ABIT AB9 QuadGT moederbord start niet

Pagina: 1
Acties:

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-05 22:43

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
Goeieavond

Ik heb onlangs een Intel Core 2 Quad processor Q6600 en een ABIT AB9 QuadGT moederbord gekocht en heb deze naar mijn inziens goed geïnstalleerd, maar nu is er 1 probleem, als ik de pc aanzet start deze even op en naar enkele piepjes (die volgens mij voor elke usb poort staan) valt hij weer uit, nu denk ik dat het aan mijn voeding ligt ik heb op dit moment een BlueStorm2 - 500 W als voeding en tijdens het installeren van de voeding op het moederbord ging de 8-12Vconnector er redelijk moeilijk in, wat normaal gesproken heel makkelijk hoort te gaan. Ik krijg trouwens op mijn moederbord ook de melding 8.2 wat volgens de handleiding staat voor dat de voeding niet goed aangesloten is, als ik de 8-12Vconnector er helemaal uithaal en hem dan opstart, krijg ik een andere melding namelijk dat de cpu te weinig vermogen krijgt. Op een ander moederbord werkte deze voeding perfect.
Nu zij mijn concrete vragen. Zou het kunnen kloppen dat deze voeding niet compatibel is met mijn moederbord en is het een probleem dat mijn moederbord atx-standaard is en dat mijn voeding atx 2.0 is? En als blijkt dat dat het probleem is wie weet dan een andere goede voeding te vinden met de goede standaard en connectors,?
Verdere specificaties
GeForce 8600GT 512MB GDDR2
6 GB Ram geheugen pc5300
Als jullie nog meer moeten weten vraag maar raak. :9

Ps ik heb de Hangen en opstartproblementroubleshooter al door gelezen maar kon daar het probleem niet in vinden

:TweakBlog:

Verwijderd

Bestaat je 8 pins connector uit 2 keer 4. Want dan zou je ook kunnen proberen om maar een van de 4 pins connector aan te sluiten dit zou waarschijnlijk ook moeten werken.

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-05 22:43

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
heb ik volgens mij al gedaan.. werkte ook niet

:TweakBlog: