Asus Xonar D2

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-02 13:16

djfrankel

It's a trap!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een geluidkaart omdat onboard te wensen over laat, nou wil ik het hele zooitje digitaal aansluiten op mijn reciever van mn 5.1 surround set (reciever pioneer vsx-417). Dus zit al snel vast aan een X-fi met I/O console of zo'n 5,25" I/O console. Dit zou in houden dat de deur van mn computer kast altijd open moet staat (thermaltake kast). Nu viel mij oog op de Asus Xonar D2, die op hogere sample rates tot 7.1 ondersteund, X-fi gaat kan 192Khz sample alleen op stereo.

Kan iemand mij advieseren voor een goede geluidskaart, daarbij moet ik wel zeggen dat ik naast veel met muziek bezig te zijn, ook veel games op mn pc speel.

nog ff een link naar een test tussen Xonar D2 en 2 X-fi's:

http://techreport.com/articles.x/13874/7

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Als je gamet ik de X-Fi een van de beste opties, alleen die van Creative heeft geen Dolby digital Live. De Auzentech prelude heeft dat wel. Daarmee kan je EAX5 digitaal op je surroundset aansluiten.

• djfrankel

djfrankel

It's a trap!

Topicstarter
klopt, maar dan kan ik de X-fi zonder die I/O console of die 5,25" drive bay niet digitaal aansluiten, omdat je anders maar 1 flexi jack op de kaart hebt zitten, kun je niet een microfoon tegelijkertijd aan sluiten.

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

djfrankel schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:18:
klopt, maar dan kan ik de X-fi zonder die I/O console of die 5,25" drive bay niet digitaal aansluiten, omdat je anders maar 1 flexi jack op de kaart hebt zitten, kun je niet een microfoon tegelijkertijd aan sluiten.
Als je nou eens gaat kijken naar die auzentechzie je dat er gewoon digitale ingangen op de kaart zitten, er betaat trouwens geen i/o console voor de auzentech.

P.S. je zit op het verkeerde forum.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:54
Wat voor digitale aansluiting gebruik jij?

Ik sluit namelijk mijn receiver aan op een onboard Toslink connector, alle data gaat nu naar mijn receiver die het voor mij omzet in geluid. De soundchip hoeft niets te doen in dit geval, want dat wordt overgelaten aan de receiver.....

• djfrankel

djfrankel

It's a trap!

Topicstarter
ik heb mn reciever aangesloten op de s/pdif, ben er ook niet zo van op de hoogte, maar das iig coaxiaal digitaal.

@ philtotra, de prelude is net zo duur als een Xonar, dus welke is beter? En welk forum moet dit dan op?

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 23:22

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Suicyder schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:47:
... De soundchip hoeft niets te doen in dit geval, want dat wordt overgelaten aan de receiver.....
Dat is volgens mij niet helemaal correct. De soundchip zorgt natuurlijk wel voor het genereren van het geluid. De uiteindelijke verdeling en aansturing van de verschillende surroundkanalen, dat wordt door je versterker afgehandeld.

Correct me if I'm wrong ;)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Pagina: 1