IRC: software en "advanced" tips gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ancipital
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik ben op zoek naar een gratis IRC-programma waarvan ik de installatie kan wijzigen en die ik kosteloos mag verspreiden. Het gaat erom dat men een eenvoudige IRC-interface krijgt waarbij ze alleen onze irc-server kunnen kiezen (misschien wel zelf handmatig servers kunnen toevoegen). Dit om nieuwe mensen (die niet van die moeilijke programma's houden) toch naar IRC te kunnen trekken ;)

Het is een beetje lastig, want ik ben al op zoek geweest maar ja, dingen zoals mIRC mag ik niet kosteloos verder verspreiden, en de installatie is ook vrij custom. Ik zie het voor onze gebruikers niet zo zitten om een boekkie met info mee te geven zodat ze eerst tig instellingen door moeten lopen. Ik heb ook gekeken naar Silverex maar die custom installation is ook niet echt makkelijk te maken! En los daarvan heb ik niet zo veel ervaring met installers.

Dus, voor http://argusoog.org ben op zoek naar:
* IRC software die te customizen en opnieuw te verspreiden is;
* of een softwareontwikkelaar die vrijwillig zoiets voor ons wil schrijven - en eventueel mee wil werken aan verdere IRC-zaken die we in de planning hebben...

[ Voor 23% gewijzigd door Ancipital op 01-02-2008 00:29 ]

Verwijderd

Nou nog met IRC via Tweakers ID'S authenticeren?

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2016 18:44 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:43

ThunderNet

Flits!

Je zou ook zelf een IRC client kunnen gaan programmeren.. IRC niet echt erg moeilijk namelijk :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Ancipital
Zou kunnen, maar voor mij gaat daar helaas te veel tijd in zitten. Heb geen 'echte' programmeer-ervaring, dus op dat vlak kan ik maar beter geen poging wagen....

• Ancipital
Niemand?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Kijk eens naar HydraIRC. Een gratis open-source project. Betalen mag ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Ancipital
Nice, ik ga daar eens naar kijken!

• Ancipital
Hmm. Het programma lijkt me toch wat ingewikkeld voor nieuwe gebruikers. Even mIRC installeren met wat prettige settings is voor veel mensen al lastig. Dus om een nieuwe groep mensen naar IRC toe te trekken.. da's lastig... en ik probeer de beste manier te vinden om die brug te slaan.

Ik weet niet of er ook developers zijn die dit lezen, maar het zou echt super zijn als we (van argusoog) hier wat hulp mee kunnen krijgen van een goeie programmeur.

Maar andere tips zijn en blijven natuurlijk ook welkom. Momenteel heb ik nog geen goeie IRC-client gevonden maar we gebruiken al wel CGI:IRC.

Verwijderd

Kan je niet gewoon een java irc clientje gebruiken en dat embedden in een html pagina?
Pagina: 1