Huren van dedicated server in datacenter

Pagina: 1
Acties:
  • 1.886 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250427

Topicstarter
Ik ben van plan om een dedicated server te huren in een datacenter.
De bedoeling is vooral om een beetje ervaring op te doen met serverbeheer onder linux. Ik zou ook enkele kleine websites willen hosten, een gameserver willen draaien (Call of Duty 4), ftp server opzetten, enz....
In België blijkt dit echter heel duur te zijn en nu ben ik op een Duitse website terechtgekomen met wel zéér scherpe prijzen. -> http://www.hetzner.de/rootserver.html (ik zou opteren voor de DS3000)

Heeft er iemand ervaring met deze firma of kennen jullie nog goedkopere of betere hosting firma's?

Alvast bedankt voor jullie respons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 09:31

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Je kan ook voor een VPS gedaan je krijgt dan een virtueel stukje server waar je op kan doen wat je wil. Dit is vaak nog een stuk goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
En speciaal voor deze link heb je een account op Tweakers gemaakt?! Hmmm..

Ontopic: in Nederland hebben we www.webhosters.nl voor een aardige vergelijking van de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RemcoDelft schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:46:
En speciaal voor deze link heb je een account op Tweakers gemaakt?! Hmmm..

Ontopic: in Nederland hebben we www.webhosters.nl voor een aardige vergelijking van de mogelijkheden.
Wat wil je insinueren?

Ontopic: Thx voor de link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226147

Dat het verdacht veel op spam lijkt denk ik dat hij bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-05 19:13
Het is wel een aantrekkelijk aanbod!

Maar onbeperkt dataverkeer, als je de 1000GB overschreid wordt je op 10Mbit gezet, ook wel netjes.

Hoeveel belasting komt er nog bovenop dat maand bedrag?

Iemand hier ervaring mee?

--edit--
Linkje naar engelse deel http://www.hetzner.de/rootserver_en.html

[ Voor 14% gewijzigd door RutgerB op 31-01-2008 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RutgerB schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:57:
Het is wel een aantrekkelijk aanbod!

Maar onbeperkt dataverkeer, als je de 1000GB overschreid wordt je op 10Mbit gezet, ook wel netjes.

Hoeveel belasting komt er nog bovenop dat maand bedrag?

Iemand hier ervaring mee?

--edit--
Linkje naar engelse deel http://www.hetzner.de/rootserver_en.html
BTW is inbegrepen dus de prijs is en blijft 49 €uro volgens mij.
Volgende week bestel ik, zal je laten weten hoe het loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:48

Gaitman

The Real One

Anoniem: 250427 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:37:
Ik ben van plan om een dedicated server te huren in een datacenter.
De bedoeling is vooral om een beetje ervaring op te doen met serverbeheer onder linux. Ik zou ook enkele kleine websites willen hosten, een gameserver willen draaien (Call of Duty 4), ftp server opzetten, enz....
In België blijkt dit echter heel duur te zijn en nu ben ik op een Duitse website terechtgekomen met wel zéér scherpe prijzen. -> http://www.hetzner.de/rootserver.html (ik zou opteren voor de DS3000)

Heeft er iemand ervaring met deze firma of kennen jullie nog goedkopere of betere hosting firma's?

Alvast bedankt voor jullie respons.
TrailBlazer schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:40:
Je kan ook voor een VPS gedaan je krijgt dan een virtueel stukje server waar je op kan doen wat je wil. Dit is vaak nog een stuk goedkoper ook.
Er is ook een leuke VPS actie op http://samenkopen.net/action/167866 :)

[ Voor 14% gewijzigd door Gaitman op 01-02-2008 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerB
Anoniem: 250427 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 09:37:
[...]

BTW is inbegrepen dus de prijs is en blijft 49 €uro volgens mij.
Volgende week bestel ik, zal je laten weten hoe het loopt.
Ja zeker doen! Ik sta ook op het punt om het te doen ben alleen nog niet om.
Heb het idee dat er veel bijkomende kosten zijn. Zo zijn de domeinen daar bv. 2x zo duur als bij strato. Ook krijg ik het idee dat als ze iets moeten doen ze je dat doorberekenen, logisch natuurlijk maar volgens mij wordt dit gedaan bij alle kleine dingetjes, zoals een reboot oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RutgerB schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 21:12:
[...]

Ja zeker doen! Ik sta ook op het punt om het te doen ben alleen nog niet om.
Heb het idee dat er veel bijkomende kosten zijn. Zo zijn de domeinen daar bv. 2x zo duur als bij strato. Ook krijg ik het idee dat als ze iets moeten doen ze je dat doorberekenen, logisch natuurlijk maar volgens mij wordt dit gedaan bij alle kleine dingetjes, zoals een reboot oid.
Je bent toch niet verplicht om een domein bij hen te registreren? Of zie ik dat verkeerd?
Een reboot kan je zelf doen denk ik want volgende is inbegrepen: 24 h Resetservice via Webinterface. En je hebt root acces op je server via ssh dus dan kan je zowat alles doen zonder tussenkomst van hen.
Ik zie ook dat er geen minimum huurperiode is dus je kan na de eerste maand gewoon opzeggen.

Iemand goed in Duits om hun user policy eens te vertalen? :D

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 250427 op 03-02-2008 13:51 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Toevallig heb ik deze week zelf de beschikking gekregen over een DS3000 bij Hetzner. Werkt erg goed moet ik zeggen. Er komen inderdaad geen extra kosten bij (behalve eenmalige installatie kosten), uit mijn hoofd kost de server rond de 41 euro ex BTW.

Domeinen enzo hoef je inderdaad niet via hun te doen, sterker nog, ik heb momenteel niet eens een domein er aan hangen. Bij oplevering krijg je de server voorgeinstalleerd met een image dat je in het bestel proces hebt gekozen, per e-mail krijg je het root wachtwoord en je 'robot' wachtwoord. Met dat laatste kun je in het afgesloten gedeelte van de website om je server te beheren en zaken als factuur overzicht, helpdesk, traffic statistieken, reverse DNS instellen, etc. Wat alleen wel het geval is dat je na oplevering eventuele extra IP adressen en back-up space apart moet aanvragen. Dit moet ik zelf ook nog doen.

Een server reset kun je zelf doen, tevens is er de optie om dit handmatig te laten doen (zal wel geld kosten). Daarnaast hebben ze een rescue systeem waarmee je de server tijdens het boot proces middels TFTP een image kan laten downloaden. Werkt goed. In mijn geval had men er een verkeerde versie van het OS op gezet (32 bit ipv 64 bit), ik ben toen naar het rescue systeem geboot en heb met 'installimage' de juiste image op de server gezet. Daarnaast heb ik het ook gebruikt toen met mijn custom kernel de netwerk driver niet werd ingeladen (lastig, met alleen eth0), gewoon in het rescue systeem booten, filesysteem mounten en het probleem oplossen.

Domeinnamen kun je denk ik beter zelf regelen qua kosten (GoDaddy o.i.d.). Tevens moet je er rekening mee houden dat eventuele extra opties geld kosten, een RAID controller is € 10,-/maand (je kunt ook software RAID draaien, kost niets).

Betalen doe ik overigens via credit card, ik moest alleen nog wel een papier faxen met handtekening ter bevestiging van deze betaalwijze. Oplevering was binnen 48 uur.

[edit]
Ik heb even wat screenshots voor je gemaakt:

Eerste rekening
Afbeeldingslocatie: http://www.red-snow.org/jp/hetz1.jpg

Menu van https://www.hetzner.de/robot
Afbeeldingslocatie: http://www.red-snow.org/jp/hetz2.jpg

Manieren om server reset te geven
Afbeeldingslocatie: http://www.red-snow.org/jp/hetz3.jpg

Uitleg van het recue systeem
Afbeeldingslocatie: http://www.red-snow.org/jp/hetz4.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Brainstorm op 03-02-2008 14:22 ]

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-05 22:46

we_are_borg

You will Comply

Ik zelf zit bij Webtropia. Ik neem daar een Root-Starter af. Deze kost de eerste vier maanden 24 euro daarna 48 euro per maand. Terug zetten van het systeem gaat geheel automatisch je logt in op je account en je zegt welke img je terug wilt zetten. Je kan ook een soort veiligemode kiezen je HD mounten en dan benaderen om reparaties uit tevoeren. Ik heb gekozen voor debian met plesk 30 domeinen.

Hiervoor zat ik bij http://www.netdirect.de dit zijn leuke servers als je wil expirimenteren en 1 klein domein heb draaien. Ook deze heeft een backup met img bestanden om terug te zetten.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerB
Bedankt voor de informatie. Ik vraag even een creditcard aan en bestel dan waarschijnlijk ook.

Ben alleen nog benieuwd hoelang het duurt voor de server draait. En hoe je dat met die domeinen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

RutgerB schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:15:
Bedankt voor de informatie. Ik vraag even een creditcard aan en bestel dan waarschijnlijk ook.

Ben alleen nog benieuwd hoelang het duurt voor de server draait. En hoe je dat met die domeinen doet.
Bij mij was het na ongeveer 30 uur tot dat alles draaide dit was inclusief het faxen van mij ID kaart. Met de domeinen waar ik zit ik heb mijn domeinen bij godaddy staan daar geef ik een dns server op die van mijn hoster is bij mijn hoster kan ik het domein in de dns zetten en door werwijzen naar de juiste ip adres.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Brainstorm schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:11:
Toevallig heb ik deze week zelf de beschikking gekregen over een DS3000 bij Hetzner. Werkt erg goed moet ik zeggen. Er komen inderdaad geen extra kosten bij (behalve eenmalige installatie kosten), uit mijn hoofd kost de server rond de 41 euro ex BTW.

Domeinen enzo hoef je inderdaad niet via hun te doen, sterker nog, ik heb momenteel niet eens een domein er aan hangen. Bij oplevering krijg je de server voorgeinstalleerd met een image dat je in het bestel proces hebt gekozen, per e-mail krijg je het root wachtwoord en je 'robot' wachtwoord. Met dat laatste kun je in het afgesloten gedeelte van de website om je server te beheren en zaken als factuur overzicht, helpdesk, traffic statistieken, reverse DNS instellen, etc. Wat alleen wel het geval is dat je na oplevering eventuele extra IP adressen en back-up space apart moet aanvragen. Dit moet ik zelf ook nog doen.

Een server reset kun je zelf doen, tevens is er de optie om dit handmatig te laten doen (zal wel geld kosten). Daarnaast hebben ze een rescue systeem waarmee je de server tijdens het boot proces middels TFTP een image kan laten downloaden. Werkt goed. In mijn geval had men er een verkeerde versie van het OS op gezet (32 bit ipv 64 bit), ik ben toen naar het rescue systeem geboot en heb met 'installimage' de juiste image op de server gezet. Daarnaast heb ik het ook gebruikt toen met mijn custom kernel de netwerk driver niet werd ingeladen (lastig, met alleen eth0), gewoon in het rescue systeem booten, filesysteem mounten en het probleem oplossen.

Domeinnamen kun je denk ik beter zelf regelen qua kosten (GoDaddy o.i.d.). Tevens moet je er rekening mee houden dat eventuele extra opties geld kosten, een RAID controller is € 10,-/maand (je kunt ook software RAID draaien, kost niets).

Betalen doe ik overigens via credit card, ik moest alleen nog wel een papier faxen met handtekening ter bevestiging van deze betaalwijze. Oplevering was binnen 48 uur.
toon volledige bericht
Bedankt voor de respons Brainstorm.
Mijn Visa is ondertussen aangevraagd dus ik hoop ergens eind volgende week van mijn servertje te kunnen genieten.

Allen bedankt voor de responses.

Groeten

Tokke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12-2020
Anoniem: 250427 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 00:35:
[...]

Bedankt voor de respons Brainstorm.
Mijn Visa is ondertussen aangevraagd dus ik hoop ergens eind volgende week van mijn servertje te kunnen genieten.

Allen bedankt voor de responses.

Groeten

Tokke
Hoe zijn de ervaringen tot nu toe met deze dedicated servers? Ik ben ook op zoek naar een dedicated server en dit lijkt me een interessante optie. Hoe is de snelheid vanuit Nederland naar deze servers?

vtec just kicked in yo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

xerix schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:41:
[...]

Hoe zijn de ervaringen tot nu toe met deze dedicated servers? Ik ben ook op zoek naar een dedicated server en dit lijkt me een interessante optie. Hoe is de snelheid vanuit Nederland naar deze servers?
Ik zit bij webtropia en ik download met 10Mbit wat de bandbreete is van mijn connectie in duitsland upload gaat met 1Mbit wat thuis mijn max is.

Pagina: 1