het stukje op de mainpage over de TLB bug boeit me enorm
maar het word me al snel onduidelijk
dus mijn vraag is of iemand het mischien wat kan verduidelijken
het gaat me voornamelijke om het volgende:
wat moet ik me erbij voorstellen ?
het is teneerste een bibliotheek. (gevuld met?)
en het is dus een inhoudsopgave van het geheugen. waarin ook nog eens bijgehouden word wat de status is van de inhoud?
bij het volgende stukje "de bug" word uitgelegd wat er gebeurt. maar ook dat is me niet echt duidelijk terwijl het toch echt interessant is.
kan iemand me een duwtje in de goede richting geven? eventueel een documentje wat L1 L2 en L3 cache verduidelijkt?
het gaat me voornamelijke om het volgende:
de ptt dusDe PTT heeft echter meer functies dan alleen maar het vertalen van adressen; er wordt ook in bijgehouden wat de status is van hetgeen er op te vinden is. Bevindt het zich op dit moment in het fysieke geheugen? Mag er naar geschreven worden? Gaat het om instructies of data? Is er iets aan gewijzigd sinds het is opgevraagd? Vooral die laatste is belangrijk: als data uit het geheugen wordt gegooid zonder dat de wijzigingen eerst worden opgeslagen, kan dat tot vervelende resultaten leiden. Een crash is daar nog een van de minst erge van: software die zonder dat iemand het merkt de fout in gaat is een veel grotere kopzorg, in ieder geval voor bedrijfskritische systemen
wat moet ik me erbij voorstellen ?
het is teneerste een bibliotheek. (gevuld met?)
en het is dus een inhoudsopgave van het geheugen. waarin ook nog eens bijgehouden word wat de status is van de inhoud?
bij het volgende stukje "de bug" word uitgelegd wat er gebeurt. maar ook dat is me niet echt duidelijk terwijl het toch echt interessant is.
kan iemand me een duwtje in de goede richting geven? eventueel een documentje wat L1 L2 en L3 cache verduidelijkt?