Ik heb momenteel een AKG K701
in bestelling staan omdat ik een wat betere hoofdtelefoon wilde voor muziek en gamen. Ik heb nu gekozen voor een goede hoofdtelefoon omdat deze beter is voor muziek dan een headset en als ik alleen muziek wil luisteren zit je niet constant met z'n microfoon aan je kop. Maar omdat ik veel game heb ik ook een microfoon nodig.
Ik ben dus nu opzoek naar een goede microfoon die ik het liefst als headset draag. Een andere optie zou een lavalier microfoon zijn die ik aan m'n kleren kan klemmen, maar ik wil absoluut geen bureaustandaard microfoon (vind ik verschrikkelijk lelijk).
Nu is mijn oog gevallen op de volgende headsetmicrofoon van omnitronic. Deze kan ik dan mooi om mn oor doen en daar overheen de hoofdtelefoon.

Ik vraag me nu af of dit gaat werken en of mijn geluidskaart (X-Fi ExtremeMusic) genoeg spanning levert om de mic te versterken.
Verder sta ik open voor andere microfoon suggesties, budget tot ~100€.
Ik ben dus nu opzoek naar een goede microfoon die ik het liefst als headset draag. Een andere optie zou een lavalier microfoon zijn die ik aan m'n kleren kan klemmen, maar ik wil absoluut geen bureaustandaard microfoon (vind ik verschrikkelijk lelijk).
Nu is mijn oog gevallen op de volgende headsetmicrofoon van omnitronic. Deze kan ik dan mooi om mn oor doen en daar overheen de hoofdtelefoon.

Maar door mijn wensen kom ik telkens terecht bij professionele microfoons en die hebben allemaal z'n XLR plug die niet op de pc past. Nu heb ik al wel adapterkabels hiervoor gevonden waarmee ik dat probleem denk op te lossen.Type: Back electret earband microphone
Polar pattern: Omnidirectional
Frequency range: 20 - 20,000 Hz
Sensitivity at 1 kHz: 10 mV/Pa; -32.5 dBu (± 3 dB/Pa)
Output impedance: 4.5 KOhm ± 30% @ 1 kHz
Max. SPL: 140 dB (THD < 0.5% @ 1 kHz)
S/N ratio: 72 dB
Connection: 3-pin XLR
Microphone size: d=3 mm
Weight: 10 g
Ik vraag me nu af of dit gaat werken en of mijn geluidskaart (X-Fi ExtremeMusic) genoeg spanning levert om de mic te versterken.
Verder sta ik open voor andere microfoon suggesties, budget tot ~100€.