ik ben in het bezit van een unmanaged gigabit switch van Netgear (GS108). Na het installeren van de switch werkte alles naar behoren.
Ik heb er op aangesloten:
(1) Windows Vista pc (gigabit op Nforce4 moederbord)
(2) Windows Home Server (gigabit)
(3) Windows Vista Mediacenter (gigabit op AMD chipset moederbord / realtek netwerk chip)
(4) xbox 360 (100mbs)
(5) xbox 360 (100mbs)
(6) xbox (100mbs)
Ik haalde eerst een erg mooie snelheid van ongeveer 25-40 MB/s tussen de Vista pc's en de (WHS) server. Door wat compabiliteitsproblemen van software die ik op de Vista PC's heb draaien, besloot ik om terug te gaan naar XP.
Nu is de snelheid op pc3 opeens gigantisch gezakt. Volgens Realtek Diagnostic tool haal ik nu nog maar 12mbit/s! Windows geeft wel gewoon aan dat het een nog steeds een gigabit netwerk betreft.
Ik heb op pc1 gewoon de laatste nforce drivers geinstalleerd en op pc3 de laatste realtek drivers.
Wat zou de reden en oplossing voor dit vreemde probleem kunnen zijn?
Ik heb er op aangesloten:
(1) Windows Vista pc (gigabit op Nforce4 moederbord)
(2) Windows Home Server (gigabit)
(3) Windows Vista Mediacenter (gigabit op AMD chipset moederbord / realtek netwerk chip)
(4) xbox 360 (100mbs)
(5) xbox 360 (100mbs)
(6) xbox (100mbs)
Ik haalde eerst een erg mooie snelheid van ongeveer 25-40 MB/s tussen de Vista pc's en de (WHS) server. Door wat compabiliteitsproblemen van software die ik op de Vista PC's heb draaien, besloot ik om terug te gaan naar XP.
Nu is de snelheid op pc3 opeens gigantisch gezakt. Volgens Realtek Diagnostic tool haal ik nu nog maar 12mbit/s! Windows geeft wel gewoon aan dat het een nog steeds een gigabit netwerk betreft.
Ik heb op pc1 gewoon de laatste nforce drivers geinstalleerd en op pc3 de laatste realtek drivers.
Wat zou de reden en oplossing voor dit vreemde probleem kunnen zijn?
I'm just taking care of business