Twee USB sticks kwijt in een maand; betere oplossing?

Pagina: 1
Acties:
  • 824 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
Hallo,

Ik ben een kluns. Ik had een mooie 2GB stick, in een pc laten zitten. Weg.
Ik kocht een nieuwe 2GB stick, in een pc laten zitten. Weg.

Conclusie: ik laat nog wel eens wat in de pc zitten. Daaruit concludeer ik dan weer dat usb sticks gewoon niet voor mij als vergeetachtig mens gemaakt zijn. Nu zoek ik naar een goede vervanger. Ik heb natuurlijk zelf ook al lopen nadenken, maar geen enkele oplossing heeft een echt waterdicht iets.

- .Mac / Gdrive / etc kortom online opslag
Niet echt handig omdat internet niet overal beschikbaar is waar ik wil werken (bus/trein ook wel eens). Daarnaast is thuis max upload 100kb/s wat ook niet opschiet met grote bestanden (psd, pdf, zipjes) en ons schoolnetwerk laat veel te wensen over wat betreft betrouwbaarheid.

- Bluetooth USB stick
Voordeel: kan gewoon aan sleutelbos blijven hangen (die ik wonderlijk genoeg nooit kwijt ben geraakt). Nadeel: overdrachtsnelheid van 3Mbps is ook niet om naar huis te schrijven en dat ding zal wel batterijen nodig hebben.

- USB stick aan sleutelbos vast
Ja, hoewel ik nog nooit een sleutelbos kwijt ben geraakt zal me dat dan dus juist wel gebeuren he. Als ik de USB stick laat zitten dan ook m'n huissleutels. Daar kom ik dan pas thuis achter en dat is vaak al te laat.

En dat was het wel wat betreft oplossingen die ik bedacht had... Jullie nog een suggestie? Ik ben benieuwd.

• djluc
  • Laatst online: 18-02 18:57
Een ski-pas touwtje waar je de stick aan hangt. Dat is een klein rolletje waarin een draadje zit waar je de usb stick aan kunt bevestigen. Het rolletje hang je aan je jas, jeans o.i.d.

Afbeeldingslocatie: http://www.zintuig.nl/img/supplier/514-/medium/AP809307-06.jpg

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-02 21:17
Je hebt tegenwoordig ook horloges met usb aansluiting enzo.. misschien is daar iets in te vinden.

http://www.usb-stick-offerte.nl/usb-horloge.php

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Regel een (5V) alarmpiepertje zodat je stick herrie maakt (en blijft maken) wanneer hij ingeplugd is :)

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-01 01:28

Hazuki

On my Suzuki

Online opslag?
Was al gezegd :X

[ Voor 48% gewijzigd door Hazuki op 28-01-2008 13:36 ]

Koekie?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb ook aan mn sleutelbos, maar daar hangen tevens drie autosleutels aan. Ik kom dus ook niet meer weg als ik het vergeet.

Kortom, koop een auto!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

koop een dure externe passport hardeschijf. geloof me, zoiets vergeet je niet omdat je er +100 euro aan heb uitgegeven

Afbeeldingslocatie: http://www.oreillynet.com/digitalmedia/blog/images/WesternDigi250.jpg

• XPointman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

XPointman

ja, of niet

er bestaan systemen met een zender en een ontvanger, indien de zender buiten het bereik van de ontvanger komt(zeg 5 meter) dan gaat de zender piepen. dat lijkt me ideaal in jouw geval, de zender in je tas/jas/broek/hoofd, de ontvanger aan de usb stick.

succes

Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:36:
Ik heb ook aan mn sleutelbos, maar daar hangen tevens drie autosleutels aan. Ik kom dus ook niet meer weg als ik het vergeet.

Kortom, koop een auto!
Goeie tip. Is de TS in 1 klap z'n USB-stick en zijn autosleutels kwijt. Kan hij vervolgens ook niet meer bij alle waardevolle en belangrijke spullen in z'n auto....

Nog verder van huis.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:32

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Acolyte schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:31:
Jullie nog een suggestie? Ik ben benieuwd.
Yep:
Zodra je je stick nodig hebt erin prikken, kopieren, meteen weer eruit trekken en in je zak doen.

Doe ik al jaren zo (zit los in m'n achterzak als vaste inboedel), nog *nooit* vergeten.

Alles kan stuk.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:40:
[...]

Goeie tip. Is de TS in 1 klap z'n USB-stick en zijn autosleutels kwijt. Kan hij vervolgens ook niet meer bij alle waardevolle en belangrijke spullen in z'n auto....

Nog verder van huis.
~
Je bent ze dan toch niet instant kwijt? als je erachter komt (als je weer bij je auto staat), dan loop je toch terug? Of geef jij het dan gewoon op, en koop jer een nieuwe auto? :+

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 09:49

killercow

eth0

Maar niet al te ver van z'n usb stick, want hoe kom je weg zonder je auto sleutels..

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Als je het vergeten bent zal het ook wel niet zo belangrijk zijn geweest.

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-01 19:38

dfr0st

Geel is mooier

rode kopen en lange usb kabel erop aansluiten, dan kun je hem voor je neus leggen ipv achter in de computer of uit het directe zicht

-

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:40
SYQ schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:38:
koop een dure externe passport hardeschijf. geloof me, zoiets vergeet je niet omdat je er +100 euro aan heb uitgegeven

[afbeelding]
Dat laat je weer een keer stuiteren en weg data...

Maar ik heb mijn usbstick ook aan mijn sleutelbos en steek hem alleen in pc's welke frontusb hebben. Raak hem zo nooit kwijt :)

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:54

Nakebod

Nope.

Gewoon een tick hebben om iets in de handen te hebben, scheelt kwijtraken :+

Ik heb 2 usb sticks, beide uit de Corsair Voyager serie, (Oude 512 MB en nieuwe 4G) en daar krijg je een te vette geweldige super deluxe ultamoderne keycord bij... :+
Als ik een stick inplug heb ik vaak die keycord wel zichtbaar liggen, danwel in mijn handen vast.
Ook een voordeel, als je een pc hebt waar je hem aan de achterkant in moet pluggen, kan je de keycord eigenlijk altijd wel zo leggen dat je hem ziet.

Zelfde geld voor het bescherm dopje, zit ook regelmatig mee in mijn handen, beetje frummelen :P
Nog nooit kwijt geraakt, en ook niet van plan om te doen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:53

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

telefoon als massa opslag. via usb kabel.

Keep it calm...en lek mig de zuk

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

rhodium schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:45:
[...]

Dat laat je weer een keer stuiteren en weg data...

Maar ik heb mijn usbstick ook aan mijn sleutelbos en steek hem alleen in pc's welke frontusb hebben. Raak hem zo nooit kwijt :)
je kan voor alles wel een reden bedenken om het niet te kopen. je kan ook per ongeluk de usb stick laten vallen in een plas water waar vervolgens een bulldozer overheen rijd

• RemcoDelft
  • Laatst online: 28-01 18:26
Gewoon een touwtje o.i.d. aan je stick binden? Dat zie je op tafel liggen, of je knoopt hem aan je tas...

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:41:
[...]

~
Je bent ze dan toch niet instant kwijt? als je erachter komt (als je weer bij je auto staat), dan loop je toch terug? Of geef jij het dan gewoon op, en koop jer een nieuwe auto? :+
Het lijkt me, dat de TS zijn USB-sticks niet in zijn egien PC (thuis of op kantoor) vergeet. Dan was er namelijk geen probleem geweest, omdat die USB-stick er dan de volgende dag ook nog gewoon inzit. Ik krijg meer de indruk dat dit op publiek toegankelijke plaatsen gebeurt en dan is de kans, dat je spullen weg zijn als je terugkomt, een stuk groter.

Ik heb mijn USB-stick trouwens aan mijn sleutelbos hangen. Die mis ik meteen, als ik hem ergens laat liggen. Maar ik ken genoeg mensen, die hun USB-stick juist beter NIET aan hun sleutelbos kunnen hangen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 14:00 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:08
kromme schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:51:
telefoon als massa opslag. via usb kabel.
Dat is natuurlijk wel een goeie!

Verder heb ik zelf ook zo'n 2,5" harddisk van 40GB. Samen met behuizing was ik 5 tientjes kwijt ofzo.

USB kabel eraan van 1.8 meter, harddisk fijn in je tas of wat dan ook laten zitten. Ben dat ding nog nooit kwijtgeraakt. Je komt er vanzelf wel achter dat je tas nog ergens aan vast zit.

Werkt natuurlijk ook wel bij een jas ofzo.

En valbestendigheid valt best mee. Heb dat ding altijd bij me, dagelijks rond de 150 KM reizen, gooi mijn tas echt overal neer en dan ook nog niet eens zo netjes, ding houdt het gewoon vol.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:57:
[...]

Het lijkt me, dat de TS zijn USB-sticks niet in zijn egien PC (thuis of op kantoor) vergeet. Dan was er namelijk geen probleem geweest, omdat die USB-stick er dan de volgende dag ook nog gewoon inzit. Ik krijg meer de indruk dat dit op publiek toegankelijke plaatsen gebeurt en dan is de kans, dat je spullen weg zijn als je terugkomt, een stuk groter.
Ligt er aan waar je komt denk ik. Snap je wel, maar denk dat je dat risico voornamelijk loopt op scholen..weet niet of dat een plek is waar de TS vaak komt, maar goed. :)

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-02 16:03

bord4kop

maximaal 100KB!

RemcoDelft schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:52:
Gewoon een touwtje o.i.d. aan je stick binden? Dat zie je op tafel liggen, of je knoopt hem aan je tas...
Lijkt mij de beste :)

| Security Management |

• Acolyte
XPointman schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:40:
er bestaan systemen met een zender en een ontvanger, indien de zender buiten het bereik van de ontvanger komt(zeg 5 meter) dan gaat de zender piepen. dat lijkt me ideaal in jouw geval, de zender in je tas/jas/broek/hoofd, de ontvanger aan de usb stick.

succes
Hier ben ik nou bijzonder nieuwsgierig naar. Hoe duur is zoiets? Hoe groot? Waar werkt het mee (rf, bluetooth, ander iets)? En vooral: waar te krijgen? Dat lijkt me de ideale combi: een stick met usb voor de opslag en bvb bluetooth voor proximity en dus een signaal als ik te lang te ver weg ben.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:48
Tja, gewoon aanwennen dat ding eruit te halen is het beste. Ik heb een USB stick met een touwtje wat ik wel eens gebruik, ding zit altijd vast aan m'n broek (aan een riemlus). Verder heb ik thuis aan mijn PC een microfoon die ik met een clipje aan mijn kleding kan hangen.

Ideaal, maar in beide gevallen ook gevaarlijk. Ben al regelmatig aangelopen de mic nog hangende aan m'n kleding, en ook 1 keer met de USB stick nog in de PC. Ik kan je melden dat dit er niet echt heel goed voor is.

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

Op het werk had ik hetzelfde probleem. Ik ben een paar keer naar huis gegaan terwijl ik m'n SanDisk Cruzer nog in m'n PC had zitten :X

Dit heb ik opgelost door de stick aan m'n sleutelbos te hangen en gebruik te maken van de USB poort in de monitor. Daar heb ik wel zelf een USB-verlengkabeltje voor gekocht trouwens.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Een leerling van mij heeft een supergroot lieveheersbeestje aan zijn usb-stick zitten... is ook het eerste dat ik zie wanneer ik langs de computers loop; "zo vergeet ik `m tenminste niet", zegt ie dan d:)b .

Misschien dat je iets 'opvallends' ermee kunt doen

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Nakebod schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:48:
Gewoon een tick hebben om iets in de handen te hebben, scheelt kwijtraken :+

Ik heb 2 usb sticks, beide uit de Corsair Voyager serie, (Oude 512 MB en nieuwe 4G) en daar krijg je een te vette geweldige super deluxe ultamoderne keycord bij... :+
Als ik een stick inplug heb ik vaak die keycord wel zichtbaar liggen, danwel in mijn handen vast.
Ook een voordeel, als je een pc hebt waar je hem aan de achterkant in moet pluggen, kan je de keycord eigenlijk altijd wel zo leggen dat je hem ziet.

Zelfde geld voor het bescherm dopje, zit ook regelmatig mee in mijn handen, beetje frummelen :P
Nog nooit kwijt geraakt, en ook niet van plan om te doen.
met hem^^. Ik ben dat ding nooit kwijt. Gewoon zo'n lang koord er aan.

Als het dan nog probleem blijft kun je overwegen bij de politie of bij defensie te gaan werken.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:26:
[...]

met hem^^. Ik ben dat ding nooit kwijt. Gewoon zo'n lang koord er aan.

Als het dan nog probleem blijft kun je overwegen bij de politie of bij defensie te gaan werken.
_/-\o_ :+ _/-\o_ :+ _/-\o_

• DaCoTa
  • Laatst online: 18:44
Acolyte schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:31:
- Bluetooth USB stick
Voordeel: kan gewoon aan sleutelbos blijven hangen (die ik wonderlijk genoeg nooit kwijt ben geraakt). Nadeel: overdrachtsnelheid van 3Mbps is ook niet om naar huis te schrijven en dat ding zal wel batterijen nodig hebben.
Bestaan deze dan? Ik ken wel bluetooth dongles, maar dat is iets anders...

• Acolyte
DaCoTa schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:39:
[...]

Bestaan deze dan? Ik ken wel bluetooth dongles, maar dat is iets anders...
Nee, daar kwam ik nu ook achter :P :+ maar het idee was leuk...

Verwijderd

XPointman schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:40:

succes
Waar koop je dat?? Iemand linkje voor me? Met evt. prijs..

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:00
Ik leg zelf altijd het usb-dopje naast het toetsenbord. Na het in[akken check ik altijd even de tafel, en dan zie ik dat dopje, en dan weet ik dat ik mn stick nog moet pakken. :)

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Leer jezelf aan dat je de USB stick altijd ontkoppeld in Windows, dan vergeet je hem ook niet. Het is technisch niet nodig, maar als je daar procedure van maakt dan vergeet je hem niet.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Pagina: 1