[Vista]Wil niet meer booten door grub, boot cd werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:51
Ik heb mijn laptop flink verpest :). Ik had net een nieuwe vista install en heb daarna ook ubuntu erop gegooid. Dit ging natuurlijk allemaal prima, maar door een vage bug? tijdens de vista install had ik 55gb op de schijf niet kunnen gebruiken en dit wou ik in vista wel verhelpen. Dat bleek niet te gaan zonder mijn ubuntu install te verpesten met als gevolg dat grub het niet meer deed.

Ik dacht dat ik dit met een ubuntu reinstall wel kon verhelpen, maar ik heb per ongeluk (dom) een partitie van 1mb ntfs verwijderd tijdens de ubuntu install en nieuwe partities aangemaakt. Na de reinstall werkt grub weer prima en ubuntu ook, maar kan ik vista niet meer booten. De optie is in grub wel aanwezig, maar werkt simpelweg niet.

De repair via de windows boot cd werkt niet, hij vind geen operating os genaamd vista. Ik kan zelfs vista op dit moment niet opnieuw installeren doordat hij een error geeft over mijn schijf (snapt de partitie indeling niet, ik inmiddels ook niet meer). Nu sta ik op het punt om via ubuntu alles maar te formateren en dan te zien hoe ik dit kan fixen, maar het liefst redt ik mijn vista install nog. Ik zie hem in ubuntu gewoon nog staan.

Iemand een oplossing voor dit probleem, ik weet dat ik een serie aan domme fouten heb gemaakt, maar de vraag is of ik die nu nog kan oplossen.