Toon posts:

(hier stond een enorm schreeuwerige topictitel)

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren kreeg ik een rekening binnen van KPN van f3.500,- terwijl ik normaal zo'n f200,- verbel. KPN zegt dat er iets van een "roeter" of zo aanstaat dat dit veroorzaakt , maar ik heb geen idee wat dat is en hoe dit in godsnaam mogelijk is.

Systeem :
pIII-500
dynalink IS64PPH ISDN
3cometherlink netwerkkaart
guillemot 3dprophet geforce256 32mb
256Mb DIMM SDRAM PC 133

Dit is echt heel veel geld en best wel schrikken dus.
Somebody plz help me.

Verwijderd

wow dat is toch wel het record phonebill tot nu toe als ik het zo bekijk :7..

PS: Je moet niet denken dat ik er om lach hoor, ik leef echt met je mee

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 21:19
G-sus Christ, ik zou maar gauw kpn anrufen want misschien zit er iemand via jouw nummer te bellen.

3,500 gulden......fuck,klopt echt iets niet

tampert, kriminalpolizei

Verwijderd

so haloooooooooooo ik zou dus echt ff bij KPN gaan zeuren dat ze even een onderzoek moeten gaan instellen.........ik zie dat je het over een roeter hebt.......je zult er neem ik aan een router mee bedoelen?????
maar als je die niet hebt is dat dus grote onzin.

suc6

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
3500 piek.. dan moet je 2 maanden lang 24/7 je telefoon verbinding open hebben gehad.. dat kan toch helemaal niet... |:(

• thijsc
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12-2023
Ik zou even kijken of je rare inbelicoontjes in je externe toegang hebt staan.

Bijvoorbeeld:
switchpoint
tintel
callswitch

Verwijderd

of je moet bij een duiste ISP inbellen ofzo ;)

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 08:06
Iemand anders gebruikt jouw computer misschien als router :?

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Verwijderd

dat is inderdaad vet verot jah ! maar niet het record ! mijn ouders hadden 1 van de hoogste aller tijden particulier

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Moet je een gespecificeerde rekening aanvragen, kun je pcies zien hoeveel en waarheen je gebelt hebt...

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Best knap eigelijk.
Duurste tarief binne regio = 0.0562 cent/minuut.

0.0562 * 60 minuten = 3.372 gulden/uur.
3.371 * 24 uur = 80.92 gulden/dag
80.92 * 7 dagen = 566.50 gulden/week.

Zou dus ongeveer inhouden dat jou telefoon ongeveer 6 weken continu aan heeft gestaan.

Ik zou zeggen ... KPN onderzoek in laten stellen, en laat ze maar met een specificatie komen waar die 3500 piek dan naartoe is gegaan, en ook even mooi vertellen van wie het schuldige nummer dan is waar je naartoe gebeld hebt.

ps: als je via zo'n 3gulden/minuut 06-sex internet geval gebeld hebt om vieze plaatjes op te halen is het vrij makkelijk te vinden natuurlijk. Als dit niet het geval is zou ik maares met een advocaat gaan praten om te kijken of :
1: KPN dit zomaar bij jou op je brood mag gooien.
2: Je een lekkere aanklacht + schadeclaim in kan dienen tegen diegene die ervoor gezorgd heeft dat jij zo'n ongeloofelijk hoge telefoon-rekening hebt gekregen... want dit is nml zo'n 30x meer alsik met mijn mobieltje wegbel, en ik bel dan nog redelijk vaak.

Jive's Box
Jive @ DNET

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 15 februari 2001 19:52 schreef AllWeb het volgende:
dat is inderdaad vet verot jah ! maar niet het record ! mijn ouders hadden 1 van de hoogste aller tijden particulier
En hoe hoog was dat??

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 februari 2001 19:50 schreef thijsc het volgende:
Ik zou even kijken of je rare inbelicoontjes in je externe toegang hebt staan.

Bijvoorbeeld:
switchpoint
tintel
callswitch
HALLO !!!

Zo dom ben ik nou ook weer niet, het waren trouwens 3100 lokale telefoongesprekken in 2 maanden tijd, en geen 0906 nummers o.i.d.

• thijsc
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12-2023
Op donderdag 15 februari 2001 19:57 schreef Dizzler het volgende:

[..]

HALLO !!!

Zo dom ben ik nou ook weer niet, het waren trouwens 3100 lokale telefoongesprekken in 2 maanden tijd, en geen 0906 nummers o.i.d.
Dat had je er niet bijgezet!

Ik werk bij de helpdesk van eeen grote provider en ik heb al meerdere keren meegemaakt dat mensen belden met een telefoonrekening van een paar duizend gulden, het komt dus regelmatig voor.

Verwijderd

Wat mij meer intereseert . Hoe ga je dat betalen ??????

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb je je koe soms verkeerd ingesteld? Dat ie telkens even inbelt om te flushen/fetchen? :) (bij ISDN merk je dat namelijk niet echt)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 februari 2001 20:20 schreef Bigs het volgende:
Heb je je koe soms verkeerd ingesteld? Dat ie telkens even inbelt om te flushen/fetchen? :) (bij ISDN merk je dat namelijk niet echt)
Wat bedoel je hier precies mee ?

P.s. ik ben geen veeteler.

Verwijderd

wat voor protocollen draai je, van ipx is namelijk bekend dat deze met grote regelmaat een broadcast verstuurd, die vervolgens door een isdnmodem doorgestuurd wordt

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 februari 2001 20:27 schreef camouman het volgende:
wat voor protocollen draai je, van ipx is namelijk bekend dat deze met grote regelmaat een broadcast verstuurd, die vervolgens door een isdnmodem doorgestuurd wordt
IPX inderdaad en TCP/IP

Verwijderd

Nou, ik zou ipx meer eens uitzetten(of je moet deltaforce spelen over je lan), want dit protocol heeft verder geen nut meer(zelfs novell zelf werkt met ip). Eventueel zou mbv een sniffer(ndg netboy of sniffer pro) eens kunnen kijken waardoor je verbinding opengezet wordt(bijv bij ipx een "get nearest server request").

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 februari 2001 20:34 schreef camouman het volgende:
Nou, ik zou ipx meer eens uitzetten(of je moet deltaforce spelen over je lan), want dit protocol heeft verder geen nut meer(zelfs novell zelf werkt met ip). Eventueel zou mbv een sniffer(ndg netboy of sniffer pro) eens kunnen kijken waardoor je verbinding opengezet wordt(bijv bij ipx een "get nearest server request").

Waar haal ik zo'n sniffer vandaan ?

Verwijderd

kijk even op http://www.ndgsoftware.com/ , en daarna bij products kun je de suite downloaden (formuliertje invullen) en daarna kruijg je een serienummer toegemailt.

• Witte
  • Laatst online: 12-08 15:19
Ik zou gewoon de ISDN kabel uit de muur trekken als ik hem niet nodig zou hebben.

Houdoe

Verwijderd

wat ik nou niet helemaa doorkreeg is waarvoor je die bak gebruikt,
stond ie 24/7 aan?
en gebruik je die 2 ISDN lijnen?

Verwijderd

Hou ons wel op de hoogte he want dit is wel interterresant eigenlijk

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op donderdag 15 februari 2001 19:57 schreef Dizzler het volgende:
HALLO !!!

Het lijkt erop dat jouw PC erg vaak aanstaat, en dat jouw bel-configuratie zo geconfigureerd staat dattie zelf gaat uitbellen als ie internet nodig heeft, en zelf na een paar minuten inactiviteit weer ophangt.

Vele routertjes doet dit inderdaad ook, als je em op de default config laat, maar het lijkt erop (gezien je config beschrijving) dat je gewoon een ISDN adapter hebt, en je machine gewoon 24/7 aanstaat. Mischien heb je in de afgelopen paar maanden wel opnieuw geinstalleerd en staat er ergens iets goed verkeerd in je config.

3100 telefoontjes naar een lokaal nummer is zowiezo al Hfl 310,-- in start-duppies!! En dan heb je nog niets gedaan |:(

Het kan ook zijn dat er een hacker is die je telefoonlijn gehacked heeft.... Als dat het geval is, dan kun je de KPN aanklagen etc. maar dan ben je nog steeds je telefoonlijn kwijt als je niet de rekening betaald.

Als je PC gewoon verkeerd geconfigged is ben je zelf toch echt verantwoordelijk voor die kosten.... :( :( :( :'( :'( :'(

Vraag eerst maar eens een gespecifieerde rekening op.... en als het nummer van JOUW internet provider blijkt te zijn, dan wordt het HARD sparen....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Witte
  • Laatst online: 12-08 15:19
Ik zoek nog een werkster. Wil je wat bijverdienen?

Houdoe

Verwijderd

Uhm ik had laatst een virusje dat automatisch een internet verbinding maakt.

Zou maybe kunnen...

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/serum/images/smileys/eek_smiley.gif
Euh, ik schrok al van m'n 489,- afgelopen maand.

Verwijderd

Op donderdag 15 februari 2001 19:54 schreef stokkie het volgende:
Moet je een gespecificeerde rekening aanvragen, kun je pcies zien hoeveel en waarheen je gebelt hebt...
LOL, dan krijg je een rekening van hier tot aan tokio (en dan kost alles nog meer geld :(

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-08 08:48
LOL, dan krijg je een rekening van hier tot aan tokio (en dan kost alles nog meer geld
Ja een gespecificeerde rekening kost 5 cent per gesprek :'(

You do the math...

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

Topicstarter
Jongens bedankt voor jullie reacties, maar het is al opgelost. KPN had een gruwelijke fout gemaakt door een rekening van heel 2000 te geven. De datum op de rekening was echter van 2 maanden, dus vandaar de schrik. Die eikel van de helpdesk van KPN was dus een beetje voorbarig door te zeggen dat er een router aanstond etc. @#$%&*# KPN. Maar de dame die me vandaag hielp was gelukkig wel wakker dus ik 24 uur voor niets in de stress gezeten.
De moraal is dus weer eens: KPN sux.

Verwijderd

Op vrijdag 16 februari 2001 22:07 schreef Dizzler het volgende:
Jongens bedankt voor jullie reacties, maar het is al opgelost. KPN had een gruwelijke fout gemaakt door een rekening van heel 2000 te geven. De datum op de rekening was echter van 2 maanden, dus vandaar de schrik. Die eikel van de helpdesk van KPN was dus een beetje voorbarig door te zeggen dat er een router aanstond etc. @#$%&*# KPN. Maar de dame die me vandaag hielp was gelukkig wel wakker dus ik 24 uur voor niets in de stress gezeten.
De moraal is dus weer eens: KPN sux.
Pfeh! lukcy you!

Verwijderd

idd lucky u dat je nog leeft..

Verwijderd

ik heb ooit lekker dood ingestel dat mijn pc automatisch ging inbellen als er een verbinding nodig was.... en mijn mailclient had ik zo staan dat ie elke 2 minuten ging checken....wappaaaaa dat schiet lekker op...zeker toen... denk ook maar is aan (tegenwoordig) het start dubbeltje....
als je mailclient zo staat dat ie elke minuut dat doet met .... 1 maand lang kost het je alleen al aan het start dubbeltje
60 x 0.10 = 6, 6 x 24 = 144, 144 x 7 = 964, 964 x 31 = 29.7884 als ik het ff snel goed uitreken (ben knap dood nu dus nie zeure als het niet klopt:P)...en dan bereken ik nog niet de connectie kosten... dus dan heb je al 30.000 piek!!!!

nou zal het in de practijk niet helemaal zo extreem gaan...maar je hebt best kans dat je zoiets aan hebt staan waardoor je pc een paar keer per uur loopt in te bellen...en das duur....:)

in het geval van 3500 piek per 2 maanden... zou het kunnen dat je pc ieder half uur dat ongeveer doet....

succes ermee...het sux...ik had toen rek van 2700 ofzo moest ik ook knap om huilen toen :'( maargoei...ben er ondertussen weer overgeen:)

oja nog een tip.... een vriend van mij had een keer (domdomdom) zijn pc op inet laten staan en is toen 2 weken op vacantie geweest.... connectie 2 weken aangeweest erg duur dus...heeft toen met de ptt een regeling getroffen daarover...kun je evt ook proberen...

let wel kan ook zijn dat iemand je loopt af te tappen...maargoei

• Palomar
  • Niet online
Op vrijdag 16 februari 2001 23:52 schreef Kertjuh het volgende:
[verhaal]
ehm.. hij zegt net dat het al is opgelost :)

wel slordig van kpn.. ze zouden maar zo'n rekening naar een demente bejaarde sturen.. die maakt het zo over :(

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

Op vrijdag 16 februari 2001 03:06 schreef [YR]paladin het volgende:
wat ik nou niet helemaa doorkreeg is waarvoor je die bak gebruikt,
stond ie 24/7 aan?
en gebruik je die 2 ISDN lijnen?
ik neem aan dat je wel moet rebooten in 2 maanden

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Verwijderd

mijn hoogste telefoonrekening is 4700,-
ook door met telefoonmodem te internetten

Verwijderd

Op zaterdag 17 februari 2001 00:13 schreef rick_h het volgende:

[..]

ehm.. hij zegt net dat het al is opgelost :)
zoals ik al zei...ben knap dood vandaag:)

Verwijderd

Op zaterdag 17 februari 2001 00:19 schreef Xenation het volgende:
mijn hoogste telefoonrekening is 4700,-
ook door met telefoonmodem te internetten
damn, hoe krijg je dat voor elkaar?

Verwijderd

Wel spannend, maar met een happy end.

En een MORAAL :

KPN SUCKS

Verwijderd

Op zaterdag 17 februari 2001 09:17 schreef maarten- het volgende:
Wel spannend, maar met een happy end.

En een MORAAL :

KPN SUCKS
KPN ZUIGT HEEEEEEEL HARD. Heb er geen goed woord voor over.
Dit valt in mijn optiek onder het creatieve boekhouden van Ad Scheepbouwer , of hoe die zakkenvuller ook heet. Inderdaad, er zullen vast mensen zijn die dit achteloos over zullen maken. FUCK KPN.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zaterdag 23 februari 2002 17:06 schreef spudsimon het volgende:

[..]

KPN ZUIGT HEEEEEEEL HARD. Heb er geen goed woord voor over.
Dit valt in mijn optiek onder het creatieve boekhouden van Ad Scheepbouwer , of hoe die zakkenvuller ook heet. Inderdaad, er zullen vast mensen zijn die dit achteloos over zullen maken. FUCK KPN.
En moet je daarom een topic van een JAAR oud omhoog schoppen? :?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

idd 2001 damn :(

Sint heeft net nieuwe lading gekocht dus sint leef je uit :P

Verwijderd

SLOTJE!!! :P

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 17:07 schreef wildhagen het volgende:

[..]

En moet je daarom een topic van een JAAR oud omhoog schoppen? :?
* Roelant vind dat ook niet nodig.

Dicht.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Euh, zo blijven we bezig :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.