Mijn email adres als afzender voor spam?

Pagina: 1
Acties:
  • 373 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:50
Ik krijg sinds pas ontzettend veel mailtjes in me mailbox van "Mail Delivery Subsystem" over dat een email niet is aangekomen. Daarvan krijg ik er bijna elke minuut 1! Dus me hele inbox loopt met die mailtjes vol. En als ik in die mailtjes kijk zie ik dat hij ze telkens naar een ander e-mail adres probeert te sturen..
Volgens mij komt dit doordat mijn e-mail adres als afzender wordt gebruikt met het verzenden van spam.
Wat is hier aan te doen?

EDIT: Het zijn er wel meer dan 1 per minuut, eerder 15 van die mailtjes per minuut

[ Voor 8% gewijzigd door dbzokphp op 28-01-2008 10:13 ]

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 19:56

Simkin

Bzzzzz

Spam filter configureren die de mailredirects errors filtered. Je kan NIET voorkomend at je adres als afzender wordt gespoofed.
Algemene tip, ben voorzichtig met het afgeven en het online plaatsen van je emailadres.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dit probleem is volgens mij wel vaker voorbijgekomen, is het niet hier, dan bij het BV subforum.

In 't kort:
- Kijk in de headers van de mailberichten vanaf welk IP-adres ze afkomstig zijn.
- Als ze van specifieke hosts afkomstig zijn kun je hun provider achterhalen en een abuse-melding sturen waarin je vraagt of ze maatregelen nemen tegen de spammende klant.
- Verdiep je in spamblokkering (DSBL blacklisting, greylisting, filtering).
- Laat je email adres niet slingeren op websites en in de Outlook Epress adreslijsten van mensen die hun systeem niet goed beheren :)

Whois sites om netwerk van IP-adres te achterhalen:
- SenderBase
- ARIN Whois
- LACNIC Whois
- APNIC Whois
- RIPE Whois
- IANA Whois
- EURid- Domain Status