raar beveiligingsprobleem (intel wireless 4965)

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-03 17:35
Ik heb een laptop (toshiba p200) op kantoor bij mijn vader staan. Hier staat een schone windows xp home editie op. Alle drivers zijn geinstalleerd, zo ook de wireless driver. Er is nog niks aan virusscanners of firewalls op gezet, de windows firewall heb ik even uit gezet.

het probleem:
de laptop kan alleen met de router (speedtouch) communiceren. Ik kan niet pingen (mbv ip adres) naar andere pc's/printerserver. Als ik de router ping gaat het prima, probeer ik een andere pc te pingen werkt het niet. Andersom, dus van pc naar de laptop, werkt ook niet.

wat heb ik al gedaan:
- ik heb de laptop via een kabel aangesloten op de speedtouch, dan werkt alles prima.
- ik heb een linksys wireless usb stick aangesloten op de laptop, dan werkt alles ook prima.
- intel drivers geupdate naar de laatste versie
- intel utility geinstalleerd om te kijken of ik daar wat in kon stellen
- bij apparaatbeheer > wireless kaart > geavanceerd gekeken en een beetje lopen kloten, maar dat hielp ook niet.
- de adapter via wireless zero config laten runnen.

Het lijkt er dus op dat ik ergens een beveiligingsinstelling van de intel wireless kaart mis, maar ik zie niet waar.

Het is vast iets heel stoms maar ik hoop dat iemand me met dit probleem kan helpen. _/-\o_

• arvidbeheerder
subtiel schopje

• arvidbeheerder
niemand?

• arvidbeheerder
come on, iemand moet dit toch wel weten

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 10:17
Je kan dus niet via de ingebouwde wireless de andere computers in het netwerk bereiken. Krijg je een ip van de router? Krijg je een dns en gateway?

de andere pc's zijn bedraad aangesloten?

[ Voor 13% gewijzigd door redfox314 op 01-02-2008 19:50 ]

• arvidbeheerder
ik krijg alles prima door, dns gateway, kan de gateway ook pingen. De rest van de pcs zijn draadloos aangesloten.

het rare is alleen dat ik ALLEEN de gateway kan pingen

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:30

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Draai je in een soort isolation mode waarbij de wireless clients elkaar niet kunnen zien? Zoek eens op client isolation mode.

[ Voor 37% gewijzigd door Bor op 04-02-2008 19:54 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• arvidbeheerder
als ik het goed snap moet dat in de router draaien maar alle andere pcs in het netwerk kunnen elkaar wel pingen...

en is een speedtouch zo slim om dat te kunnen?

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 15:15
Hmm, het is niet helemaal duidelijk:
Je heb een draadloze laptop verbonden met je speedtouch en je kunt alleen de speedtouch pingen en ook het internet op, maar niet de andere PC's?
Heb je de beveiliging goed ingesteld, dynamisch IP ingesteld(vast IP kan illusie van verbinding geven)?
Dit soort zaken lijken vaak samen te hangen met zaken als firewall en virusscanner, jheb je die al uitgezet?
Dus wat werkt wel en wat werkt er precies niet en hoe heb je het ingesteld?

specs

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 14:35
Loekie schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:54:
...
Dit soort zaken lijken vaak samen te hangen met zaken als firewall en virusscanner, jheb je die al uitgezet?
...
Die staan er dus nog niet eens op volgens de TS...
Het lijkt inderdaad op een soort van isolation mode, maar deze vindt je 'normaal' in het AP en niet in de client voor zover ik weet. En aangezien de andere pc's elkaar wel kunnen zien..

[ Voor 5% gewijzigd door Lex_brugman op 06-02-2008 19:23 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Zet anders je gateway/router eens op defaults en zet alle beveiliging dan even uit.. kijken of dat werkt.

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 15:15
Lex_brugman schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:21:
[...]

Die staan er dus nog niet eens op volgens de TS...
Het lijkt inderdaad op een soort van isolation mode, maar deze vindt je 'normaal' in het AP en niet in de client voor zover ik weet. En aangezien de andere pc's elkaar wel kunnen zien..
Isolation-mode zie je niet vaak in consumenten-routers.
We hebben echter nog steeds niet gehoord of TS wel het internet op kan, ik heb het niet zo gelezen iig.
Vaak zijn problemen met draadloos internet terug te voeren op de beveiliging die niet goed staat of een vast IP op wifi instellen, maar beveiliging niet in orde. Software van fabrikant en windows die elkaar in de weg zitten.

Gezien het uitblijven van reactie van de TS zal het probleem opgelost zijn...

specs

Pagina: 1