Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Een Nokia met Symbian S40 via Bluetooth met internet verb2

Pagina: 1
Acties:
  • 711 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:43
Is het mogelijk om een Nokia toestel met Symbian S40 via Bluetooth een connectie te maken met internet via een gedeelde internetverbinding van mijn PC? Bijvoorbeeld door een Java applicatie op mijn telefoon te installeren.

Ik wil dus het volgende:
ADSL => WiFi => PC => Bluetooth => Nokia GSM
Waarbij ik op mijn GSM kan surfen.

Voor de duidelijkheid ik wil dus NIET op mijn PC surfen en via mijn GSM een connectie maken met het internet. Dat dit kan weet ik. Maar ik wil het dus andersom. Surfen op mijn GSM via mijn ADSL connectie.

Ik heb reeds 2 weken gegoogled maar ik kan niks bruikbaars vinden. Ook telefoon manuals bieden geen oplossing. Heeft iemand een idee in welke richting ik het moet zoeken?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Nogmaals, wat heb je zelf al geprobeerd en gedaan? Waar ben je tegenaan gelopen en wat zin de problemen. Heb je al eens van het Bluetooth profiel PAN gehoord?

[ Voor 5% gewijzigd door Ginz op 28-01-2008 09:33 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• pacificocean
Ja ik heb van pan gehoord. Dat is volgens mij de manier. Maar volgens mij moet er op de telefoon nog een service geinstalleerd worden, zodat er een pan verbinding opgezet kan worden. Het gaat om Symbian S40. Dus als er iemand is die weet hoe ik een PAN verbinding op een Symbian S40 kan aanmaken. Dan ben ik weer een stap verder. Mijn grote probleem is dus dat ik volgens mij nog iets op mijn GSM moet installeren om een PAN verbinding te maken die gebruikt kan worden om op mijn GSM te surfen. Ik kan niks vinden, maar misschien zijn er hier mensen die wel iets gevonden hebben.

[ Voor 55% gewijzigd door pacificocean op 28-01-2008 00:13 ]

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Heb je het al eens geprobeerd een BT verbinding op te zetten?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• pacificocean
Vanuit mijn telefoon wordt vermeld dat hij verbonden is met de mijn PC. Echter mijn PAN verbinding op mijn PC vermeld disconnected. Als ik van uit mijn PC netwerk connecties verbinden selecteer krijg de melding verbinding succesvol. Echer gelijk daarna staat mijn PAN verbinding weer op disconnected. Doe ik iest verkeerd of mis ik wat?