[Win2k3] Veranderen Home dir voor meerdere gebruikers

Pagina: 1
Acties:

• Boogiman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik heb hier een AD met een behoorlijk aantal gebruikers.

Iedere gebruiker heeft een eigen home folder, echter moeten deze verplaatst worden.

Aangezien ik vrij weinig zijn heb om ze allemaal stuk voor stuk te gaan veranderen, bestaat er een mogelijkheid dat ik gezamelijk het pad kan veranderen?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:25

ThunderNet

Flits!

Via PowerShell moet dit redelijk makkelijk te realiseren zijn :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat kan je inderdaad scripten.
Ik zou alleen wel zorgen dat je dit foolproof in meerdere stappen aanpakt, en zorg ervoor dat je je homedirs van de juiste permissies voorziet (hint: robocopy met /datsou switch).

Zorg altijd dat je een rollback scenario hebt, anders heb je terecht boze joeserts aan je desk staan als het mis gaat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-02 16:47
Met 2003 gewoon de gebruikers selecteren, rechterknop en dan aanpassen. Moeten ze wel allemaal in dezelfde map staan. Of zit hier ergens een probleem?

Wilde altijd al iets over computers weten

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:06

Muggie

8 pm

Hoe zijn je homefolder instellingen nu gemaakt ?

Heb je de homefolders via een script of via een policy toegekend ?
Staan de homefolders in dezelfde map of in aparte mappen ?
Staan de homefolders op dezelfde server of verspreid over meerdere servers ?

PSN: mug_8pm

• Boogiman
Ik heb die home dirs nu ingesteld via de instellingen bij gebruikers. (U schijf - \\servername\etc etc)

Als ik nu meerdere gebruikers selecteer-> rechtermuisknop-> eigenschappen-> Prifile-> kan ik voor meerdere gebruikers die path weizigen. Alleen gaat dit niet werken, aangezien alle users die ik geselecteerd heb allemaal in die ene path komt te staan in tegenstelling dat iedere gebruiker een eigen map heeft.

Ik heb ooit ergens gelezen dat je met *USERNAME* toch iedere gebruiker z'n eige map aan kon laten maken, maar dit werkt niet. Don't know why. |:(

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:54

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Boogiman schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:44:
Ik heb ooit ergens gelezen dat je met *USERNAME* toch iedere gebruiker z'n eige map aan kon laten maken, maar dit werkt niet. Don't know why. |:(
Je gebruikt toch wel de variable %Username% ipv *Username*?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Loop alsjeblieft eerst eens stap voor stap door wat er allemaal komt kijken bij het verplaatsen van een homedir van één user vanaf de ene server naar een andere...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Boogiman
Question Mark schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:49:
[...]
Je gebruikt toch wel de variable %Username% ipv *Username*?
Ik zij toch dat ik het ooit ergens gelezen had! :P Dat was het probleem. Thx

Echter heb ik nu het probleem dat als ik het pad verander dat ik bij elke user de melding krijg dat de map die ik aan wil maken al bestaat (duh!) en dat hij het niet kan veranderen.

We zijn dus weer terug bij af. Is er een mogelijkheid om het als nog door te voeren?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:25

ThunderNet

Flits!

Sorry dat ik het zeg, maar ik krijg niet echt het idee dat je weet waar je mee bezig bent :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Boogiman
Daarom mag ik me eigen een student noemen. :)

Still learning here.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik ga mezelf nog maar eens herhalen:
alt-92 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:57:
Loop alsjeblieft eerst eens stap voor stap door wat er allemaal komt kijken bij het verplaatsen van een homedir van één user vanaf de ene server naar een andere...
Je loopt nu als een kip zonder kop rond te klikken en te doen zonder te weten wat er achter de schermen gebeurt en waar je op moet letten.
Prima als dit een testnetwerkje is, maar niet in een live omgeving met echte users.

• Boogiman
Dit is in een testomgeving.

Zelfde omgeving als ik vorge week had met WSUS (wat trouwens perfect loopt nu btw)
Pagina: 1