[VISTA]Slaapstand ontwaakt niet goed.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 09:10

seninha

god's right foot

Topicstarter
Sinds ik gebruik maar van Vista kan ik de slaapstand functie maar niet aan de praat krijgen.

Zodra ik het oranje knop (naast vergrendelen) indruk dan gaat de scherm binnen 1 seconden op zwart.
PC blijft nog ff draaien om na een paar seconden ook helemaal uit te gaan.

Als ik dan de power knop druk dan gaat mn scherm binnen 2 seconden (echt , zo snel gaat dit) aan en ik zie dat waar ik het laatst mee bezig was.
Probleem is dat niets reageerd. Netwerk ligt er uit (rode kruis op mn netwerkvensters) muis en toesten bord reageren niet. Zelfs niet na een paar minuten wachten :(

Als ik dan de PC reset dan valt me op dat het opstarten wat langer duurt, maar dan als ik voorbij de BIOS ben gegaan ....zie ik weer waar ik ,voor de PC in slaapstand ging, mee bezig was 8)7

het werkt dus wel alleen PC moet gewoon twee keer opgestart worden.

In XP drukte ik op slaapstand en alles werd netjes weggeschreven . Zpdra ik de muis of toetsenbord gebruikte ging alles dan gewoon weer aan en kon verder werken.

PC specs zijn:

MSI P965 Neo
Inet E6600
2gb DDR
XFX 8800 GTS 640

Vista Home premium (legaal met alle updates die auto,matisch binnen gehaald worden)

Waar zou dit aan kunnen liggen want heb niets over dit probleem kunnen vinden wat hielp. :|

PS: als ik de PC via een USB device opstart (muis, toetsenbord), dan gaan alle fans draaien, toetsenbord gaat aan ,monitor gaat aan (maar blijft zwart)maar verder niets.
Niets komt in beeld.
Wel is het zo dat de HD lampje op mn kast de hele tijd brandt :(

[ Voor 10% gewijzigd door seninha op 28-01-2008 14:27 ]

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Er zijn veel meer mensen die last hebben met de slaapstand in Vista. het zou om een bug gaan die zeer binnenkort met Vista SP1 opgelost word. Ook hier al een tijd last met de slaapstand.Even wachten op SP1 lijkt het beste.

Verwijderd

Er zijn altijd problemen met de slaapstand & factoren die invloed kunnen hebben op de werking er van
even wachten op SP1 lijkt me geen oplossing

zorg dat je voor het testen bij problemen de 'power management' settings (in je BIOS) op default zet

overclock dingen tijdelijk uitschakeld (ntune uit / BIOS defaults ..is het beste, standby mode wel op 'S3' zetten in je BIOS)

Je kan ook even met de 'MCE standby' tool (google) handmatig aanpassen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 16:12 ]

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 09:10

seninha

god's right foot

Topicstarter
BIOS staat al op S3.Verder hen ik alleen aangegegeven dat USB aparatten de PCuit standby mogen halen. (heb ik trouwens eens uitgezet of dit het probleem veroorzaakte)

Ik zal die tool even bekijken. Neem dat deze voor zich spreek kwa instellingen?

EDIT: geinstalleerd en uitgeprobeerd. Jammer genoeg helt dit niet.PC reageert nog steeds niet na het ontwaken uit slaapstand.
Alleen door opnieuw op de powerbutton te drukken kan ik verder waar ik gebleven ben :(

[ Voor 30% gewijzigd door seninha op 29-01-2008 16:43 ]

iRacing Profile Flickr

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:53
Ik heb exact dit zelfde probleem, ook nu ik SP1 RTM heb geinstalleerd. :(

Zou het een probleem zijn met een of andere driver?
Binnenkort zal ik eens kijken of het door het overklokken van m'n CPU (E6600) komt, maar ben bang dat dat 't probleem niet is.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:53
Ik heb dit probleem voor mezelf opgelost, ik zal posten wat de oplossing was, wellicht hebben anderen er ook iets aan.

In mijn geval bleek de "Z-engine" software de boosdoener. Dit is software om de toetsen van de Fang gamepad in te stellen. Ik heb die software verwijderd en de problemen met slaapstand zijn compleet verdwenen! :)
Wellicht zal een nieuwe versie van de betreffende software het probleem ook oplossen, maar ik doe voorlopig lekker zonder die buggy software van Ideazon, want die knoppen van de Fang werken zonder ook wel (gewoon in games je toetsen aanpassen indien nodig, de defaults werken meestal al aardig :)).

Conclusie: check of je software of drivers hebt van randapparatuur die je niet vertrouwt en kijk eens of 't zonder die software/drivers beter gaat met slaapstand! (en installeer SP1 natuurlijk ;))

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Pagina: 1