Toon posts:

Mio P350 aansluiten op aux van autoradio

Pagina: 1
Acties:
  • 1.111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het aansluiten van mijn Mio P350 op de aux-in van mijn autoradio (Peugeot 107, standaard meegeleverde radio).

Ik heb de juiste bekabeling (verloopstekker voor Mio van 2.5 mm naar 3.5 mm en dan een 3.5 mm kabel van de verloopstekker naar de aux-in). Als ik Windows Media Player op mijn Mio aanzet, krijg ik ook de muziek over de autoradio.
Alleen zit er een heel irritant piepgeluid doorheen (monotoon, irritant geluid). :(

Ik heb al geprobeerd het systeemgeluid van de Mio of van media player zachter te zetten en dan het geluid van de autoradio harder, maar dat helpt niet.
Ook mijn Mio verder bij de radio vandaan houden helpt niet.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 00:10:
Ik heb een probleem met het aansluiten van mijn Mio P350 op de aux-in van mijn autoradio (Peugeot 107, standaard meegeleverde radio).

Ik heb de juiste bekabeling (verloopstekker voor Mio van 2.5 mm naar 3.5 mm en dan een 3.5 mm kabel van de verloopstekker naar de aux-in). Als ik Windows Media Player op mijn Mio aanzet, krijg ik ook de muziek over de autoradio.
Alleen zit er een heel irritant piepgeluid doorheen (monotoon, irritant geluid). :(

Ik heb al geprobeerd het systeemgeluid van de Mio of van media player zachter te zetten en dan het geluid van de autoradio harder, maar dat helpt niet.
Ook mijn Mio verder bij de radio vandaan houden helpt niet.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Eerst eens even uitzoeken waar de 'storing' vandaan komt lijkt me. Is het de autoradio of is het je Mio.
Dat is natuurlijk heel gemakkelijk uit te testen: sluit een andere bron aan op je autoradio en kijk of het probleem weg is. Dus een MP3 speler of je mobiele telefoon of een portable CD speler, anything wat dezelfde uitgang/aansluiting heeft als je Mio.....

Andersom is ook een goeie test natuurlijk: sluit je Mio eens aan op een andere bron; bijv. een receiver/versterker of in een andere auto.......

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat ga ik eens testen. Ik heb het idee dat het door de radio komt.. Aangezien mijn Mio geen problemen geeft met afspelen. En ik ook een zoem hoor als hij is aangesloten en ik moet schakelen in de auto.. Heel vreemd. Je hoort dus het schakelen en optrekken als een zoem door de radio als ik de Mio aansluit.

Maar ik ga dat eerst even proberen in ieder geval! Thanx

• kaajee
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:13:
Oke, dat ga ik eens testen. Ik heb het idee dat het door de radio komt.. Aangezien mijn Mio geen problemen geeft met afspelen. En ik ook een zoem hoor als hij is aangesloten en ik moet schakelen in de auto.. Heel vreemd. Je hoort dus het schakelen en optrekken als een zoem door de radio als ik de Mio aansluit.

Maar ik ga dat eerst even proberen in ieder geval! Thanx
Welicht een aardingsprobleem, je zou een 'ontkoppelaar' (Aardlus Isolator) kunnen proberen/overwegen.....
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/3115.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Wow, en die heeft weer tulpjes.. dus dan zou ik ook nog verloopstukjes moeten hebben van audiostekker naar tulpjes..

• kaajee
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:55:
Wow, en die heeft weer tulpjes.. dus dan zou ik ook nog verloopstukjes moeten hebben van audiostekker naar tulpjes..
Of je 'sloopt' die tulpjes er af......aan de ene kant een 'ingang' (universeel, eigenlijk is tulp wel redelijk universeel natuurlijk...... :P :P ) solderen aan de andere kant een stereo-mini-jack, kun je em ook voor andere doeleinden gebruiken......

Verwijderd

Topicstarter
Haha

Dat moet toch makkelijker kunnen.. Bijvoorbeeld een isolator met audio stekkers? Al kan ik die even niet vinden.. Maar goed, eerst van de week maar eens checken of het echt in de radio zit of in de Mio.
Pagina: 1