Internet Explorer 7 (Vista Ultimate) loopt geregeld vast

Pagina: 1
Acties:
  • 5.124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-01 12:49
Hallo,

Ik zit met een probleem.
Als ik Utorrent aan heb is of mijn internet explorer rete sloom of hij doet het helemaal niet meer.
Nu had ik hier al een keer een oplossing voor gevonden, althans dat dacht ik maar heeft dus weinig geholpen.
Soms heb ik Utorrent niet aan en dan doet internet explorer het soms ook helemaal niet meer :S erg vaag, dan moet ik eerst de pc rebooten en dan doet ie het wel weer.
Ik heb inmiddels alle updates uitgevoerd die vista mij heeft aangeboden maar heeft ook niks geholpen.
Herkent iemand deze problemen en weet iemand hier misschien een oplossing voor laat het me ajb weten want het is knap irritant.

Bedankt alvast en ik hoor het wel ;)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:37

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Beetje weinig info. Wat versta je onder vastlopen? Geeft IE een foutmelding? Gebeurt het als je bepaalde sites (Flash, Java) bezoekt? Freezet-ie, of sluit-ie af? Neemt-ie 100% CPU?

offtopic:
Installeer Firefox, dan ben je van het gezeur af! :+

Rail Away!

• Blueflame_Core
Mad Marty schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:52:
Beetje weinig info. Wat versta je onder vastlopen? Geeft IE een foutmelding? Gebeurt het als je bepaalde sites (Flash, Java) bezoekt? Freezet-ie, of sluit-ie af? Neemt-ie 100% CPU?

offtopic:
Installeer Firefox, dan ben je van het gezeur af! :+
Hmz ja misschien idd beetje te weinig info. Ik zal proberen het duidelijker te omschrijven.
Soms zit ik s'avonds voor de pc en dan open ik bijvoorbeeld Google, Tweakers of een andere website
en dan is het laadbalkje heel snel groen en komt er 'deze pagina kan niet worden weergegeven' dan refresh ik en dan vind ik dat ie wel heel snel refresht en zegt ie het zelfde 'deze pagina kan niet worden weergegeven'.
Dan ligt niet mijn internet plat want msn werkt nog gewoon, en als ik dan even later de pc reboot doet ie het weer. Ook vaak bekijk ik een website waar plaatjes op staan en dan worden sommige plaatjes wel en sommige niet weergegeven .. dan refresh ik en dan doen ze het wel.
Nja en met Utorrent is het hetzelfde verhaal eigenlijk.. dan laad de pagina heeeel langzaam en soms komt de pagina dan wel voor de dag en soms niet. Sluit ik daarna Utorrent dan duurt het ff maar dan komt internet wel weer opgang.
Firefox vind ik een *$@#%# browser :p. Als dat de enige oplossing zou zijn dan is het niet anders, maar goed.
Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is omschreven ;)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:37

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Hm, klinkt een beetje als DNS problemen. Staan je DNS instellingen goed? Misschien eens een flushdns doen? (al is het commando daarvoor mij even ontschoten, moet wel ergens te vinden zijn ;) )

Rail Away!

• Blueflame_Core
Mad Marty schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:16:
Hm, klinkt een beetje als DNS problemen. Staan je DNS instellingen goed? Misschien eens een flushdns doen? (al is het commando daarvoor mij even ontschoten, moet wel ergens te vinden zijn ;) )
Om eerlijk te zijn ik heb geen idee :P heb geen verstand van DNS

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

al is het commando daarvoor mij even ontschoten
ipconfig /flushdns

Maar ik betwijfel of dat helpt tegen IE crashes. Meestal is dat het gevolg van misdragende plugins (ja, IE heeft ook plugins). Uiteraard ook ff scannen op spy/malware, IE blijft daar gevoelig voor.

日本!🎌

• Blueflame_Core
_Thanatos_ schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:25:
[...]

ipconfig /flushdns

Maar ik betwijfel of dat helpt tegen IE crashes. Meestal is dat het gevolg van misdragende plugins (ja, IE heeft ook plugins). Uiteraard ook ff scannen op spy/malware, IE blijft daar gevoelig voor.
ff offtopic welk programma raad je daar voor aan?

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ad-Aware gebruik ik altijd. Maar dat is niet bepaald de enige ;)

日本!🎌

• Blueflame_Core
Nou kheb gescant en kzal kijken of het nu beter is.. zowel IE en FF zijn nogwel rete sloom bij gebruik van utorrent maar goed dat zal wel normaal zijn :P hoe irritant het ook is

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Dat komt doordat je je torrents wrs heel veel connecties laat opeten. In dat geval is het dus normaal ;)

Maar belangrijker, heeft Ad-Aware ook iets zinnigs kunnen verwijderen? Zo niet, dan kan ik je vertellen dat je weinig verbetering zal gaan merken ;)

日本!🎌

• Blueflame_Core
Nja er is helaas niets verandert. Ad-aware heeft wel wat dingen gevonden en heb dat verwijdert maar heeft dus niets geholpen.
Kan ook helemaal geen updates vinden voor IE7, vind dit toch wel erg vaag want ben ik nou de enige die hier last van heeft of zijn er meerdere met mij?
Elke dag is het wel minstens 1 keer raak dat de pagina's niet worden weergegeven en dan werkt msn vaak ook niet meer (dit bericht kan niet worden verzonden) en dan na een reboot van de pc werkt alles weer... super vaag toch :P?

Verwijderd

Ik heb zelf wel eens dat het lijkt of IE vast is gelopen, maar dat de cursor van "zoeken" bij Google wel nog gewoon knippert! :S en mijn internetverbinding (draadloos) valt ook regelmatig wel tewijl dat met XP nooit zo was (heb nu Vista):S zijn er meerdere mensen die dat laatste wel eens hebben onder Vista?

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
Ik maak ook nog even een wilde gok. Aangezien de TS aangeeft dat hij van netwerken niet veel kaas heeft gegeten ;) Stel in utorrent eens in dat hij minder upload mag verbruiken. Dit staat waarschijnlijk nu bij jou op 100% dus dat wil zeggen dat je hem niet capt. Wat je moet doen is de maximale upload op 50% zetten van wat je lijn aankan.

Waarschijnlijk ben je zo'n aardige torrentseeder dat je upload volledig wordt opgeslokt. Daardoor zal IE niet meer in staat zijn om iets te uploaden waardoor er een timeout optreedt....

Laat me weten of het werkt ;)

Carpe Diem

Verwijderd

Had ik ook soortgelijke problem gezien bij mijn bekende die had somige schadelijke softwaren op zijn P'c die storten Internet Explorer, als bezoek je bepalde websites en word ongevraagd of door zichzelf spywar geïnstalleerd daar door kijk je op laatste geïnstalleerde software voor dat je die soort problem heb gegaat.
Dat kan ook zijn dat Vista nog niet genoeg ongewinkeld op de update net als Windows XP ! Of als lees je licentie van Vista of alle andre besturingssysteem ''softwaren'' van microsoft dat illegale versies zijn niet ondersteund op update.
Dat kan ook liggen op hardwareapparaten die overgekloken zijn voor P'c games "DirectX 10". (Op eigen risico !) Overgekloken hardwareapparaten zijn vroeg of laat word niet meer goed werkbaar dat stoort grafische beeld, traag zelfs vast lopen van p'c of nog zelf niet meer werkbaar van hardwareapparaten ! Meer info over "overgekloken centrale verwerkingseenheid CPU" op hardware.info :O

• Blueflame_Core
@gebruikersnaam internet valt bij mij ook inderdaad geregelt weg en dan gebruik ik niet eens utorrent, ik zit gewoon beetje te surfen over internet en dan in eens kan die wegvallen en moet ik rebooten en dan doet ie het weer .. het is erg storend en hinderlijk als je met iets bezig bent maar waarschijnlijk geen duidelijke oplossing voor behalve dan XP weer terug installeren.

@muppet het is niet alleen bij utorrent en ik heb wel degelijk kaas gegeten van netwerken :P en wist al dat wat je vertelde alleen het blijft vreemd dat internet dan uit moet vallen meestal word het dan rete traag, a-la.. maar niks meer doen is vreemd :P, zie voor de rest hierboven.

@anno-75 ik moest ff mijn best doen om je bericht te lezen want het kwam bij mij nogal houterig over :p maar desalniettemin ben ik blij met je reactie, alleen denk ik niet dat dat het probleem is het lijkt mij typisch een vista-foutje waar nog weinig oplossingen voor zijn of waar weinig mensen last van hebben.

Hoop dat ik dit topic weer even onder de aandacht heb gebracht want ik was het eigenlijk een beetje vergeten en nu staat ie al 2 weken weg te stoffen :p.

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Blueflame_Core schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:38:
@gebruikersnaam internet valt bij mij ook inderdaad geregelt weg en dan gebruik ik niet eens utorrent, ik zit gewoon beetje te surfen over internet en dan in eens kan die wegvallen en moet ik rebooten en dan doet ie het weer .. het is erg storend en hinderlijk als je met iets bezig bent maar waarschijnlijk geen duidelijke oplossing voor behalve dan XP weer terug installeren.

@muppet het is niet alleen bij utorrent en ik heb wel degelijk kaas gegeten van netwerken :P en wist al dat wat je vertelde alleen het blijft vreemd dat internet dan uit moet vallen meestal word het dan rete traag, a-la.. maar niks meer doen is vreemd :P, zie voor de rest hierboven.

@anno-75 ik moest ff mijn best doen om je bericht te lezen want het kwam bij mij nogal houterig over :p maar desalniettemin ben ik blij met je reactie, alleen denk ik niet dat dat het probleem is het lijkt mij typisch een vista-foutje waar nog weinig oplossingen voor zijn of waar weinig mensen last van hebben.

Hoop dat ik dit topic weer even onder de aandacht heb gebracht want ik was het eigenlijk een beetje vergeten en nu staat ie al 2 weken weg te stoffen :p.
Vreemd? Als utorrent je gehele bandbreedte verbruikt heeft IE geen bandbreedte om zijn requests over te versturen. En dan krijg je inderdaad time outs. Ligt inderdaad gewoon aan het onkundig instellen van je torrent programma.

• Blueflame_Core
Zoals ik al eerder zei het gebeurt ook wanneer utorrent niet actief is en volledig uit staat.

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Blueflame_Core schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:24:
Zoals ik al eerder zei het gebeurt ook wanneer utorrent niet actief is en volledig uit staat.
Wireless? wegvallende connectie door een stoor zender? Sluit de boel eens bedraad aan en kijk of je er dan nogsteeds last van hebt.

Geen wireless? kijk dan eens of er een service op de achtergrond je verbinding dicht trekt. Zaken als windows defender en windows update staan standaard op automatisch updaten.

En gooi in je msconfig voor de grap eens alle non Microsoft meuk uit de startup en services.
Mocht dit het probleem verhelpen. Zet dan één voor één de services en apps weer aan en kijk waar het fout loopt.

Kijk ook eens onder apparaat beheer of er misschien hardware conflicten zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Seth_Chaos op 22-02-2008 15:48 ]

• Blueflame_Core
Geen wireless.
Geen Hardware conflicten
Automatische updates heb ik op handmatig staan.
De dingen in msconfig.. opstarten en services.. kan ik wel eens uit zetten maar het is lastig te controleren omdat het niet altijd op vaste momenten gebeurt dat ie uitvalt.
Zelf denk ik ook aan updates ik zou alleen niet weten waarvan maar bedankt iig voor je hulp ;) ik zal het eens proberen

Verwijderd

Hallo,

ik heb het zelvde voor met µtorent in vista. explorer loop vast gaat traag open en na een tijdje zelf niet meer .na het lezen van deze brichten hier ben ik op zoek gegaan waar de fout zou kunnen zitten en heb ik ze bij mij gevonden . ik had µtorent 1.6.1 en er was een update naar µtorent 1.8 die ik heb gezet en van dan heb ik de vastlopers in explorer gekregen. nu heb ik terug µtorent 1.6.1 gezet en alles is opgelost.
ik hoop dat ik jullie hierbij heb kunnen helpen .

groetjes EG (merlin)

Verwijderd

Met tpc optimizer is ea aan te passen met betrekking tot connecties.
Had zelf dit probleem ook met azureus.

download:
www.speedguide.net/downloads.php

• Blueflame_Core
Bedankt voor de tips, dit kan inderdaad handig zijn als het probleem zich alleen voordoet bij uitvoeren van Torrent Clients, dit is echt bij mij niet het geval.
Pagina: 1