HDD-bracket: hoe en wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Topicstarter
Hoe werkt dit precies.

Als ik een ATA66 Bracket koop, kan ik dan ook NON-ata schijven erin doen?

En als ik een non ATA66 bracket koop, kan ik dan een ATA66 shijf erin doen?

DIt is nog compleet nieuw voor mij...

Verwijderd

En (vraagje van mijn kant) hoe gaat het mbt de jumpers. Als je bijvoorbeeld 2 HDD's hebt, waarvan er een in een bracket zit, moet je dan beide HDD's op Cable Select zetten?

Verwijderd

Brackets zijn leuke speeltjes en niet duur. Maar het nadeel is dat als je niet 2 dezelfde hebt dat je dan HD's vaak net niet in een bracket van een andere fabrikant kunt doen. Heel vervelend.

Ik heb een poosje geleden samen met een aantal vrienden er 5 gekocht, dat was wel makkelijk, we hadden allemaal dezelfde en konden zo uitwisselen.

Om jullie vragen te beantwoorden:

Ja, in een ATA66 bracket kunnen ook ATA33 of ATA schijven. Het enige dat het bracket doet is het signaal doorgeven.

Je kunt ook best een ATA66 schijf in een non-ATA66 bracket doen maar dan krijg je geen ATA66 performance, het bracket werkt dan namelijk gewoon niet met het vereiste aantal pinnetjes voor ATA66. De schijf werkt dus wel maar niet op de hoogst mogelijke snelheid.

Nee, de jumpers moeten niet op Cable Select, juist omdat het bracket alleen het IDE signaal maar doorgeeft moet je gewoon de betreffende schijf op master/slave instellen. Voor de computer maakt het namelijk helemaal niets uit. Die ziet gewoon een harde schijf op je IDE kanaal.

Tenslotte, ik heb nog zo'n ding liggen (non-ATA66) die mag je wat mij betreft voor een paar tientjes wel hebben als je eens wil spelen.

Verwijderd

En wat moet je dan doen als je 2 hdd's op een ide kabel hebt, en je wilt booten zonder de bracket?
Dan duurt het namelijk onwijs lang bij mij om op te starten.

Verwijderd

In je BIOS bij de instellingen voor die 2e HD de boel op Auto Detect zetten. Bij moderne Biossen ziet hij dan vrijwel direct dat er geen HD op dat kanaal zit en boot 'ie verder. :)

Verwijderd

Vraagje: Maakt het nog enigszins uit wat voor bracket je koopt? Vriend van mij heeft een luxe gekocht voor 35 euro(koeling erbij enz), ik heb via school een simpele bracket kunnen aanschaffen voor 10 euro..

Aangezien ik net een HD heb gekocht van 120 gig, hoop ik wel dat m'n bracket de kwaliteit van m'n HD niet negatief beinvloed o.i.d.

Of maakt het niets uit?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13
Kijk eens naar de datum van dit topic :X

Wanneer je een probleem hebt kun je gerust een eigen topic beginnen hoor ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.