Datafeest schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:22:
[...]
Hetzelfde geld bij KPN, dus inderdaad ook bij Xs4all. Tenminste, in het verleden moest ik mijn modem instellen via een Windows-only cdrom. Handmatig zou misschien gekund hebben, ik weet het niet. Wil je je Speedtouch firmware upgraden? Dan zit je ook aan een Windows-only bestand vast. Wil je je Speedtouch geschikt maken voor Telfort, Tiscali of TweakDSL, ook dan zit je aan een Windows-only bestand vast.
Oftewel, de kans is aanwezig dat je de tijdens de installatie van je nieuwe modem een Windows PC nodig hebt. Ben je daar eenmaal klaar mee (met je modem dus, met windows is iedereen wel klaar mee

), dan heb je niet langer windows nodig.
Creatieve manier gevonden om windows weer in kwade daglicht te zetten
Als je adsl van isp x via KPN belsteld, krijg je hoogstwaarschijnlijk een Speedtouch 546(i)v6 als je een geen draadloos wil. Als je wel draadloos wil, krijg je hoogstwaarschijnlijk een Speedtouch 780wl (i) waar i voor ISDN staat. Allebei de modems kun je via de webinterface van de modem draaien en is slechts een kwestie een wizard draaien. De zogenaamde 'easy setup'. Multi platform dus. Je heb dus geen windows pc nodig om je modem in te stellen om daarmee vervolgens met je mac op internet te komen. Er is maar 1 situatie wanneer je een windows pc nodig hebt en die situatie is een combinatie van verschillende gebeurtenissen, namelijk: De klant besteld adsl tijdsurfen. Aangezien het feit dat tijdsurfen weinig wordt verkocht, geen man overboord, want weinig mensen hebben dit. Die weinig mensen hebben 9 van de 10 keer een windows pc. Ook dan geen man over boord, want met tijd surfen MOET je een applicatie installeren die de verbinding maakt, over verbreekt. De o zo weinige mensen die en een mac hebben en toch tijdsurfen hebben besteld, hebben tijdens de installatie niet goed opgelet en niet gelezen dat tijdsurfen niet werkt icm een mac. Die moeten dus upgraden naar een hoger '24 uurs' abonnement om gebruik te kunnen maken van internet via KPN.
Dus jongeman/vrouw: Jouw voorkeur voor OS is duidelijk maar ga nou aub niet een andere os zwart maken. Laat anderen kiezen!