[Mac OS X] Customization & Modification

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 100.728 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
TwyLight schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 23:09:
Zelf ff een aantal resources vervangen in de contents
Come again? Wat bedoel je precies en hoe moet ik dat doen dan? :P

Ben beginnend Mac gebruiker he :) Heb wel ervaring met Linux maar da's toch weer ff geleden en allemaal net wat anders qua code etc.

edit: laat maar, heb 't al gevonden.
Als ik bij de resources kijk, zie ik echter wel staan dat hij is vervange. In de programma's map is hij ook veranderd. Het is echt _alleen_ in de dock dat het icoon niet wil veranderen!

Iemand verder nog suggesties?

[ Voor 25% gewijzigd door sOid op 21-02-2008 18:41 ]

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Oh sorry voor de onduidelijkheid, staat er niet ergens in de resources map nog een versie van het icoon maar onder een andere naam?

• sOid
  • Niet online
TwyLight schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 19:29:
Oh sorry voor de onduidelijkheid, staat er niet ergens in de resources map nog een versie van het icoon maar onder een andere naam?
Nee, heb de hele map doorgekeken met Quicklook :/

• jmxd
  • Niet online
Heel voor de hand liggend: maar heb je al eens opnieuw opgestart? (Wil af en toe nog wel eens werken)

• sOid
  • Niet online
TwyLight schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 20:37:
Heel voor de hand liggend: maar heb je al eens opnieuw opgestart? (Wil af en toe nog wel eens werken)
Yes, meerdere malen zelfs :/ Snap er geen donder van :P Het is geen ramp natuurlijk maar het zou mooi zijn als het wel werkt (+ wil weten waarom het niet werk).

Morgen nog maar eens verder op onderzoek uitgaan, nu niet meer :)

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-01 16:43
En uit het dock slepen en daarna opnieuw vanuit de map Programma's in het dock slepen?

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-05 09:59
Al die moeite voor entourage :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Kapitein Prozac schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 23:29:
En uit het dock slepen en daarna opnieuw vanuit de map Programma's in het dock slepen?
We have a winner! Dat heeft inderdaad gewerkt. Wel een beetje vreemd als je het mij vraagt, maar ach.

En ja, Entourage, omdat ik net van Windows kom en ik m'n mail, adressen en kalender het makkelijkst over kon zetten naar Entourage (en hier ben ik al een halve dag mee bezig geweest om het allemaal goed te doen, wat een ramp is dat zeg :X ) incl attachments.

Edit: hartelijk dank dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Een paar dagen geleden ben ik begonnen met prutsen om Adium wat te customizen. Ik was niet zo blij met de afgesneden onderkant, en wil wat meer de iChat-look.
Omdat Adium open-source is kan je dus lekker aan de gang :)
Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/8537/picture2do3.png
hier laatste versie binnenslingeren

Dat heb ik nu. Enigste probleem is dat de buttons niet werken. Iemand hier verstand van Interface Builder? Ik weet dat Adium geen functies heeft die ik kan aanroepen van het contactlist, dus ik kan niks aan die buttons hangen. Wat ik wel weet is dat je in het menu met Command-D het "Add contact" scherm tevoorschijn kan halen. Kan ik het niet zo maken dat ik met een druk op de knop een keyboard actie uitvoer?

[ Voor 24% gewijzigd door Magnetic_Man op 23-02-2008 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Hé, helemaal niet mis; ik heb deze nu ook eventjes ingesteld. Leuke afwisseling voor de hud-style.

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Wat heb je er aan als de knoppen niet werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn een aantal bestanden uit:

Macintosh - Systeem - CoreServices - Dock ( -> Pakketinhoud) - Resources

Ik wil mijn echte oude Leopard Dock terug! :|

De meest belangrijke bestanden zijn:

* seperators
* s-curves
* indicators

Bedankt!

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Download Pacifist, neem je Leopard installatie DVD en haal ze er zelf uit :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya

Genya

Ad Infinitum

TwyLight schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:37:
Wat heb je er aan als de knoppen niet werken :D
Twee knoppen die je toch maar sporadisch eens nodig hebt... :|

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Daedalus schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 21:01:
Download Pacifist, neem je Leopard installatie DVD en haal ze er zelf uit :)
Ik vraag hier bestanden, als je het wilt doen, fijn, post het hier of mail ze. Als je het niet wilt doen, reageer dan niet. :)

Inmiddels is het opgelost.

Wat is TimeMachine toch handig. :)

We zijn hier nog altijd om elkaar te helpen. Daedalus probeert je te helpen door je uit te leggen hoe je iets moet doen, daar leer je meer van dan domweg lui om de bestanden vragen :/

[ Voor 26% gewijzigd door Hoedje op 24-02-2008 13:07 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 21:16:
[...]

Ik vraag hier bestanden, als je het wilt doen, fijn, post het hier of mail ze. Als je het niet wilt doen, reageer dan niet. :)

Inmiddels is het opgelost.

Wat is TimeMachine toch handig. :)
Hij geeft je alleen maar tips hoe je t zelf kan doen hoor. Altijd handig om onafhankelijk te zijn van anderen toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
sOid schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 22:20:
[...]

Hij geeft je alleen maar tips hoe je t zelf kan doen hoor. Altijd handig om onafhankelijk te zijn van anderen toch? :)
Absoluut eens, tips zijn welkom, maar het kwam even over alsof het teveel moeite was die bestanden voor iemand anders (lees: mij) op te zoeken. :)

No hard feelings!

Overigens, nu ik hier toch ben: :9

Een tijd geleden heb ik hier een applicatie voorbij zien komen dat als het ware een soort Start Menu was. Je kon zelf tabs maken, programma's erin slepen en een naam geven. Het was in de vorm van de HUD-vormgeving.

Ik zou namelijk mijn dock wat op willen schonen, maar wel snel bij mijn app's kunnen en Stacks zijn daar niet geweldig voor...

[ Voor 32% gewijzigd door THE_BASE op 23-02-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
@ THE_BASE: OverFlow.

Als je iets ziet wat niet door de beugel kan, maak dan de volgende keer even een topic report Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif aan.

[ Voor 85% gewijzigd door Hoedje op 24-02-2008 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
TwyLight schreef op zondag 24 februari 2008 @ 03:34:
@ THE_BASE: OverFlow.

Maar hou a.u.b. eens op met die verwaande kut smileys, en daarmee bedoel ik deze: :)

;(
Dat bedoelde ik inderdaad, fijn!

En die smilies zijn daar toch voor? :?

Maar sorry. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Jazeker, maar deze is niet van deze wereld vermoed ik: :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
THE_BASE schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 21:16:
[...]

Wtf... Sorry hoor, maar je reactie slaat helemaal nergens op. Je krijgt goed advies van hoe je het zelf kan oplossen en dan kom je aanzetten met zo'n shit antwoord. :X
THE_BASE schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 22:28:
[...]

Absoluut eens, tips zijn welkom, maar het kwam even over alsof het teveel moeite was die bestanden voor iemand anders (lees: mij) op te zoeken. :)
Nou, je stopt er anders zelf ook helemaal geen tijd in om het voor jezelf op te lossen. Waarom zou iemand anders er dan wel tijd instoppen om het voor jou op te lossen :X

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:18
Voor vrijwel alle voorgaande posts geldt dat als je iets ziet wat niet door de beugel kan, dat je dan vooral niet in het topic moet reageren. Maak dan een topic report Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif aan, dan kunnen de moderators actie ondernemen en dan wordt het topic verder niet vervuild.

Nu graag weer ontopic verder...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Excuses namens THE_BASE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

even een geintje tussendoor hoor, ik vond hem wel erg leuk in iedergeval !
Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/646/picture1hr5.png

gaat op mijn dock dus he ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 140651 op 24-02-2008 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:54
Je pleurt je plaatjes op rapidshare ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Kaspers schreef op zondag 24 februari 2008 @ 19:50:
Indd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya

Genya

Ad Infinitum

Kaspers schreef op zondag 24 februari 2008 @ 19:50:
My thoughts exactly... =')

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik moest het ff kwijt, en me ftp van me ISP die deed vaag (zei dat ik over me quota heen zat :S)
niet zeure allemaal, je ziet het resultaat. wat boeit het nou waar ik het neer ple*r :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Nou, geweldig... Kun je beter posten in het screenshot topic. En als je 't hier post, ook de files die erbij horen, anders heeft niemand er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Anoniem: 140651 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 20:21:
ik moest het ff kwijt, en me ftp van me ISP die deed vaag (zei dat ik over me quota heen zat :S)
niet zeure allemaal, je ziet het resultaat. wat boeit het nou waar ik het neer ple*r :+
Nou ik zie het resultaat niet. Imageshack oké maar ik ga niet nog door de extra moeite heen van het hele rapidshare gezeur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog n keer dan, speciaal omdat jullie het zo vre-se-lijke aardige hebben gevraagt :P

Afbeeldingslocatie: http://img409.imageshack.us/img409/3081/dockfunyj7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzana
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-12-2022
Voor de mensen die graag eens van dock wisselen: Dock Library

Afbeeldingslocatie: http://www.macupdate.com/images/screens/uploaded/26972_scr.png

Werkt hier tot nu toe goed, hoewel hij volgens mij alleen met 3D style docks werkt, maar ik kan me vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141680

Anoniem: 140651 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 21:19:
nog n keer dan, speciaal omdat jullie het zo vre-se-lijke aardige hebben gevraagt :P

[afbeelding]
achtergrond is waar te vinden ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Mensen dit is niet het screenshot topic :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
rob1n schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 09:26:
Een paar dagen geleden ben ik begonnen met prutsen om Adium wat te customizen. Ik was niet zo blij met de afgesneden onderkant, en wil wat meer de iChat-look.
Omdat Adium open-source is kan je dus lekker aan de gang :)
[afbeelding]
hier laatste versie binnenslingeren

Dat heb ik nu. Enigste probleem is dat de buttons niet werken. Iemand hier verstand van Interface Builder? Ik weet dat Adium geen functies heeft die ik kan aanroepen van het contactlist, dus ik kan niks aan die buttons hangen. Wat ik wel weet is dat je in het menu met Command-D het "Add contact" scherm tevoorschijn kan halen. Kan ik het niet zo maken dat ik met een druk op de knop een keyboard actie uitvoer?
He, dat ziet er super uit. Ik heb me altijd al geërgerd aan die lelijke afgesneden onderkant. Maar zou je het niet zo hoog kunnen maken als de resize arrow en dan zonder knoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Frietsaus schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:19:
[...]

He, dat ziet er super uit. Ik heb me altijd al geërgerd aan die lelijke afgesneden onderkant. Maar zou je het niet zo hoog kunnen maken als de resize arrow en dan zonder knoppen?
Ziet er vet uit inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

ik dacht ook maar eens bezig te gaan met icoontjes maken dus hierbij mn eerste resultaat.

icoontje voor brand-programma's

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/fk1l07.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 00:58
Seperatoren toevoegen in je Dock:

Werkt alleen onder 10.5 Leopard

Afbeeldingslocatie: http://zzamboni.org/brt/wp-content/uploads/2007/11/dockseparator.png

Voer het volgende commando uit in Terminal:
code:
1
2
defaults write com.apple.dock persistent-apps -array-add '{ "tile-type" = "spacer-tile"; }'
killall Dock

Als je Dock opnieuw is gestart zie je een lege ruimte tussen je permanente- en de draaiende programma's. Deze lege ruimte kan je verplaatsen / verwijderen zoals de overige iconen in je Dock. Herhaal het commando om meer seperatoren toe te voegen.

[bron]

Een andere mogelijkheid is het toevoegen van dummyapplicaties en -folders als separatie (voor resp. voor en na de hoofdseperator). Door deze dummies een eigen decoratieve icoon te geven kan je zelf deze seperatoren een eigen gezicht geven.

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02-2021

IbexGirl

Love Ibex forever

Ik heb ook nog wat leuks wat hier ook wel even het vermelden waard is denk ik (voor diegenen die van transparantie houden): Crystal Clear 1.9

Afbeeldingslocatie: http://www.musingsfrommars.org/images/cci19_title.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.musingsfrommars.org/images/cci19_1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.musingsfrommars.org/images/cci19_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.musingsfrommars.org/images/cci19_3.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.musingsfrommars.org/images/cci19_4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.musingsfrommars.org/images/cci19_6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.musingsfrommars.org/images/screenshot-cci_v19.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:07
Net Vista zo! :o

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91491

Hoe activeer je dat?
Ik heb het gedownd en installed en zie nergens een prgm ofzo bijkomen?
Heb je een bijkomstig prgm nodig mss?

Ziet er wel vet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:54
Lijkt wel Viesta idd..
Anoniem: 91491 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:00:
Heb je een bijkomstig prgm nodig mss?

Ziet er wel vet uit
PrefPane gecheckt ?

[ Voor 117% gewijzigd door Kaspers op 20-03-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91491

Kaspers schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:08:
Lijkt wel Viesta idd..

[...]

PrefPane gecheckt ?
Er is hier niks nieuws bijgekomen, ik kan nergens iets vinden. Ik heb wel nog een PPC, maar is dat een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02-2021

IbexGirl

Love Ibex forever

Er komt niets als prefpane oid. Ik heb het ook draaien, en zie eigenlijk alleen effect bij systeemvoorkeuren. Als dat open staat staat er bovenin de menubalk een icoon van crystal clear waar je wat voorkeuren kunt aanpassen. Bij finder enzo zie je geen effect omdat dat niet cocoa is. Misschien eens opnieuw opstarten? Het kan ook handig zijn om de docs eens te lezen die erbij zitten.

[ Voor 20% gewijzigd door IbexGirl op 20-03-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Sjeez wat werkt dat klote zeg. En om het weg te krijgen moest ik ook nog eerst aan het zoeken :X

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-05 09:55
Vanitas schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:38:
Sjeez wat werkt dat klote zeg. En om het weg te krijgen moest ik ook nog eerst aan het zoeken :X
hoe heb jij het weg gekregen dan? dit is wel een lastige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
murky123 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 22:48:
[...]

hoe heb jij het weg gekregen dan? dit is wel een lastige
Uit /Library/InputManagers/ het mapje CrystalClear weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya

Genya

Ad Infinitum

Hmm, even een kickje.

Ik ben bezig mijn hele systeem van nieuwe icoontjes te voorzien, allemaal in een homogeen uiterlijk. Nu heb ik echter een irritant probleem... De icoontjes die soms animaties vertonen of een verandering (bijv. een het nummertje van 'Mail') kan ik niet veranderen. Ik pas ze aan in Candybar, maar wanneer ik de applicatie opstart, verschijnt het originele icoon in het dock.

Kan iemand me helpen?

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-05 20:32
Weet hier iemand hoe ik iconen in de menubalk kan veranderen? Ik heb het programma foldershare gedownload en krijg daar gratis een foeilelijk icoontje bij.

Afbeeldingslocatie: http://www.image-load.eu/out.php/i52759_Afbeelding2.png
Dat dus.

En al zou het echt niet kunnen is er dan een mogelijkheid om dat icoontje gewoon helemaal te verwijderen? Of zijn er voor dit programma dan misschien betere alternatieven?

*edit; met pakketinhoud kom ik al een heel eind...*

[ Voor 6% gewijzigd door Bathing Aap op 30-05-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Afbeeldingslocatie: http://www.macupdate.com/images/icons/26343.png
Docker 1.4.5

Docker is een gratis programma die je instellingen laat doen die anders maar via terminal te bereiken zijn. Zoals zijn naam het zegt kan hij ook het dock veranderen (onder andere al de geposte op leoparddocks). Docker maakt geen gebruik van een icontainer maar van de losse files. Het programma is handig in gebruik en spreekt voor zich. Eenmaal beu druk je op "default apple settings" en alles is zoals ervoor. Aanrader dus voor mensen die makkelijk(er) hun dock willen aanpassen.

edit:
Mijn dock na aanpassingen via Docker:
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/ann11s.jpg
  • float indicator
  • True dock
  • standaard seperator

[ Voor 14% gewijzigd door nagasy op 01-06-2008 04:03 ]

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:52

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

nagasy schreef op zondag 01 juni 2008 @ 03:57:
[afbeelding]
Docker 1.4.5

Docker is een gratis programma die je instellingen laat doen die anders maar via terminal te bereiken zijn. Zoals zijn naam het zegt kan hij ook het dock veranderen (onder andere al de geposte op leoparddocks). Docker maakt geen gebruik van een icontainer maar van de losse files. Het programma is handig in gebruik en spreekt voor zich. Eenmaal beu druk je op "default apple settings" en alles is zoals ervoor. Aanrader dus voor mensen die makkelijk(er) hun dock willen aanpassen.

edit:
[afbeelding]
  • float indicator
  • True dock
  • standaard seperator
Waar heb je dat firefox icoontje vandaan gehaald?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:28
Kan iemand mij vertellen waar ik het gekleurde apple icon kan vinden, dat sommigen gebruiken als vervanger voor de Finder icon? Zoeken leverde niks op..

Ook vroeg ik mij af hoe ik de Downloads en Documents map in het dock kan veranderen van Icon.. Als ik in finder mijn home map open zie ik wel het veranderde icon, in het dock niet.

Ik gebruik CandyBar.

Dan nog 1 vraag; In Adium, hoe krijg je bij het aanpassen van de kleuren van de weergave het vierkant dat de veranderde kleur weergeeft verandert in 2 driehoeken, dus dat je 2 kleuren in het vierkant krijgt.. Van alles geklikt maar niks lukt (A).

In retrospect, it was inevitable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-05 20:53

ratz

Gadgetgeek

-Cyril- schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:16:
Kan iemand mij vertellen waar ik het gekleurde apple icon kan vinden, dat sommigen gebruiken als vervanger voor de Finder icon?
Om maar een beetje on-topic te blijven: goede sites om icoontjes te vinden:
http://www.iconfactory.com
http://www.macthemes2.net
http://www.interfacelift.com

Op de laatste website vind je de icon set "Apple Logo" door Te2 en je daarmee heb een mooie apple-logo set.

Andere leuke apple logo tip: als je in de naam van een schijf een apple logo op wil nemen kan dat door shift+option+k in te drukken in bij het invoeren van de naam.
Ook vroeg ik mij af hoe ik de Downloads en Documents map in het dock kan veranderen van Icon.. Als ik in finder mijn home map open zie ik wel het veranderde icon, in het dock niet.
Je dock geeft de map weer als stacks en zal dus het icoon van het bestand tonen dat vooraan in het alfabet zit. Een truuk is om in de folder die je in de dock hebt geladen een bestandje maakt met de naam "AA" en dat een gewenst logo geeft (via rechtermuisknop > get info > logo linksboven aanklikken en nieuw logo daarop pasten).

Een voorbeeld hoe de apple logo en het folder-icoon weergeven in dock truuks werken zie je in dit screenshot.

Fujifilm X100VI ||| iMac 27" 3.4GHz i7 (2012) ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvdWest
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ratz schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:53:
[...]

Je dock geeft de map weer als stacks en zal dus het icoon van het bestand tonen dat vooraan in het alfabet zit. Een truuk is om in de folder die je in de dock hebt geladen een bestandje maakt met de naam "AA" en dat een gewenst logo geeft (via rechtermuisknop > get info > logo linksboven aanklikken en nieuw logo daarop pasten).

Een voorbeeld hoe de apple logo en het folder-icoon weergeven in dock truuks werken zie je in dit screenshot.
In Leopard kan je ook aangeven dat je ipv een stack, gewoon een folder weergave wilt. En die folder icon kan je uiteraard weer aanpassen

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz

ratz

Gadgetgeek

WvdWest schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 00:38:
[...]
In Leopard kan je ook aangeven dat je ipv een stack, gewoon een folder weergave wilt.
Je hebt gelijk, dat werkt sneller en makkelijker.

Fujifilm X100VI ||| iMac 27" 3.4GHz i7 (2012) ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:04

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Erhnam schreef op zondag 01 juni 2008 @ 11:20:
[...]

Waar heb je dat firefox icoontje vandaan gehaald?
Volgens mij heeft hij gewoon het standaard FIrefox icoon hoor. Die tussen Safari en iTunes in bedoel je toch?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:52

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Hertog schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 08:28:
[...]

Volgens mij heeft hij gewoon het standaard FIrefox icoon hoor. Die tussen Safari en iTunes in bedoel je toch?
Bij mij ziet die er anders uit. Deze is iets lichter..

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]
Docker 1.4.5

edit:
[afbeelding]
  • float indicator
  • True dock
  • standaard seperator
waar haal je die float indicator vandaan ? ik kan die namelijk niet echt vinden, en vind hem wel heel erg mooi :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Erhnam schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:09:
[...]

Misschien licht dat simpelweg aan het screenshot, maar hier lijkt ie hetzelfde.

Overigens, wat die stacks betreft: ook erg mooi is je stacks in een drawer, een soort bakje, te stoppen:
Afbeeldingslocatie: http://www.simplehelp.net/images/drawers/drawers00.jpg

Zie http://www.simplehelp.net...-out-in-leopard-os-x-105/

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz

ratz

Gadgetgeek

Hertog schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:37:
[...]
Overigens, wat die stacks betreft: ook erg mooi is je stacks in een drawer, een soort bakje, te stoppen:
Die is goed! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87350

Ik ben weer terug gegaan naar Tiger en ik zoek eigenlijk nog maar 1 ding en dat is iets waarmee ik het menu aan de bovenkant transparant kan maken. Weet iemand hier iets voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:28
Die Icon set van het apple logo is erg oud.. Het zit ook in een rare extensie die ik niet kan openen!? Wat is het voor iets.

Ik bedoel trouwens dit apple logo;
http://i27.tinypic.com/r0dqa9.png

Hoe krijg je trouwens een .icns bestand in candybar of als bruikbaar icon.. Want openen geeft 5 verschillende groottes, krijg hem met slepen nergens in candybar en toon info toont dat het een blabla bestand is en niet het icoontje dat het represent.

In retrospect, it was inevitable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-05 22:13
-Cyril- schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:21:
Die Icon set van het apple logo is erg oud.. Het zit ook in een rare extensie die ik niet kan openen!? Wat is het voor iets.

Ik bedoel trouwens dit apple logo;
http://i27.tinypic.com/r0dqa9.png

Hoe krijg je trouwens een .icns bestand in candybar of als bruikbaar icon.. Want openen geeft 5 verschillende groottes, krijg hem met slepen nergens in candybar en toon info toont dat het een blabla bestand is en niet het icoontje dat het represent.
http://macthemes2.net/forum/viewtopic.php?id=16785819

Het hele .icns bestand moet je gewoon in CandyBar slepen, niks openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219521

Erhnam schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:09:
[...]

Is wel degelijk een ander icoontje. Ik heb 'm een destijds hier vandaan getrokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Booeeeee 128px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya

Genya

Ad Infinitum

Mwa, aan 512 x 512px-grootte CoverFlow'en is toch niet voor iedereen weggelegd.

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 13:54
Mijn Dock nu:

Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/7659/picture1vj0.png

Aangepast met LiteIcon, Candybar & Docker. Ben er als gitaargek zijnde erg blij mee :)

[ Voor 48% gewijzigd door t1mmy op 06-06-2008 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259917

http://intemperie.deviant...-3D-Leopard-Dock-86811428
weet iemand wat voor dock icon de meest linkse is op de link van deviantart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-02 15:46
Hertog schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:37:
[...]

Misschien licht dat simpelweg aan het screenshot, maar hier lijkt ie hetzelfde.

[afbeelding]

Zie http://www.simplehelp.net...-out-in-leopard-os-x-105/
Heel vreemd, maar ik heb in mijn dock 3 mappen staan; Documenten, Downloads en Torrents. Bij "Downloads" lukt het mij prima om de drawer gewoon te laten verschijnen door 'm erop te slepen, maar bij de andere twee mappen pakt ie 'm niet. Ook uit~ en inloggen had geen effect.

Zo ziet de downloads map er in een raster uit:Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj18/timn_01/Afbeelding4-1.png

En zo de documenten map:
Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj18/timn_01/Afbeelding3-2.png

En zo mijn dock:
Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj18/timn_01/Afbeelding2.png

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Laatst online: 14-05 22:13
Anoniem: 259917 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:42:
http://intemperie.deviant...-3D-Leopard-Dock-86811428
weet iemand wat voor dock icon de meest linkse is op de link van deviantart ?
Dat is het icon van Process.

Afbeeldingslocatie: http://img112.imageshack.us/img112/8959/afbeelding2xq8.png

[ Voor 9% gewijzigd door borstel op 06-06-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232049

Bathing Aap schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:20:
Weet hier iemand hoe ik iconen in de menubalk kan veranderen? Ik heb het programma foldershare gedownload en krijg daar gratis een foeilelijk icoontje bij.

[afbeelding]
Dat dus.

En al zou het echt niet kunnen is er dan een mogelijkheid om dat icoontje gewoon helemaal te verwijderen? Of zijn er voor dit programma dan misschien betere alternatieven?

*edit; met pakketinhoud kom ik al een heel eind...*
probeer eens het icoontje weg/uit de bar te slepen, met de cmd toets ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259917

Dat is het icon van Process.

bedankt! ik ga t eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

TimmieN schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:43:
[...]

Heel vreemd, maar ik heb in mijn dock 3 mappen staan; Documenten, Downloads en Torrents. Bij "Downloads" lukt het mij prima om de drawer gewoon te laten verschijnen door 'm erop te slepen, maar bij de andere twee mappen pakt ie 'm niet. Ook uit~ en inloggen had geen effect.

Zo ziet de downloads map er in een raster uit:[afbeelding]

En zo de documenten map:
[afbeelding]

En zo mijn dock:
[afbeelding]

Wat doe ik verkeerd?
Ik heb ooit ergens gelezen dat het uit zou kunnen maken of de icoontjes dezelfde naam hebben of niet. Omdat Downloads wel werkt en Documenten (Documents) en Torrents (waar je vast iets anders voor hebt gebruikt) niet zou dat het misschien kunnen zijn. Probeer ze eens te hernoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50662

Hertog schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 22:37:
[...]

Ik heb ooit ergens gelezen dat het uit zou kunnen maken of de icoontjes dezelfde naam hebben of niet. Omdat Downloads wel werkt en Documenten (Documents) en Torrents (waar je vast iets anders voor hebt gebruikt) niet zou dat het misschien kunnen zijn. Probeer ze eens te hernoemen?
Klopt, ik had het net ook. Hij moet exact dezelfde naam hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
Hertog schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 22:37:
[...]

Heel vreemd, maar toen ik Documenten probeerde te hernoemen in de Finder, bleef de naam maar terugschieten naar Documenten ipv Documents. Torrents kon ik wel hernoemen naar Burning. Uiteindelijk even de taal gewijzigd via systeemvoorkeuren en toen pakte 'ie de icoontjes wel na even uit~ en weer inloggen.
Dank! Ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

TimmieN schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 09:44:
[...]

Heel vreemd, maar toen ik Documenten probeerde te hernoemen in de Finder, bleef de naam maar terugschieten naar Documenten ipv Documents.
Wat probeerde je nu te hernoemen, de map of het plaatje? Want de Documenten / Documents map is een map van het OS zelf, die kun je dus idd niet hernoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
Hertog schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:41:
[...]

Wat probeerde je nu te hernoemen, de map of het plaatje? Want de Documenten / Documents map is een map van het OS zelf, die kun je dus idd niet hernoemen.
Ik denk dan dus het laatste, aangezien het niet lukte. Het plaatje kan je dus wel hernoemen? Waar en hoe doe je dat dan?
Opmerkelijk genoeg bleven de icoontjes wél staan nadat ik de taal weer had teruggezet naar Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50662

TimmieN schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 13:41:
[...]

Ik denk dan dus het laatste, aangezien het niet lukte. Het plaatje kan je dus wel hernoemen? Waar en hoe doe je dat dan?
Opmerkelijk genoeg bleven de icoontjes wél staan nadat ik de taal weer had teruggezet naar Nederlands.
Net zo als je alle andere files renamed, klik op de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Ik ben m'n orginele separator kwijt van m'n dock, zou er iemand zo vriendelijk willen zijn deze voor mij te uploaden? of weet iemand waar ik het originele kan vinden? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya

Genya

Ad Infinitum

NickvdB schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:52:
Ik ben m'n orginele separator kwijt van m'n dock, zou er iemand zo vriendelijk willen zijn deze voor mij te uploaden? of weet iemand waar ik het originele kan vinden? ;(
=> http://www.megafileupload.../69875/separator-png.html

;)

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Anoniem: 140651 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:05:
[...]

waar haal je die float indicator vandaan ? ik kan die namelijk niet echt vinden, en vind hem wel heel erg mooi :) !
Die komt van interfacelift als ik mij niet vergis.
Anoniem: 219521 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:48:
[...]

Is wel degelijk een ander icoontje. Ik heb 'm een destijds hier vandaan getrokken :)
Klopt, is inderdaad een lichtere variant op het origineel icoon. Wist zelf niet meer waar ik hem vandaan had :+ , dus erg bedankt Alterik.

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya

Genya

Ad Infinitum

Bestond er niet ergens een tool waarmee je het het kleur van alle icons kon veranderen? Gewoon met een simpele kleurenmeter die je kon verschuiven, bijvoorbeeld van de blauwtint naar een meer zwarte kleur... Ik zou gezworen hebben dat zoiets bestond...

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
.Arne schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:37:
Bestond er niet ergens een tool waarmee je het het kleur van alle icons kon veranderen? Gewoon met een simpele kleurenmeter die je kon verschuiven, bijvoorbeeld van de blauwtint naar een meer zwarte kleur... Ik zou gezworen hebben dat zoiets bestond...
Bedoel je niet van folders? zoals hier:
http://www.sause.org/folderteint/

Geen idee of die het ook met gewone icons doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya

Genya

Ad Infinitum

DocB schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:28:
[...]

Ja! >:) Ik bedoelde inderdaad de mappen, mijn excuses! Duizend maal dank. _/-\o_

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya

Genya

Ad Infinitum

Oewch, nog even een vraagje van mijn kant... Ik heb alle Adobe Apps gegroepeerd in het programma Overflow; van dit programma heb ik echter het icoontje veranderd zodat het een beetje CS3-achtig oogt. Wanneer het programma uitgeschakeld is, werkt het prima, maar wanneer ik Overflow activeer krijgt het terug zijn vroegere icoon... Ik heb al van alles geprobeerd: opnieuw opstarten, opnieuw in het dock slepen, in de resources map achter andere .icns files gezocht... Maar dit alles mocht niet baten. Heeft iemand toevallig nog andere tips/mogelijke oplossingen?

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
.Arne schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:26:
Oewch, nog even een vraagje van mijn kant... Ik heb alle Adobe Apps gegroepeerd in het programma Overflow; van dit programma heb ik echter het icoontje veranderd zodat het een beetje CS3-achtig oogt. Wanneer het programma uitgeschakeld is, werkt het prima, maar wanneer ik Overflow activeer krijgt het terug zijn vroegere icoon... Ik heb al van alles geprobeerd: opnieuw opstarten, opnieuw in het dock slepen, in de resources map achter andere .icns files gezocht... Maar dit alles mocht niet baten. Heeft iemand toevallig nog andere tips/mogelijke oplossingen?
Waarschijnlijk wordt het standaard icoon "overflow.icns" geladen wanneer je het programma start, net als dat bij iCal gebeurde in Tiger (of nogsteeds gebeurt in Leopard?). Deze kun je terug vinden dmv rechtermuis op Overflow > Show Package Contents > Contents > Resources. Probeer die icon eens te vervangen, wellicht dat 't dan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

[afbeelding]
Docker 1.4.5

edit:
[afbeelding]
  • float indicator
  • True dock
  • standaard seperator
Heb je die float indicator (ringen) nog ergens? OF een linkje...

Kan ze namelijk nergens meer vinden en je DM staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Dit topic kost mij

zo
veel
tijd

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Red schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:20:
[...]

Heb je die float indicator (ringen) nog ergens? OF een linkje...

Kan ze namelijk nergens meer vinden en je DM staat uit.
http://macthemes2.net/forum/viewtopic.php?id=16784360

[ Voor 10% gewijzigd door TangLeFuzZ op 27-06-2008 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
en uh, hoe zet ik die in mijn dock? Ik vind ze erg kewl nml...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik ben wel blij met iLeopard (kut naam dat dan weer wel). Eindelijk geen lelijke zuurstok aqua knopjes etc meer.

http://macthemes2.net/forum/viewtopic.php?id=16787065

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-05 22:29
Weet iemand een manier om de datum in je menubar te krijgen? Onder Tiger werkte deze oplossing, maar onder 10.5.4 niet meer...

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
met iStat menu kan je dat wel fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-05 22:29
Thx, gefixed idd, meteen een mooie RAM-indicator erbij :*)

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-05 11:43

LoneWolf

Just a Byte

Melkbus schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:55:
Weet iemand een manier om de datum in je menubar te krijgen? Onder Tiger werkte deze oplossing, maar onder 10.5.4 niet meer...
Erg appart dat het bij jou niet meer werkt, bij mij doet ie het prima.
Heb je hem wel onder "middellang" staan ?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Melkbus schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:55:
Hier doet hij het inderdaad ook prima hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87350

DocB schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:28:
[...]

Jammer dat je geen afzonderlijk folder bvb op je desktop een kleur kunt geven. Of zie ik het verkeerd? Iig bedankt voor het leuke programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Sorry voor de kick, maar ik was op zoek naar het Nederlandse-postzegel icoon voor Apple Mail. Ik heb er al één gevonden(de PNG uit dit topic), maar ik meen me te herinneren dat er al heel lang geleden een ander icoon over het internet zweefde, dat niet wit was maar een ander kleurtje had...iemand een idee? ;)

Om het niet helemaal nutteloos te maken, Adium dock icons van EVE (iieee-va) uit de film Wall-E:

Afbeeldingslocatie: http://www.adiumxtras.com/images/pictures/eve_1_15669_5446_thumb_7760.png

[ Voor 23% gewijzigd door sjaakaq op 05-08-2008 23:07 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste