat eens?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Topicstarter
Nvidiot schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:34:
Ik heb ditzelfde probleem eerder gezien onder windows XP. In dat geval hielp het om een andere versie van de Nvidia drivers te installeren. Probeer dat eens?
Dat was hem inderdaad! Reden waarom ik er niet aan gedacht heb is dat ik al een tijdje geen update meer had gedaan (wel poging tot, maar toen kreeg ik een crash, en was de vorige driver sowieso de enige oplossing)

Heel erg bedankt Mad Marty, Nvidiot en Leuk_he

kan ik weer lekker mn favo serie op de TV gaan volgen!
Pagina: 1