VOIP met meerdere analoge telefoons en tel.nummers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een Telfort ADSL/telefonie abonnement en eigenlijk ben ik best tevreden.

Daarnaast heb ik ook nog ISDN, met totaal 5 telefoons, ieder met een eigen extern nummer.

Mijn vraag is: is het mogelijk om ISDN op te zeggen en deze 5 nummers óók via internet te laten lopen?
(de nummers mogen evt vervangen worden door andere nummers. Want ik heb gelezen dat porteren van ISDN subnummer nogal lastig is)

Volgens mij kan dit door een vijftal prepaid VOIP abo's aan te schaffen
(bv budgetphone: per nummer 10 euro per jaar)

Dan zou iedere telefoon gebeld kunnen worden via dat nummer.
En het uitbellen via een dail-plan (?) :
- vaste nummer via Telfort (=gratis)
- de overige via het pre-paid abonnement

Als ik alles goed begrepen heb, zou dit mogelijk moeten zijn ???

Graag zou ik de bestaande interne telefoonlijnen (2 aderig) en de analoge telefoons willen blijven gebruiken.
Volgens mij zou ik dan een VOIP router, geschik voor bv 8 lijnen, aan moeten schaffen.
Nu zag ik ergens de Grandstream GXW8000 staan.
Heeft iemand ervaring met apparaat?
Volgens mij kan deze router worden aangesloten op het netwerk, en is iedere telefoon-poort afzonderlijk te configureren.
Als ik deze achter mijn huidige router aansluit, is dan de QoS (Quality of Service) in mijn huidige router nog steeds gewaarborgd?

En als één van de "pre-paid" telefoons uit belt naar een vast nummer, dan moet dat dus via mijn ISP lopen.
Maar welk nummer verschijnt dan bij degene die gebeld wordt? Ik neem aan mijn ISP hoofdnummer, en dat is iets wat ik eigenlijk niet wil
Kan ik dit ergens aanpassen? Bv in de VOIP router? Zodat degene die gebeld wordt toch het pre-paid nummer ziet, in plaats van het Telfort nummer.

ik hoop dat iemand wat licht in deze, voor mij nog wat duistere, materie kan brengen

Alsvast bedankt,
Anna