Windows 2003 / Exchange 2003: Recipients

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mister X630
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik heb een setup met 2 domains (domainA, domainB) binnen 1 netwerksegment. Beide domains gebruiken 1 gezamelijke exchange server die in domainA staat.

In domainA heb ik (een tijd geleden bij het opzetten van dat domain) forestprep en domainprep gedraait. Nu bij het opzetten van het tweede domain (domainB) heb ik ook daar domainprep gedraait.

Ik heb de recipient policy aangepast zodat beide domains geaccepteerd worden.

Nu is het zo dat als ik een user aanmaak in domainB er niet automatisch email-adressen aangemaakt die gedefinieerd zijn onder de recipient policy.

Als ik bij de policy kijk en ik klik op "modify" en dan op "find now" dan zie ik dat de aangemaakte user wel degelijk onder de policy valt. Uiteraard staat bij het user-object het vinkje aan bij "automatically update e-mail addresses based on recipient policy"

Het is ook niet zo dat ik het domain net pas opgezet heb en dat het een kwestie van tijd is i.v.m. replicatie en dergelijke. Het domain draait inmiddels een aantal dagen en onze Active Directory is niet groot.

Iemand enig idee hoe dit veroorzaakt wordt?

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-03 09:44

Muggie

8 pm

Krijg je bij het aanmaken van de gebruiker in Domain B wel de keuze om een mailbox aan te maken en de keuze om deze aan een mailserver met een mailstore te koppelen (oftewel, staan je Exchange Admin Tools geinstalleerd op de server waar je de gebruiker voor domein B aanmaakt) ?

PSN: mug_8pm

• mister X630
Muggie schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:45:
Krijg je bij het aanmaken van de gebruiker in Domain B wel de keuze om een mailbox aan te maken en de keuze om deze aan een mailserver met een mailstore te koppelen (oftewel, staan je Exchange Admin Tools geinstalleerd op de server waar je de gebruiker voor domein B aanmaakt) ?
Ja, ik krijg wel de keuze om een mailbox aan te maken...
Ik geef hier dan een aparte Storage Group op waar de mailbox in geplaats moet worden.

De recipient policy is gekoppeld aan de users die een mailbox in deze storage group hebben.

en nee, ik heb de Exchange admin tools niet geinstalleerd.
Ik connect vanuit DomainA naar DomainB en maak dan een user aan. (Dit geeft hetzelfde resultaat)

[ Voor 11% gewijzigd door mister X630 op 28-01-2008 11:50 ]

Verwijderd

Ik zou de recipient policy nogmaals nakijken. Hoord dit niet bij "Windows Servers en Server-software"? :)

• mister X630
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:50:
Ik zou de recipient policy nogmaals nakijken. Hoord dit niet bij "Windows Servers en Server-software"? :)
Volgens mij had ik er al duidelijk bij gezegd dat als ik de policy controleer door op "find now" binnen de policy te klikken de aangemaakt user binnen de policy valt.

Hiermee is dus "bewezen" dat de policy juist is. :)

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-03 09:44

Muggie

8 pm

Wat gebeurd er als je de recipient update service draait ?

PSN: mug_8pm

• mister X630
Muggie schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:39:
Wat gebeurd er als je de recipient update service draait ?
helemaal niks, zelfs niet na een weekend wachten.... :'(

• mister X630
Als ik zelf SMTP adressen aanmaak dan kan ik er toch nog niet heen connecten vanuit Oulook (versie 2003) geeft een melding dat hij de naam niet kan vinden.

In welke lijst komt een user trouwens terrecht bij het aanmaken? Is dat op de "Default Global Address List"? (hier staat de aangemaakt user in ieder geval wel bij)

Ik weet dat bij de eerste keer connecten naar de mailbox de mailbox pas aangemaakt wordt, niet op het moment dat de user aangemaakt wordt. Ik kan ook niet via "http://exchangesvr1/exchange/<username> in de mailbox komen.

Het lijkt er op dat de hele mailbox niet aangemaakt wordt. Ook al krijg ik wel de vraag of ik hem aan wil maken. Helaas treden er ook geen events op.

[edit1]
Ik heb een event gevonden die er mee te maken heeft:
MsExchangeAL ID: 8270

Volgens dit microsoft artikel: Missing permissions cause the Recipient Update Service not to process accounts in Exchange 2000 Server and Exchange Server 2003
Zou het iets te maken moeten hebben met de rechten van de Exchange server op het domain of de container van de users.

Alles 3 maal na gelopen in dit artikel, maar helaas geen configuratie probleem te vinden.

Voor de zekerheid heb ik gisteren op het rootdomain forestprep opnieuw gedraait en domainprep op beide domains. Ook geen effect.
[/edit1]

ik zoek verder...

[ Voor 27% gewijzigd door mister X630 op 30-01-2008 10:20 ]

Pagina: 1