Toon posts:

Probleem met Plaatsen Zalman ZM-MFC2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik ben momenteel bezig met het plaatsen van een Zalman ZM-MFC2 Fan-controller. Maar nu loop ik er tegenaan dat de Fans die reeds in mijn kast zitten (Termaltake Mozart VC4001SNS) er behoorlijk apart uitzien (nou ja apart, ik kan ze zoals ze nu zijn niet aansluiten op de Fan-Controller.
Nu vroeg ik me af of hier misschien wat aan te doen is, bij dit bericht zit een afbeelding van hoe het eruit ziet.

Afbeeldingslocatie: http://www.place4angels.nl/aansluiting_mozartVC4001SNS.JPG

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen?

Met vriendelijke groet

Verwijderd

De fancontroller tussen het rode of zwarte draadje naar je fan zetten werkt ook.

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar ik ben blond, ik snap echt niet wat je precies bedoeld.... normaal hoor je gewoon een "aansluiting" aan het eind van de FAN draatjes te hebben en die sluit je aan op de fan controller (deze voorziet de fan ook van stroom...toch? of zie ik dat nou verkeerd? Ik heb een fototje (erg onduidelijk maar kreeg hem niet mooi scherp door een slechte fotocamera) van het kabeltje gemaakt en er weer eventjes bijgezet wat er precies de bedoeling van is.

Afbeeldingslocatie: http://www.place4angels.nl/S5030383.JPG

Groetjes Kevin

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 12:39 ]

Verwijderd

Je kunt één van je draadjes van de fan de rode of zwarte maakt niet uit wel door knippen en deze aan de (volgens mij) rode draad van de fanconroller zetten.

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe zeker weet je dit, want dat volgens mij maakt mij er iig niet zekerder op :P

Weet jij toevallig of er op de markt van die plugjes te koop zijn die ik aan de Fan vast kan zetten (als dat mogelijk is natuurlijk)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:02:
maar hoe zeker weet je dit, want dat volgens mij maakt mij er iig niet zekerder op :P
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel zeker. :P
Weet jij toevallig of er op de markt van die plugjes te koop zijn die ik aan de Fan vast kan zetten (als dat mogelijk is natuurlijk)
:? Ik snap niet echt wat echt wat je bedoeld :?

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 19:43

JW1

Je kunt beter de fans met 3-pins snoertje kopen en daarmee die al aanwezige fans mee vervangen.
Aan het aansluitsnoer van de fancontroller is te zien dat de controller de snelheid meet / regelt m.b.v. fansnelheid.
Deze is niet uit te lezen via een 2-pins aansluiting en je kunt meteen zonder geknoei de boel aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:07:
[...]

:? Ik snap niet echt wat echt wat je bedoeld :?
de draadjes zitten nu verwerkt in een 2,5" plug, zijn deze los te maken en dan gewoon te plaatsen in een normale Fan-plug (dus zo'n kleintje, eigenlijk dezelfde als die in de controller gaat (zie afbeelding)....

Maar je weet dus zeker dat als ik (ff ter controle of ik het goed heb) de RODE draad van de fan-controller losmaak en deze verbind met 1 van de losgemaakte draden (maakt niet uit of het rood of zwart is) die van de fan naar de 2,5" plug lopen, dat ik dan ook alle funcionaliteiten heb.

Groetjes Kevin

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img167.imageshack.us/img167/9175/fannz9.th.jpg Zo moet het werken. alleen weet ik niet zeker als je de rode draaden van je fancontroller moet gebruiken.
EDIT: heb even gezocht op Google en zo klopt het inderdaad. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 13:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
alleen wat moet ik dan met de overige 3 draden (van fancontroler naar die plug)....

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:30:
alleen wat moet ik dan met de overige 3 draden (van fancontroler naar die plug)....
Niks zijn dan over :)

Verwijderd

Topicstarter
Waar had je op gezocht bij google?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:58:
Waar had je op gezocht bij google?
Wat de 12 Volt aansluiting was van de fancontroller.

Verwijderd

Topicstarter
haha okdan ;)
thnx
nou ik heb toch maar nieuwe fans gehaald, ik was een kleine 28 euro kwijt voor 3 fans, maar ze waren gelukkig 3 polig dus alles was zo aangesloten....

Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1