Toon posts:

IS/RA

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
kan het zijn dat ik geen DSL signaal heb, omdat ik de modem op het telefoonkastje heb aangesloten ipv op het IS/RA punt in de meterkast?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 11:30 . Reden: ow verkeerde forum sorry ]

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:35
Ja.

Je moet vanuit het IS/RA- punt de splitter gebruiken om het signaal op te splitsen in het Internetsignaal (die naar je modem toe gaat) en het telefoonsignaal (die naar je telefoonkastje gaat).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Opteronx4
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Zit er nog andere apparatuur tussen zoals telefoontoestellen (splitter ?)

Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Goed kijken of er geen apparatuur voor het kastje zit aangesloten.

in de meeste gevallen gaat dit ook wel goed maar het kan zijn dat je de splitter echt direct na het isra punt moet plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de modem en splitter gewoon aangesloten in de huiskamer op het telefoon aansluitpunt. Ik heb echter ook een kabel (volgens mij is dat de IS?RA) in de meterkast. Ik wilde in eerste instantie die kabel niet doorknippen en het gewoon in de huiskamer proberen.
Ik heb echter geen DSL en dit zou 10 jan al opgeleverd zijn.
Misschien ligt de fout bij mij en niet bij telfort.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Sowieso testen op is/ra, dan weet je in elk geval dat er bij jou thuis geen probleem is.

PSN: djmurcielago

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:04

rick77

... get to the point!

Als het één directe verbinding tussen het ISRA en de telefoonaansluiting waarop je het modem nu hebt aangesloten is, zou het geen probleem HOEVEN te zijn.Er mogen echter geen aftakkingen (bijv. naar andere telefoonaansluitingen of alarmsystemen) VOOR de splitter zitten. Verder tussen het ISRA en het modem/splitter het beste twisted telefoonkabel (geen platte) gebruiken. Maar dit soort adviezen komen vaak genoeg voorbij op GoT dus je had best eens wat mogen rondkijken voor je je vraag tikte, die overigens nogal summier is voor een nieuw topic, en sowieso al eens direct op het ISRA kunnen testen. Beetje lui dus.

Verwijderd

Topicstarter
allen bedankt voor je uitleg. Volgens mij gaat er nog een draad naar boven en kan dat dus het probleem zijn.
Verder mijn excuses voor het verkeerd posten, ik wilde m eigenlijk in het telfort stukje deel 5 plaatsen maar dat was mislukt.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Plek is wel goed hoor de topic titel had wat beter kunnen zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:32:
Volgens mij gaat er nog een draad naar boven en kan dat dus het probleem zijn.
In dat geval gaat het zoiezo niet werken, staat ook prachtig aangegeven in die plaatjes die in de handleiding staan :P

Verwijderd

Topicstarter
nou gisteren volgens de handleiding direct na IS/RA aangesloten maar nog steeds geen DSL. Ligt het probleem toch bij Telfort helaas.
Bij KPN weten ze trouwens nog niks over de overgang naar telfort. Kan dat er iets mee te maken hebben?
Pagina: 1