AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
waarom zou je dat überhaupt doen?
je draait nu toch ook al multimonitor?
je draait nu toch ook al multimonitor?
Als je twee 3d apps tegelijk wilt draaien kun je het splitsen anders zie ik niet in waarom je het zaakje anders moet aansluiten. Sowieso is het wat zonde van SLI.
Ik weet niet wat voor moederbord je hebt. Maar met ATI's Crossfire is het tegenwoordig mogelijk om dualscreen te draaien met CF aan. Best of both worlds.
Ik weet niet wat voor moederbord je hebt. Maar met ATI's Crossfire is het tegenwoordig mogelijk om dualscreen te draaien met CF aan. Best of both worlds.
Het hardware bruggetje veranderen heeft geen extra effect eigenlijk, SLI uitschakelen in de software is net zo effectief.
Maargoed... het heeft in principe erg weinig effect om beide schermen op een eigen videokaart aan te sluiten, het heeft eigenlijk meer nadelen dan voordelen meestal. Overlays en hardware acceleratie gaat standaard namelijk maar over 1 van de 2 videokaarten tegelijk en dan ben je dus verplicht alles _of_ op scherm 1 te doen, _of_ op scherm 2, maar niet de helft op scherm 1 en de andere helft op scherm 2.
Maargoed... het heeft in principe erg weinig effect om beide schermen op een eigen videokaart aan te sluiten, het heeft eigenlijk meer nadelen dan voordelen meestal. Overlays en hardware acceleratie gaat standaard namelijk maar over 1 van de 2 videokaarten tegelijk en dan ben je dus verplicht alles _of_ op scherm 1 te doen, _of_ op scherm 2, maar niet de helft op scherm 1 en de andere helft op scherm 2.
Brug weghalen maakt niets uit. De switch op je moederbord is hoogstwaarschijnlijk om te zorgen dat allebei je PCI-E sloten op 8x gaan draaien, als je hem op de SLI stand zet. Anders draait het ene pci-e slot op 16x en het andere op 4x.Undertaker2 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 01:00:
Beste mensen,
Even een vraagje zo laat op de avond. Ik heb hier 2x Geforce7900 GTO in SLI draaien. Nou kan ik in software (de nvidia drivers) SLI uitschakelen zodat ik dual monitor kan draaien, maar een andere optie is de SLI brug weghalen en op m'n moederbord het SLI printplaatje weer terugdraaien zodat SLI uitstaat (ik heb een moederbord waarbij je met een printplaatje SLI moet activeren)
Op dit moment zitten beide monitoren op dezelfde videokaart, maar als ik SLI hardwarematig uitschakel, dan zou elke monitor z'n eigen videokaart krijgen. Mijn vraag is of er verschil zit tussen beide manieren? Ook wat betreft overlays, hardwareacceleratie etc.
Bedankt voor de uitleg tot zover! Ik begrijp dus dat in dual monitor de 2e videokaart gewoon 'uit' staat en dat het los aansluiten van 1 monitor per videokaart niet kan omdat je dus maar één videokaart met hardware acceleratie tegelijk kan gebruiken?
Het achterliggende idee (buiten de betere SLI prestaties voor spellen) was om 2 'losse' videokaarten te gebuiken om zo prestatiewinst te behalen als ik bijv. in Maya op beide schermen een 3D viewport activeer. Maargoed, da's dus helaas pindakaas....
Het achterliggende idee (buiten de betere SLI prestaties voor spellen) was om 2 'losse' videokaarten te gebuiken om zo prestatiewinst te behalen als ik bijv. in Maya op beide schermen een 3D viewport activeer. Maargoed, da's dus helaas pindakaas....
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Nee dat kan wel, je moet gewoon één monitor per videokaart aansluiten. Dan wordt elke monitor door zijn eigen videokaart aangestuurd, mits je SLI uitzet. Dat hoeft dan ook enkel maar softwarematig uit te worden gezet.Undertaker2 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:13:
Bedankt voor de uitleg tot zover! Ik begrijp dus dat in dual monitor de 2e videokaart gewoon 'uit' staat en dat het los aansluiten van 1 monitor per videokaart niet kan omdat je dus maar één videokaart met hardware acceleratie tegelijk kan gebruiken?
Dat heb ik nu gedaan en het lijkt te werken. Het enige gekke is dat ik op de rechterhelft van het 2e scherm nu allemaal gekke knipperende lijnen/blokken zie totdat de windows desktop verschijnt, want dan is alles weer normaal...Gurneyhck schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:10:
[...]
Nee dat kan wel, je moet gewoon één monitor per videokaart aansluiten. Dan wordt elke monitor door zijn eigen videokaart aangestuurd, mits je SLI uitzet. Dat hoeft dan ook enkel maar softwarematig uit te worden gezet.
Pagina: 1