Toon posts:

NV4_DISP crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tijdens het spelen van games vaak dat de pc vastloopt. De laatste keer kreeg ik een blauw scherm met daarin de melding dat NV4_DISP een error gaf, dit was tijdens het spel hitman 4. Ik weet niet of die andere vastlopers ook hiermee temaken hebben.

Mijn systeem specs zijn:
Pentium D 3,2 Ghz
Geforce 6600
1 Gb ram

Iemand een idee hoe ik deze error kan verhelpen? heb al gezocht op google maar daar krijg ik topics van jaren oud met oude drivers.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 19:15

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Wat belet je om wat nieuwe drivers te proberen dan? :)
www.nvidia.com is the place to be.

Tesla Model Y RWD (2024)

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:38
Nv4disp is inderdaad gewoon de driver van je videoplank, wat je waarschijnlijk al gevonden had via Goegel.

Nieuw drivertje erop en klaar, desnoods (indien je de nieuwste hebt en die juist de problemen geeft) een oude proberen. Op Guru3D hebben ze een flink archief aan oudere drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt zal het proberen, ik wist niet dat je naar een oudere versie terug kon.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:00:
Bedankt zal het proberen, ik wist niet dat je naar een oudere versie terug kon.
download de laatste die geschikt is voor je kaart van de nvidia site, verwijder de oude.
Als dit niet help, kan ht probleem misschien ook opgelost worden door directx te upgraden/opnieuw te installeren.
Baat dit alles nog niet, wordt et tijd om je hardwre in de gaten te houden (oververhitting?)

veel succes alvast

Verwijderd

Topicstarter
Andere driver en directx opnieuw installeren werkt niet. Ik zal de fan is voluit laten draaien met rivatuner.

• the_stickie
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:24:
Andere driver en directx opnieuw installeren werkt niet. Ik zal de fan is voluit laten draaien met rivatuner.
kan je de temperatuur van je graka niet loggen in een txt bestandje ofzo? Dan kan je achteraf kijken hoe warm de core werd op het ogenblik van de crash.

En anders de old-skool manier: kast open en tafelventilator ernaast op volle snelheid....

edit: controleer ook de versie van je chipsetdrivers eens... (en van al de rest als je toch bezig bent :+)

[ Voor 10% gewijzigd door the_stickie op 28-01-2008 14:03 ]

• Sanch
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-04 07:58
Anders even windows opnieuw installeren?

• the_stickie
Sanch schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:59:
Anders even windows opnieuw installeren?
..zou ik alleen aanbevelen als je dan zeker weet dat het probleem dan opgelost is. dat is in dit geval lang niet zeker: dit kan evengoed met de hardware te maken hebben.
Pagina: 1