Siemens Gigaset M750 IR - afspelen opnames schokkerig

Pagina: 1
Acties:
  • 982 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sinds kort ben ik overgestapt op digitale televisie (@home) en heb gekozen voor de Siemens Gigaset M750 IR.
Hoewel de Siemens op deze pagina niet de allerbeste recencies kreeg heb ik toch gekozen voor de Siemens. Dit omdat ik hem in actie heb gezien en het een makkelijk apparaat is om opnames te maken op een externe harde schijf.

In de handleiding staat dat o.a. de WD My Book geselecteerd is als goed werkende harde schijf dus heb ik gekozen voor de WD My Book Essential 2.0 500 GB.
In een ander forum heb ik gelezen dat de harde schijf in EXT3 geformateerd moet worden wat ik dus ook gedaan heb. Tot zover de informatie over wat ik heb :)

Het probleem is dat het afspelen van opnames niet mogelijk is. Opnemen gaat zonder problemen via de EPG maar daarna is afspelen geen optie. De opname wordt wel gestart maar komt stotend over het beeld heen. Niks mee te beginnen dus.

Is er iemand die ook een Gigaset M750 heeft (liefst ook met dezelfde harde schijf) waar het WEL mee werkt? Of iemand die een mogelijke oplossing kan geven?
Ik heb al met Siemens contact gehad maar die kunnen per mail niks zeggen en willen de Gigaset zelf hebben. Ben ik hem natuurlijk een paar weken kwijt als ik pech heb en ik wil in ieder geval van te voren uitsluiten dat er niet ergens iets verkeerd gedaan is door mij en dat de Gigaset dus echt kapot is...

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb twee exemplaren terug moeten sturen voordat ik een goede had. Eén van deze apparaten had hetzelfde euvel als die van jou. Je zou nog kunnen proberen om alle netwerkfuncties uit te zetten, met name DHCP zorgt voor een trage werking van dit apparaat. Lukt het hiermee niet dan zou ik hem maar snel omruilen als ik jou was.

Er bestaan wel degelijk goede Gigasets, maar je moet wat mazzel hebben.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:55
Ik heb de Siemens Gigaset M750 hier ook in gebruik in combinatie met diverse USB HD schijven waaronder 2x een WD Elements (250 en 500GB)

Afgezien van de bekende glitches/datacorruptie bugs :( die optreden tijdens het maken van opnamen met de Siemens M750 werkt het allemaal zonder haperen.
Zelfs een 'noname' USB interface in combinatie met een oude 20GB HD functioneerde probleemloos.

Afgezien daarvan moet ik de echte goede Gigaset (dus zonder opnamefouten) nog tegenkomen!

• hemiparo
  • Niet online
Dank voor de reacties. Kwam er zojuist achter dat de netwerkkabel nog in de Gigaset zat en aangezien ik deze niet gebruik heb ik hem eruit gehaald. Opnames zijn nog steeds niet af te spelen maar wel veel minder schokkerig. Heb nu DHCP ook uitgezet en hopelijk werkt het dan.

Voor de zekerheid alvast een call laten aanmaken bij Siemens dus de Gigaset kan verzonden worden.

(@The_Doman: opnamefouten zijn idd erg irritant maar als dat het enige is kan ik er nog wel mee leven, tenminste, zo denk ik er nu over ;))

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:55
hemiparo schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:34:
Dank voor de reacties. Kwam er zojuist achter dat de netwerkkabel nog in de Gigaset zat en aangezien ik deze niet gebruik heb ik hem eruit gehaald. Opnames zijn nog steeds niet af te spelen maar wel veel minder schokkerig. Heb nu DHCP ook uitgezet en hopelijk werkt het dan.
Ik heb zelf eigenlijk geen harddisk performanceverschil kunnen merken bij het wel of niet gebruik van netwerk/dhcp.
Het is inderdaad wel aan te raden om bij gebruik van het netwerk eeen vast IP adres te gebruiken.
hemiparo schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:34:
(@The_Doman: opnamefouten zijn idd erg irritant maar als dat het enige is kan ik er nog wel mee leven, tenminste, zo denk ik er nu over ;))
Ikzelf erger mij er echt vreselijk aan , helaas. ;(
Je koopt natuurlijk nou juist een DVB PVR om perfect digitaal te kunnen opnemen!
Voor mij is het nog steeds totaal onbegrijpelijk hoe dit apparaat met zulk een grove tekortkoming door de zogenaamde 'beta testers' (sic) heeft kunnen komen en hier zo op de markt is gebracht. |:(

Maar voor de dumppprijs (~99E) waarvoor je het apparaat nu kunt kopen kan het toch nog leuk werken. (Watch and Trash :) )

Maar als ik dus iets wil opnemen om te bewaren zonder deze storingen gebruik ik dus toch maar de SCART (S-video) uitgang in combinatie met mijn TV-kaart.
Het blijft gewoon doodzonde van dit leuke apparaat.. ;(

• hemiparo
  • Niet online
Gisteren een nieuwe Gigaset ontvangen en opnemen (en vooral afspelen!) werkt nu perfect! Begin sterk het idee te krijgen dat er toch een bepaalde fout in een aantal Gigasets aanwezig is omdat de vorige ook nieuw uit de box kwam.

Hoe dan ook, op dit moment werkt het zoals het zo moeten en idd een paar opnamefouten, soms wel eens irritant :)
Pagina: 1