Universele afstandsbediening met RF voor de Bose

Pagina: 1
Acties:
  • 1.677 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-12 20:27

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Weet iemand of er universele afstandsbedieningen te koop zijn die niet alleen infrarood kunnen uitzenden, maar ook via radiostraling?

We hebben een PS3, een Bose home cinema set (ik weet het, geen commentaar dus ;) ), een Sharp LCD en een Digitenne box.
PS3: bluetooth
Bose: RF
Sharp en digitenne: IR

Moeilijke combinatie dus voor een universele afstandsbediening. Die PS3 gaat sowieso niet lukken, maar een afstandsbediening voor de andere 3 apparaten zou mooi zijn.

Nu is er wel wat op internet te lezen over RF universele afstandsbedienings, maar dit is volgens mij vooral voor een repeater. Dus de afstandsbediening RF't naar de repeater en de repeater zet dat RF signaal om naar IR voor de TV enzo. Dit moet ik dus niet hebben. Ik zoek een remote die het RF signaal van de Bose kan zenden.

Weet iemand of er überhaupt zulke universal remote's bestaan?

NOSIG

Verwijderd

Kunnen de Harmony ab's geen RF uitsturen? Volgens mij kunnen de duurdere modellen dat wel.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Hmm het lijkt erop dat het nevernooit gaat lukken. Voor nieuwere systemen schijnen nog wel converters te zijn (waar ik toch al niet aan zou beginnen), maar voor oudere zoals de Lifestyle 12 is geen oplossing.

Beetje zinloos om dan 1 dure universele AB te kopen die slechts 2 AB's vervangt.

NOSIG

• Pruttelpot
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06-2022
BOSE gebruikt RF codes en hiervoor heb je een afstandbediening nodig zoals een Marantz RC9500 met RF extender of een Philips Pronto RU980/990 eveneens met RF extender.

Geweldige dingen, ikzelf heb de RC9500 en ben druk bezig met het inprogrammeren en ontwerpen van het menu voor mijn complete set. Vanaf de lampen tot de CFullHDMA, alles via dezelfde remote (roll luiken en zonwering gaan ook geautomatiseerd worden zodra ik de juiste motoren en ontvangers gevonden heb),

Bedenkt wel dat dit soort remotes iets compleet anders zijn dan de Logitech Harmony reeks, dit is namelijk 100% customizable en houdt dus ook in dat je daarwerkelijk zelf je menu's ed moet gaan maken. Iets wat bij de harmony allemaal standaard is (en ik onhandig vind).

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Over die RF-extender: ik dacht dat die puur bruikbaar was om een andere IR-transmitter aan te sturen. Zodat je je kastdeurtje dicht kan houden. Dus de AB zendt RF naar de RF extender, en de RF extender zendt in het kastje IR naar de apparaten.

Dus ik betwijfel nog steeds of je die afstandsbediening kan gebruiken bij een Bose set.

In de afstandsbediening van de Bose zit een dipswitch met een stuk of 10 schakelaartjes. Deze zijn door de gebruiker in te stellen zodat je niet de set van de buren bedient.

NOSIG

Verwijderd

Je kan ook kijken naar de easy touch 35 kost +- €40 van Marmitek www.marmitek.com/nl

• Pruttelpot
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06-2022
_Christiaan_ schreef op zondag 02 november 2008 @ 19:19:
Over die RF-extender: ik dacht dat die puur bruikbaar was om een andere IR-transmitter aan te sturen. Zodat je je kastdeurtje dicht kan houden. Dus de AB zendt RF naar de RF extender, en de RF extender zendt in het kastje IR naar de apparaten.

Dus ik betwijfel nog steeds of je die afstandsbediening kan gebruiken bij een Bose set.

In de afstandsbediening van de Bose zit een dipswitch met een stuk of 10 schakelaartjes. Deze zijn door de gebruiker in te stellen zodat je niet de set van de buren bedient.
Klopt, je hebt helemaal gelijk.

De Marantz/Philips remotes nkunnen wel uitzenden op 433.72mhz, dus zolang de BOSE set daarin zit moet het kunnen werken zolang je de bijbehorende codes hebt. Werkt net zo met de klik aan/klik uit systemen.\
Pagina: 1