[Access 2000] Kan database niet openen

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:08

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Als ik een bepaalde database wil openen komt Access terug met de melding "The Microsoft Jet database engine stopped the process because you and another user are attempting to change data at the same time" en opent de database ook niet.

Nu is er op Google veel te vinden over deze fout, maar het gaat bijna allemaal niet over als je deze fout bij het openen van een database krijgt.
Ik heb geprobeerd de database te compacten/repairen, maar dan krijg ik dezelfde fout. Er is een offline tooltje om Access databases te pacten (JetComp), maar die wil ook niks doen.
Er is ook geen .ldb file aanwezig en de fout doet zich voor ongeacht de directory of zelfs de computer waar de database op staat.

Kortweg: ik kan de database niet openen en ik kan er verder niks mee. Hoe los ik dat op?

Signatures zijn voor boomers.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Brak programmeerwerk? kun je de db wel gebruiken als backend voor een andere DB? Opstarten met shift ingedrukt, cq vooraf shift weer enabelen als die is uitgeschakeld?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Maasluip

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Beide werkt niet, dezelfde fout.

Ik denk dat het er mee te maken heeft dat de database op een USB stick staat. Daar heb ik al vaak problemen mee gehad (ook al wordt de USB stick altijd "safe geremoved"). Maar dan nog snap ik niet dat die melding blijft komen.

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:54
sluit je wel eerst acces af voordat je de usb stick eruit trekt?? heb wel eens gehoord dat dat problemen geeft ( in iedergeval bij excel, acces weet ik niet zeker)

• Maasluip

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Uiteraard! (dat wil zeggen: ik kan nu niet controleren dat ik het niet doe, maar normaal gesproken sluit ik eerst alles af voor de stick geunmount wordt)