Toon posts:

[Ervaringen]Het grote switch ervaringen topic

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Over dit draadje
Het is de bedoeling om in dit draadje de ervaringen over switches van mede-tweakers te verzamelen. Kleine vraagjes zijn ook welkom maar over het algemeen is dit topic bedoeld voor ervaringen. Het is de bedoeling dat door middel van dit draadje alle ervaringen bij elkaar staan en makkelijk te vinden zijn.

Dan zal ik hierbij maar de eerste ervaring uit dit draadje posten:

Asus GigaX 1108N
Nette snelle stijlvolle switch voor relatief weinig geld. Werkt prima, geen enkel probleem mee gehad en een heel stuk stabieler als de oude linksys ethernetswitch die ik nog had staan...

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-03 18:41

M14

Wat bedoel je met grote switch? Is dit voldoende of moet het groter?
Afbeeldingslocatie: http://comtec.ftpaccess.cc/images/tn_PICT0006.JPG

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• lembregtse
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-03 18:46
3Com 3C1671600 OfficeConnect Gigabit Switch 16 (16x1Gbps, RJ-45)

Zeer goede ervaringen mee, maakt soms nogal rare geluidjes bij zwaar gebruik maar bij de prestaties merk je daar niets van! Houdt het nu ondertussen toch al 2 jaar uit bij vrij actief lokaal gebruik.
Op datum van aankoop was hij vrij prijzig, en volgens de priceshop kan je hem momenteel voor 170 EUR krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://salzburg.com.geizhals.at/img/pix/176239.jpg

Asus GigaX 1024P (24x100Mbps 2x1000Mbps, RJ-45, 19", Managed)

Switch die ik samen met de bovenstaande heb aangekocht, niet voor thuisgebruik maar voor soms is een klein lannetje te houden waar we de upload poorten dan voor servers gebruiken.
Je kan heel de switch managen zodat je alles kan instellen naarbehoren. Heeft altijd goed gewerkt ook onder stresvolle situaties. En is perfect wegwerkbaar door zijn rackformaat.

De tool van Netgear zelf waarmee je de switch kan managen zonder Telnet te gebruiken vind ikzelf wat minder handig maar dat is natuurlijk volledig subjectief!

Afbeeldingslocatie: http://www.marketonline.ro/images/products/normal/7527/gigax-1024pjpg.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door lembregtse op 27-01-2008 23:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
lembregtse schreef op zondag 27 januari 2008 @ 23:48:
Asus GigaX 1024P (24x100Mbps 2x1000Mbps, RJ-45, 19", Managed)

Switch die ik samen met de bovenstaande heb aangekocht, niet voor thuisgebruik maar voor soms is een klein lannetje te houden waar we de upload poorten dan voor servers gebruiken.
Je kan heel de switch managen zodat je alles kan instellen naarbehoren. Heeft altijd goed gewerkt ook onder stresvolle situaties. En is perfect wegwerkbaar door zijn rackformaat.

De tool van Netgear zelf waarmee je de switch kan managen zonder Telnet te gebruiken vind ikzelf wat minder handig maar dat is natuurlijk volledig subjectief!

[afbeelding]
Ik was eigenlijk al naar deze switch min of meer aan het kijken omdat ik regelmatig met vrienden lanparties organiseer. Lijkt me een strakke switch voor de prijs. Maargoed die komt er niet voordat ik mijn volgende loonstrookje zie ;)
Ik heb een paar vragen over de switch:
- Wat bedoel je met een stressvolle situatie? Wat zijn de meest stressvolle situaties waarin je deze switch gebruikt heb?
- Hoe stabiel is de switch met bijvoorbeeld 2 gameservers, 16 gamers met eigen pc die allemaal op een server spelen en bestanden van de servers halen van > 1 gigabyte? En allemaal ook nog eens op msn, xfire en teamspeak zitten? Denk bij stabiel o.a. aan Stabiele snelheden? Stabiele pings?