DVB-C met DVD Recorder / Eth aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 6.965 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• macroyster
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-12-2025
Beste mede tweakers,

Inleiding
Zit met een dilemma: ik wil een plasma scherm kopen en daar CASEMA digitale televisie op kijken. Op zich geen probleem.

Probleem
Probleem wordt echter dat er een aantal programma's zijn die ik wil opnemen en dat wil ik op een HDD recorder doen en deze op DVD's wegschrijven, in verband met opbouwen van een archief van een bepaald televisie programma. Dit wil ik met DVB-C recorder doen en ik kan er geeneen vinden die dat kan!

Het alternatief.
Het alternatief zie ik niet zo zitten: een SamSung DCB-H360RS kopen om op te nemen en daarnaast een 'ouderwetse' twintuner HD recorder er naast zetten en deze dan op een gewone analoog kabel aan te sluiten (effect: SD-kwaliteit opnames).
Dit betekent dus gekloot met kabels (hdmi/component/scart) en gehannes om het juiste apparaat te vinden in het dagelijks gebruik (ega is niet zo heel handig met afstandsbedieningen....).

Vraag 1
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit dilemma... Moet ik geduld hebben totdat de SONYs/PIONEERs/SAMSUNGs/PANASONICs eens overgaan tot het maken van DVB-C (liefst twintuners _/-\o_ )???

Vraag 2
Welke oplossingen hebben jullie bedacht? Configuratie opstellingen?

Alvast bedankt!!!!! ;)

PS: een Ethernet (10/100Mbit) aansluiting mag ook en dan brand ik die DVD's wel op mijn PC.... wel weer gedoe, maar goed, beter dan niets!!! >:)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit eigenlijk met dezelfde vraag...

Vind een ethernet-aansluiting nog nieteens zo heel erg belangrijk, maar een harddisk/dvd-recorder met DVD-C zou wel erg fijn zijn... Ben ze nog niet tegengekomen...

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:25
Ik heb de Humax iPVR9200
Een dvb-c met twintuner en hdd van 160 GB
Hier een link

Perfect apparaat en totaal geen problemen mee.
Hij heeft een PC link zodat je de opgenomen programmas naar pc kan overzetten.
Ik heb digitaal van Multikabel

[ Voor 19% gewijzigd door SpiriTNL op 11-02-2008 16:59 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Punt blijft dat je dan via de computer je opnamen moet gaan branden...

Wel goed om te weten, als alternatief though... ;)

edit: kijk ik eroverheen? Ik zie alleen usb-connectiviteit bij die humax? Dat lijkt me dan weer verre van ideaal... Tenzij je er een usb-wifi stick in kunt proppen ofzo...

[ Voor 42% gewijzigd door MikeyMan op 11-02-2008 17:02 ]

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:25
MikeyMan schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:00:
Punt blijft dat je dan via de computer je opnamen moet gaan branden...

Wel goed om te weten, als alternatief though... ;)

edit: kijk ik eroverheen? Ik zie alleen usb-connectiviteit bij die humax? Dat lijkt me dan weer verre van ideaal... Tenzij je er een usb-wifi stick in kunt proppen ofzo...
Ik denk dat je er overheen kijkt.
Aan de voorkant heeft hij een USB 2.0 aansluiting. Deze kan je doorlussen naar een USB op je pc en met speciale software de programma's overzetten.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, dat zeg ik... Ik zie alleen usb-connectiviteit... ;)

Dat maakt het imo verre van ideaal als je geen pc in de buurt hebt... Hoop moeite voor het branden van een dvdtje, als je het mij vraagt, computer erheen slepen en dan nog eens speciale programma's nodig hebben om een dvd te branden...

Mist imo dus de ethernetaansluiting en (/of in mijn geval...) de dvd-brander...

[ Voor 31% gewijzigd door MikeyMan op 11-02-2008 17:10 ]

• macroyster
MikeyMan schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:09:
Ja, dat zeg ik... Ik zie alleen usb-connectiviteit... ;)

Dat maakt het imo verre van ideaal als je geen pc in de buurt hebt... Hoop moeite voor het branden van een dvdtje, als je het mij vraagt, computer erheen slepen en dan nog eens speciale programma's nodig hebben om een dvd te branden...

Mist imo dus de ethernetaansluiting en (/of in mijn geval...) de dvd-brander...
Helaas, ik moet me aansluiten met wat MikeyMan aangeeft... Het apparaat ziet er overigens wel goed uit en heeft voor de rest wel wat ik zou willen hebben.

Ik heb nog even gekeken naar een alternatief: een Q-motion mediacenter. Op zich ook mooi, maar kost een klauw met duiten (voorbeeld Q-Motion DVB 200i maar geen HD opname resolutie volgens mij :'( ).

Een ander alternatief is Reelbox Avantgarde: op het oog lijkt me dat een gelikt apparaat en heeft zowel "DVD multiburner" als ook "Gb-lan" ! zie link Reelbox Avantgarde HD
Afbeeldingslocatie: http://www.reel-multimedia.com/rmm-english/additional_images/ReelBox-Avantgarde_000.jpg
Iemand al ervaringen met dat ding????

[ Voor 18% gewijzigd door macroyster op 13-02-2008 20:57 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:54

mphilipp

Romanes eunt domus

Volgens mij heb je 2 opties:

*Een Dreambox 7025 met twintuner en HDD. Je kunt kits kopen om er een DVD speler (of brander? weet ik niet) in te bouwen. Ik heb er een staan en je kunt er zelfs meerdere programma's tegelijk mee opnemen, terwijl je naar een andere kijkt. Heeft een netwerkaansluiting, dus je kunt het opgenomen programma overzetten naar DVD. Je kunt het ook in 1x laten opslaan naar je PC over het netwerk (SMB/NFS). Ook streamen is een mogelijkheid.

*Een (mini) HTPC met een kleine DVD brander en een DVB-C kaart (floppy dtv oid).

Plug: ik heb over een maand of 2 een Dreambox 7025 te koop

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• macroyster
Bij Astrasat moet de Reelbox AvantgardeHD EUR 1499,-- kosten. Of bij Reelbox.co.uk moet het GBP 1120,95 kosten

Zie ook Reelbox forum. Beetje brakke site, maar wel handig! :)

Zie ook op GOT de REELBOX topic.

Verder is er ook een wiki liteaan geweid. Hier kun je dus ook de meest recente firmwares d/l 8)

Official English Support forum met hele goede uitleg wat de Avantgarde is: zie thread.

[ Voor 109% gewijzigd door macroyster op 13-02-2008 21:31 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik neig ook steeds meer naar een floppydtv...

Heb al een htpc, dus zou een idee zijn...

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:56:
*Een Dreambox 7025 met twintuner en HDD. Je kunt kits kopen om er een DVD speler (of brander? weet ik niet) in te bouwen. Ik heb er een staan en je kunt er zelfs meerdere programma's tegelijk mee opnemen, terwijl je naar een andere kijkt. Heeft een netwerkaansluiting, dus je kunt het opgenomen programma overzetten naar DVD. Je kunt het ook in 1x laten opslaan naar je PC over het netwerk (SMB/NFS). Ook streamen is een mogelijkheid.
Kijk jij DVB-C met behulp van een Alphacrypt, of met behulp van een softcam?
Plug: ik heb over een maand of 2 een Dreambox 7025 te koop
Is de DM-8000 dan eindelijk leverbaar? ;)

• macroyster
hmm.. schiet niet op zo. Je kunt er een USB hdd / eSATA hdd aanhangen....

VT-HD 7100C ziet er wel gelikt uit, jammer dattie maar 1 tuner heeft.
Afbeeldingslocatie: http://bilder.preissuchmaschine.de/prodfoto/vantagevt7100c.jpg

TV-Receiver
- Tunerart: DVB-C
- Geeignet für: 2 x Smartcard; e-SATA Festplatte
- HD-Ready
- CA-Systeme: Conax, Crypton, DGCrypt, Firecrypt, Xcrypt
- Menüfunktionen: Elektronischer Programmführer EPG
- 20.000 Programmspeicherplätze
- Videotext
- Automatische Formaterkennung
- Automatischer Sendersuchlauf
- Kindersicherung
- Software Update
- Anschlüsse:
CI-Schacht, Component-Ausgang, Composite-Ausgang, Digital-Ausgang coax., Digital-Ausgang opt., HDMI-Ausgang, RJ-45, RS232 9-pin, Scart-Ausgang, Scart-Eingang, Stereo Audioausgang (Cinch), USB 2.0
- 2 CI-Schacht
- Maße: B210 mm x H62 mm x T375 mm
- 3 kg Gewicht

De vraag is of dit met CASEMA gaat werken.......... uhmmmm 8)7

Meer info hier en hier en hier; o ja, prijs ook aangenaam EUR 369,--

[ Voor 89% gewijzigd door macroyster op 18-04-2008 20:26 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:54

mphilipp

Romanes eunt domus

macroyster schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 19:55:
De vraag is of dit met CASEMA gaat werken.......... uhmmmm 8)7
Niet. Je hebt Alphacrypt nodig voor Kazema.

Ik heb vorige week nog zitten spelen met de pricewatch en je kunt een (HTPC) systeempje in elkaar zetten met 1 FloppyDTV voor ongeveer €400-500. Ingrediënten:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 4850E€ 69,30€ 69,30
1Gigabyte GA-MA78GM-S2H€ 75,-€ 75,-
1Merkloos 1GB PC6400 DDR2 CL5€ 11,95€ 11,95
1Nox Media€ 54,50€ 54,50
1Scythe Shuriken CPU Cooler€ 24,20€ 24,20
1Seasonic S12II-330€ 49,-€ 49,-
1Western Digital Caviar GP WD5000AACS, 500GB€ 64,64€ 64,64
ImporterenTotaal€ 348,59

En dan nog een FloppyDTV erbij. OS erop, Media Portal, DVBviewer, een handje codecs en you're good to go...

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• macroyster
En dan nog een FloppyDTV erbij. OS erop, Media Portal, DVBviewer, een handje codecs en you're good to go...
He Meik, ziet er goed uit - zeker met het bestellijstje van Tweakers! Mooie kast, dat wel 8)

Q1: kun je een suggestie doen v.w.b. FloppyDTV, OS, Media Portal, DVBViewer ?

Q2: Neem aan dat dit dus niet een dual tuner is? (opnemen en kijken tegelijkertijd). M.a.w. er zullen dus 2 FloppyDTV's/CAMs/CIs inmoeten (>EUR 400) |:(

Verder, natuurlijk de Best Buy Guide ed. Mei 2008 voor alt. spec's - standaard config nu EUR 704 (ex. Floppycams / incl. dual tuner, die ik dan niet zou gebruiken..........) ;(

wordt dus al snel een systeempje van > EUR1000K

ben nog niet echt geholpen ;(

[ Voor 36% gewijzigd door macroyster op 10-05-2008 22:08 ]

• macroyster
tja... dan moet het toch een HUMAX 9200C worden. Zag dat er wel een leuke cable mod voor was om de humax aan je PC via een USB2.0 aansluiting te verbindinden. :)

zie link : humax cable hack.

[ Voor 15% gewijzigd door macroyster op 12-05-2008 20:27 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
macroyster schreef op maandag 12 mei 2008 @ 20:19:
tja... dan moet het toch een HUMAX 9200C worden. Zag dat er wel een leuke hack voor was om de humax aan je PC via een USB aansluiting te verbindinden.

zie link : humax cable hack.
Die functionaliteit is toch al standaard of mis ik het nou helemaal? Ik heb namelijk zelf ook zo'n ding staan alleen die USB functionaliteit zal me echt een worst wezen om heel eerlijk te zijn :)

https://discord.com/invite/tweakers

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:38
redfoxert schreef op maandag 12 mei 2008 @ 20:28:
Die functionaliteit is toch al standaard of mis ik het nou helemaal? Ik heb namelijk zelf ook zo'n ding staan alleen die USB functionaliteit zal me echt een worst wezen om heel eerlijk te zijn :)
Het probleem met de HUMAX 9200C USB aansluiting is de zeer langzame gegevensoverdracht.
Gewoon de snelheid van usb 1.1 terwijl geadverteerd wordt met een USB 2.0 verbinding.

Natuurlijk speelt dat probleem niet als je nooit iets langdurig wilt bewaren en/of archiveren.
Zo zien de kabelmaatschappijen het ook graag natuurlijk. ;)

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:48

MrScratch

I am rubber, you are glue

Beuzelarij schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:06:
[...]

Kijk jij DVB-C met behulp van een Alphacrypt, of met behulp van een softcam?
Dreambox werkt altijd met een softcam. Smartcard kan gewoon in een sleuf van de dreambox. Heb zelf ook de 7025 en van het weekend een opname naar dvd geconverteerd. Werkt prima.

Look behind you! A three headed monkey!

• Beuzelarij
  • Niet online
MrScratch schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:18:
Dreambox werkt altijd met een softcam.
Nee hoor, via een Alphacrypt kan ook prima.
Softcam wordt wel veel vaker gebruikt, omdat dat een goedkopere oplossing is. Er zijn echter situaties denkbaar waarbij een Alphacrypt gebruikt wordt. Ik heb bijv. ooit gelezen over iemand die intern wilde card-sharen met o.a. een aantal conventionele decoders. Deze kunnen dus niet worden voorzien van een softcam, daarom werd gekozen voor Linkey of SmartWi (welke precies weet ik niet meer, in ieder geval zo'n hardware-matige oplossing). De (softcam in de) Dreambox kreeg hij niet aan de praat met zo'n (Linkey-/SmartWi-)kaartje. Door zo'n kaartje via een Alphacrypt in de Dreambox te doen lukte het wel.

De Dreambox 800 schijnt nu overigens leverbaar te zijn.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:48

MrScratch

I am rubber, you are glue

Beuzelarij schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:47:
[...]

Nee hoor, via een Alphacrypt kan ook prima.
Softcam wordt wel veel vaker gebruikt, omdat dat een goedkopere oplossing is. Er zijn echter situaties denkbaar waarbij een Alphacrypt gebruikt wordt. Ik heb bijv. ooit gelezen over iemand die intern wilde card-sharen met o.a. een aantal conventionele decoders. Deze kunnen dus niet worden voorzien van een softcam, daarom werd gekozen voor Linkey of SmartWi (welke precies weet ik niet meer, in ieder geval zo'n hardware-matige oplossing). De (softcam in de) Dreambox kreeg hij niet aan de praat met zo'n (Linkey-/SmartWi-)kaartje. Door zo'n kaartje via een Alphacrypt in de Dreambox te doen lukte het wel.
Je hebt natuurlijk volledig gelijk. Ik vergat dat het gewoon mogelijk is, omdat niemand extra gaat betalen voor een alphacrypt als het met een softcam ook gewoon werkt. Maar jij geeft een situatie aan waar het noodzakelijk is. Dank voor deze aanvulling.

Look behind you! A three headed monkey!

• macroyster
Tja... het lijkt er op dat het wachten wordt beloond: nieuwe PVR humax met HD nota bene! _/-\o_

Zie link tvhomenl

+ HD
+ HDMI
+ USB 2.0 (echt 2.0?)
+ Ethernet ?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat zou helemaal tegek zijn... Nog HD ook!

Verwijderd

Je zult de postings toch nog eens beter moeten doorlezen bij bijgevoegde link. Dan had je kunnen weten dat deze hd-pvr nog niet in ontwikkeling is
macroyster schreef op zondag 15 juni 2008 @ 16:05:
Tja... het lijkt er op dat het wachten wordt beloond: nieuwe PVR humax met HD nota bene! _/-\o_

Zie link tvhomenl

+ HD
+ HDMI
+ USB 2.0 (echt 2.0?)
+ Ethernet ?

• macroyster
De Anoniem: jammer... werd net weer blij, maar dit klinkt bekend in de oren.. :'(

/echo_on/
....Reelbox AvantgardeHD.....
/echo_off/

Zag wel iets wat ook wel leuk leek: "Macrosystem Enterprise Max", maar heb er niet veel fidusie in.

• macroyster
hoi

iemand ervaring met de Arion 9410PVT HDMI ??

enkele details:
  • hdmi 1080i
  • 2 CI slots (ook Alpha Crypt)
  • usb 2.0 (2 GB in weniger als 3 Minuten....)
  • geen ethernet op kunnen ontdekken noch BR/DVD brander :/
of de duurdere TechniSat DigiCorder HD K2 500GB DVB-C Receiver ?

[ Voor 10% gewijzigd door macroyster op 05-11-2008 20:01 ]

• Beuzelarij
  • Niet online
Ik zie geen prijs staan bij jouw link, en ik neem aan dat er geen firmware voor beschikbaar is die het mogelijk maakt om m.b.v. een softcam Casema/Ziggo te bekijken. Dan moet je dus Alphacrypts gaan gebruiken, hetgeen in dat apparaat ook mogelijk is volgens de beschrijving.

Als je dan echter de totaalprijs gaat bekijken, denk ik dat je beter uit bent met een Dreambox DM-800. Die beschikt bovendien wel over een ethernet-aansluiting.
Pagina: 1