Probleem:
Mijn systeem boot meestal, met de nadruk op meestal, pas nadat ik hem aangezet heb en herhaald op de reboot knop gedrukt heb totdat er een piepje volgt.
Situatie:
1. Loop kamer in; druk op power knop.
2. Pc gaat aan; oftewel de fans gaan draaien en lampjes branden.
3. Maar geen boot, geen piep, scherm blijft zwart.
4. Druk op reboot knop.
5. Nogsteeds geen boot.
6. Druk weer, piep, en systeem begint te booten.
Het gaat om aan a8n-SLI met nFORCE 4 chipset, asus7800 gt, 2x 512 mb corsiar geheugen een WD 200 gig sata schijf.
Verder de nieuwste gpu en nforce drivers.
Eenmaal in windows kenmerkt het systeem zich door ongekende instabiliteit; zojuist is hij weer eens 5x bevroren terwijl ik slechts Firefox draaide
. Dis is eerder regel dan uitzondering.
Het gekke is dat als hij wel stabiel blijft, ik vlot een hele dag kan gamen zonder 1 vastloper.
Hardwarematig heb ik al geprobeerd, niks leverde verschil op:
1. Nieuwe voeding.
2. Nieuw ram geheugen.
3. Andere HD.
4. Memtest gedraaid.
5. Hd getest met testertje van WD.
6. Geboot zonder HD.
7. Geboot met slechts 1 reepje ram.
8. Alle externe apparatuur ontkoppeld (inclusief interne DVD-speler).
Ik ben echt radeloos, word er echt gek van, kan er namelijk niks mee.... Hij loopt zelfs af en toe vast als ik alleen word draai
.
Dan nog een toevoeging; het lijkt erop alsof hij vaker vastloop als ik online filmpjes kijk op youtube of geenstijl ofzo. Weet niet of dit belangrijk is.
Kan iemand mij helpen?
Mijn systeem boot meestal, met de nadruk op meestal, pas nadat ik hem aangezet heb en herhaald op de reboot knop gedrukt heb totdat er een piepje volgt.
Situatie:
1. Loop kamer in; druk op power knop.
2. Pc gaat aan; oftewel de fans gaan draaien en lampjes branden.
3. Maar geen boot, geen piep, scherm blijft zwart.
4. Druk op reboot knop.
5. Nogsteeds geen boot.
6. Druk weer, piep, en systeem begint te booten.
Het gaat om aan a8n-SLI met nFORCE 4 chipset, asus7800 gt, 2x 512 mb corsiar geheugen een WD 200 gig sata schijf.
Verder de nieuwste gpu en nforce drivers.
Eenmaal in windows kenmerkt het systeem zich door ongekende instabiliteit; zojuist is hij weer eens 5x bevroren terwijl ik slechts Firefox draaide
Het gekke is dat als hij wel stabiel blijft, ik vlot een hele dag kan gamen zonder 1 vastloper.
Hardwarematig heb ik al geprobeerd, niks leverde verschil op:
1. Nieuwe voeding.
2. Nieuw ram geheugen.
3. Andere HD.
4. Memtest gedraaid.
5. Hd getest met testertje van WD.
6. Geboot zonder HD.
7. Geboot met slechts 1 reepje ram.
8. Alle externe apparatuur ontkoppeld (inclusief interne DVD-speler).
Ik ben echt radeloos, word er echt gek van, kan er namelijk niks mee.... Hij loopt zelfs af en toe vast als ik alleen word draai
Dan nog een toevoeging; het lijkt erop alsof hij vaker vastloop als ik online filmpjes kijk op youtube of geenstijl ofzo. Weet niet of dit belangrijk is.
Kan iemand mij helpen?