In mijn netwerk 992 bps

Pagina: 1
Acties:
  • 724 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• reindu
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-04-2024
Absoluut beginners probleem.

Ik heb een nieuw modem van KPN gekregen, een speedtouch 546 v6. Mijn oude Speedtouch had geen router, dus mijn Linksys Router kon ik nu weglaten.

Ik heb in mijn netwerk mijn PC en de Dreambox, een op Samba werkende LINUX satellietontvanger.

Op beide ontvang ik keurig internet, maar onderling werkt het niet in mijn netwerk. Ik ben eindeloos bezig geweest met DNS adressen instellingen, de instellingen van het modem, maar een file van mijn Dreambox naar de computer oploaden gaat met 992 bps ipv de normale 2 mbs.

Er is dus wel contact, maar hoe komt dat zoooo langzaam?

reindu

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ook die 2MB is belachelijk traag IMHO. Het lijtke rop dat je alles via je modem routeert. Wat zijn alle ip adressen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

is je pc niet gewoon druk ? p2p ?

Iperf

• lembregtse
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-03 18:46
Heb je iemand met een laptop ofzo? Dat je deze daar ook eens kan aanhangen en dan van de laptop naar de dreambox en van de laptop naar de pc eens testen zien waar het probleem op treed.
Kan je misschien ook eens de ip adressen / netwerk configuraties van de componenten van je netwerk geven?
Je zegt ook dat je aan heel wat instellingen bent bezig geweest, wat heb je allemaal gedaan juist, en was dat voor of na het optreden van het probleem?
Is dit probleem direct na de nieuwe router ingetreden?
P2P lijkt me niet echt, kan me moeilijk inbeelden dat het 100 Mbit gaat inpalmen...
Want die 996 bps is wel extreem laag.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Waar haal jij die 100Mb vandaan ? .. je aansluiting is 2 Mbit

zet je pc uit/trek de netwerkstekker los, en doe een nieuwe snelheidsmeting

Iperf

• reindu
TrailBlazer schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:13:
ook die 2MB is belachelijk traag IMHO. Het lijtke rop dat je alles via je modem routeert. Wat zijn alle ip adressen.
Wat bedoel met "alles via je modem routeert"? Dit modem is meteen ook een router. Is er niet een diagnostisch tool die zegt: héé hier klopt iets niet? Ik vind het raar dat ik wel kan ftp'en, maar met een belachelijk lage snelheid.

De configuratie met de speedtouch is zo "gebruiksvriendelijk", dat je niet weet wat de instellingen voor effect heeft. Bijv bij home/homenetwork/devices/dm7020 moet ik opgeven wat voor type het is: desktop computer/ set top box /gaming console etc. Wat maakt dat uit voor het netwerk?

reindu

• reindu
Ik zie nu in de specs van de ST456 dat het "4 Ethernet switch poorten" heeft, dat is toch wat anders dan een router? Misschien daarom langzaam contact tussen de netwerkonderdelen? Een switch is toch wat anders dan een router?

reindu

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-03 22:07
Elke router met meerdere netwerkpoorten heeft een ingebouwde switch.
Dus dat is normaal.
Als je een succesvolle verbinding hebt met de Dreambox, is je verbinding op zich in orde.
Je kan eens kijken of je de juiste instellingen hebt op je netwerkkaart. Bv. 10 of 100 Mbit snelheid.
Doe ook eens je firewall en virusscanner uit.
En de Dreambox opnieuw starten wil ook wel eens helpen.

• reindu
Ik dacht dat het aan de ST (mooi hoor zo'n afkorting, nu een Speedtouch, maar ik heb jaren een Atari ST gehad) lag, en de KPN is zo vriendelijk geweest om mij een volledig nieuw pakket te sturen (ik heb nu al drie tangen om ethernet kabeltjes te koppelen). Maar het maakt niets uit. Wat ik ook doe, 10 tot 30 kB/s tussen mijn PC en de Dreambox.Ontdekt dat ik als ik de ST prt1 gewoon met prt1 van mijn Linksys verbindt en de PC en de Dreambox in 2 en 3 van de LS stop, alles keurig werkt.
Toch bevredigt deze oplossing niet.
Ik heb nu ook de nieuwste firmware gedownload, maar maakt ook niets uit.
Het installeren van de ST als "spoofing" aan mijn Linksys ( die op PPPoE?) is mij niet gelukt

Bijkomende vragen zijn er wel:
Ik heb mijn modem altijd aanstaan (Dreambox CS) maar als ik mijn PC nu uit/slaap heb gehad, moet ik de ST resetten om internet verbinding te krijgen (ik heb wel verbinding met mijn Dreambox).
Verder zegt de ST als ik in zijn scherm kijk naar de verbindingen, dat ik geen verbinding heb met internet: "Connectivity to Gateway (195.190.249.67)"
Volgens de speedtouch helpdesk is dit niet belangrijk, 'hij pingt daarheen en er is misschien wat fout, maar u heeft internet, dus laat maar'. Daardoor zou ook het internetsignaal lampje voortdurend flikkeren.

reindu

• cornfed99111
Heb je de Speedtouch in bridge modus staan? ("Connectivity to Gateway (195.190.249.67))
Normaal moet die in routing modus staan. Anders werkt je eigen netwerk niet.

Welke dreambox heb je? Heb zelf een 500S.

• reindu
Volgens het speedtouchscherm: Router modem - standaard configuratie (modified by user).

In het config programma heb ik gekozen: Providers met PPPoA internet verbinding en standaard configuratie.

Andere mogelijkheden:
Route modem -spoofing (heb ik geprobeerd, maar werkte niet, vermoedelijk omdat ik niet weet hoe ik mijn router moet conf)
Router - IPCP met DHCP server (ik wil geen DHCP)
Router - vaste publieke IP reeks _ (ik weet niet wat dit inhoudt)
Router modem - gebruikers Lan ( heb ik geprobeerd, geeft vrij standaard keuzes).

Ik heb een 7020S. Nu met Nabilosat image. Ik heb hem al een tijd, maar prachtig. Nu door de CS mogelijkheden. Hoe krijg je anders gewoon de Noorse en Zweedse publieke zenders?

Mijn voornaamste irritatie is, alles werkt perfect via ST510 en Linksys, nu krijg ik een ander modem en iets heel simpels: het contact tussen twee eigen netwerkcomputers werkt niet. Niemand weet de oorzaak, de KPN helpdesk, de ST help desk en het forum weet ook niks.
Het is toch een redelijke standaard toestand, die ik de vorige keer probleemloos goed had.

reindu

• cornfed99111
Welke ip's hebben je spullen gekregen van de Speedtouch?
En probeer ze eens te pingen naar elkaar toe. (vice versa)

• reindu
Ik heb ze zelf vaste IP's gegeven, en DHCP uitgezet. Maar ook zonder dat was er dat traag contact. Hoe ping je met de dreambox?
Het lijkt erop dat met het installeren van de laatste firmware, het aan/uit probleem van internet is opgelost.

reindu

• cornfed99111
Pingen op de Dreambox gaat als volgt:
In het Dos venster Telnet opstarten (in Vista moet je die nog na installeren).
Dus Telnet [ip adres dreambox]. Inloggen in de dreambox [root- dreambox]
Dan ping [ip adres pc] ingeven. Stoppen met [control c].

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je al geprobeerd om alle poorten 'vast' te zetten op 100Mb/Full Duplex? (zowel op de adsl modem/router als op je pc en dreambox)

• reindu
Ik heb het hele ping gebeuren nu gedaan met met configuratie linksys/speedtouch. Leuk, dus 3x gepingd vanuit dreambox en pc. Resultaat was vanuit pc altijd < 1ms, vanuit de dreambox krijg je nauwkeuriger gegevens, typisch is dat naar de linksys langer duurt dan naar de speedtouch (gem 1.9 ms vs 1.6 ms) terwijl het toch via de Linksys gaat. Maar goed dit is niet zo interessant, ik moet het gaan doen als alleen de Speedtouch gebruikt wordt. Maar vanavond kan ik de boel even niet loshalen.

Om te beginnen met het vastzetten: hoe zet je de Speedtouch poort vast, ik heb alle menu's doorgelopen, maar zie het niet. Ik kan me ook zo'n menu item niet herinneren bij de dreambox.

reindu

• cornfed99111
Zover ik weet kan je de snelheid alleen veranderen via de nic op je pc.
Je moet kijken bij het status venster van je netwerk kaart. Daar staat de actuele snelheid.
Het zou me verbazen als daar 10 Mbit snelheid wordt aangegeven.

Probeer ook eens de netwerkkabel uit te wisselen.
Pagina: 1