Toon posts:

[vraag]hoe router/modem tweaken ?

Pagina: 1
Acties:
  • 392 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Oke eerst ff wat voorafgaande informatie .

ik heb 1 jaar lang orange adsl gehad, de helft van de tijd heeft het niet goed gewerkt.
na vele uren met incompetente helpdeskmedewerker (mohammed) te hebben gebeld en veel €€€ armer te zijn is het probleem nooit verholpen.

Nu ik ga overstappen naar TweakDSL maar kom nu 1 maand zonder internet te zitten omdat orange mijn verbinding niet willen megreren. ( zonder internet zitten zal niet veel verschil zijn met huidige situatie maargoed)

wat ik wil doen is me modem (livebox crap) tweaken voordat ik hem terug moet sturen.

hoe kan ik dit het beste doen?

was zelf het denken aan een te sterke adapter erop aan te sluiten of het eens lekker in een emmer water te laten vallen.
wat zijn jullie ideeen over hoe ik het beste me modem kan "tweaken"?

edit : misschien is het met aanhalingstekens duidelijker :p ;)
oke voor de simpele onder ons met tweaken bedoel ik slopen op een manier dat het niet opvalt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 16:52 ]

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-01 13:24

William/Ax3

We are Starstuff

Wat versta je onder tweaken?

Als ik je verhaal zo lees bedoel je volgens mij meer mollen. Terwijl van dale zegt:

twea·ken (overgankelijk werkwoord; tweakte, heeft getweakt)
1 software en hardware met minimale veranderingen optimaliseren

[ Voor 18% gewijzigd door William/Ax3 op 28-01-2008 16:45 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:01
Er is een subtiel verschil tussen tweaken en slopen.

Tweaken lukt je niet met zo'n ding en als je m wil slopen raad ik dit of dit of misschien ook wel dit aan.

Oh, ga er wel vanuit dat je een rekeningetje krijgt. Dus nait soez'n bij mij :P

[ Voor 10% gewijzigd door Zsub op 28-01-2008 16:50 ]

• jayb
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-01-2024
Volgens mij hoort dit niet bij de "normale" gang van zaken... Daarnaast ben ik van mening dat je de term tweaken niet begrijpt.

Hoewel ik kan begrijpen dat je ontevreden bent met de geleverde service denk ik dat het "vernietigen" van je modem weinig impact zal maken. Wat misschien nog veel erger is, is de schade die je toebrengt (ik bedoel modems zijn belastend voor het milieu enz) Tevens tref je niet de personen die ervoor gezorgd hebben dat jouw internet verbinding het niet goed doet.... Kortom een zeer domme actie in mijn ogen.

Daarnaast vergeet je dat sommige mensen die mohammed heten meer verstand hebben van computers dan jij dus lijkt mij zo'n ongepaste opemerking hier niet. (ik doel hierop de relatie tussen incompetent en een naam)

Kortom moderators gooi er een slot op svp of mr tweakmisuse moet even komen uitleggen wat hij nu precies wilt

Verwijderd

Topicstarter
jayb schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:51:
Volgens mij hoort dit niet bij de "normale" gang van zaken... Daarnaast ben ik van mening dat je de term tweaken niet begrijpt.

Hoewel ik kan begrijpen dat je ontevreden bent met de geleverde service denk ik dat het "vernietigen" van je modem weinig impact zal maken. Wat misschien nog veel erger is, is de schade die je toebrengt (ik bedoel modems zijn belastend voor het milieu enz) Tevens tref je niet de personen die ervoor gezorgd hebben dat jouw internet verbinding het niet goed doet.... Kortom een zeer domme actie in mijn ogen.

Daarnaast vergeet je dat sommige mensen die mohammed heten meer verstand hebben van computers dan jij dus lijkt mij zo'n ongepaste opemerking hier niet. (ik doel hierop de relatie tussen incompetent en een naam)

Kortom moderators gooi er een slot op svp of mr tweakmisuse moet even komen uitleggen wat hij nu precies wilt
moha had misschien niet moeten generaliseren met mohammed maar wat ik daarmee wilde aangeven was dat ze op zn minst iemand moesten aannemen die fatsoenlijk nederlands kan spreken.

en ga svp niet de scheinheilige moraalridder uithangen want jij bent waarschijnlijk die nerd die 24/7 zn pc heeft aanstaan

• jayb
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-01-2024
is daar iets mis mee dan ;) ik bedoel je bent op tweakers en niet op het forum van de 50centrondhang-gang

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Wat een topic.... _/-\o_

Maargoed, dit lijkt mij de beste oplossing om te beginnen met tweaken. Gegarandeerd succes en modem krijgt zo veel meer power!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 09:42
Wat verwacht je bereiken door het modem te slopen? Je verbinding gaat er niet beter van werken, want die is toch al weg. Of wil je ze terugpakken? In dat geval zijn er op het www genoeg tips om ze terug te pakken. Dat deden we vroeger ook altijd. Als iemand gemeen tegen je deed, dan gingen we daarna met een groepje erheen. Daarna deden ze niet gemeen meer >:)

PSN: djmurcielago

• ShockRaver
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:11
@ topicstarter... koop een leven.

als inet al bijna 3 jaar niet werkt had je t gewoon lekker moeten opzeggen

reden contractbreuk wegens nalatenheiddschap v/d provider
ivm. internet niet werkt zoals is afgesproken...

briefje sturen... hun hebben d8t ik maximaal 3 maanden de tijd om het op te lossen...
lukt het ze niet.. kan je het contract ontbinden en krijg je je centjes terug..

( ja het is echt zo.. iig wel met mijn mob tel rekening.. ik zou eerste 4 maande geen belbundel betalen ben toen 3 maanden gefactureerd heb alles teruggekregen en abbo beeindigt..)

inplaats dat ding te slopen verdiep je is in de wet... staan leukere dingen in om ze aan te kunnen pakken..

en wil je ze echt kei hard terugpakken schroef hem open knip paar kabeltjes door schijt dat ding vol met stront en schroef hem dicht
als hun hem openmaken kan je helemaal lachen.

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Lijkt me duidelijk....

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.