plotseling 12mbit/s op een gigabit netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Topicstarter
ik ben in het bezit van een unmanaged gigabit switch van Netgear (GS108). Na het installeren van de switch werkte alles naar behoren.

Ik heb er op aangesloten:
(1) Windows Vista pc (gigabit op Nforce4 moederbord)
(2) Windows Home Server (gigabit)
(3) Windows Vista Mediacenter (gigabit op AMD chipset moederbord / realtek netwerk chip)
(4) xbox 360 (100mbs)
(5) xbox 360 (100mbs)
(6) xbox (100mbs)

Ik haalde eerst een erg mooie snelheid van ongeveer 25-40 MB/s tussen de Vista pc's en de (WHS) server. Door wat compabiliteitsproblemen van software die ik op de Vista PC's heb draaien, besloot ik om terug te gaan naar XP.

Nu is de snelheid op pc3 opeens gigantisch gezakt. Volgens Realtek Diagnostic tool haal ik nu nog maar 12mbit/s! Windows geeft wel gewoon aan dat het een nog steeds een gigabit netwerk betreft.

Ik heb op pc1 gewoon de laatste nforce drivers geinstalleerd en op pc3 de laatste realtek drivers.

Wat zou de reden en oplossing voor dit vreemde probleem kunnen zijn?

I'm just taking care of business

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Had Vista niet een probleem met audio afspelen en tegelijkertijd inzakkende netwerk performance?

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 17:01
Het zou ook zomaar hier mee te maken kunnen hebben (gedeeltelijk oorzaak dan wel)

Network performance and data throughput may be significantly slower after installing Windows XP Service Pack 2

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Dan zou je ook 100% cpu (of in ieder geval hoge) op de xp sp2 machine moeten zien.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Devil103
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:27

Devil103

Coffee need more coffee

En je werkt nu met Windows XP?
In Windows XP is de TCP stack nou niet om over naar huis te schrijven ;) en misschien ligt het daar aan. Met wat tweaking kom je op XP al redelijk ver.

Probeer eens anders eens de laatste drivers van je netwerkkaart te gebruiken (en niet die van Windows zelf) en ook is je settings te overlopen in de Adapter eigenschappen in het apparaatbeheer. TCP Optimizer draaien (klik) durft ook al wel is helpen :) .

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Topicstarter
Ik heb de aanbevolen fix van Microsoft uitgevoerd (simpelweg de firewall service stopzetten). Heb de laatste driverse van Realtek geinstalleerd.

Vreemd is dat wanneer ik een grote file kopieer van een netwerk share naar een andere pc, dit met een lage snelheid gebeurt. Maar wanneer ik vervolgens via het netwerk andere dingen doe op die betreffende pc (bijvoorbeeld door mappen browse, of wat bestanden verplaats), de kopieersnelheid opeen kan oplopen tot 300-400 mbit/s. Dit kan dan weer terugzakken naar 70-80mbit/s en vervolgens weer naar die verschrikkelijke 12mbit/s (dus niet MB/s)

I'm just taking care of business

Pagina: 1