extern bureaublad, bij de buurman wel, ik niet

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
Ik wil verbinding maken met een extern bureuablad op locatie A, ik zit op locatie B, mij buurman zit op locatie C, allemaal extern van elkaar. Buurman kan wel inloggen op A, ik kan het niet. Ik zit achter een Sitecom DC-202v5 via een zwart Casema/Motorola modem.

Ik zit al de hele middag te peuteren maar ik snap maar niet waarom ik geen verbinding kan maken met mijn extern bureaublad, op locatie A is immers alles goed geconfigureerd, port 3389 wordt daar netjes doorgestuurd naar de bak die ik moet hebben. Kortom, de fout ligt bij mij / mn sitecom, iemand een suggestie?
Ik heb al de site portforwarding.com gehad met mijn routerversie, mn firmware is up to date, ding is al gereset, ik kom er even niet meer uit en staar me blind. ik hoop dat iemand iets weet

thx

• nielsl
even een schopje, hebben dr al mensen suggesties? ik kan ondertussen wel pingen (geen idee waarom ineens wel, maargoed)

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:09

mendel129

Radioactivator

firewall niet over het hoofd gezien?

Bringer of heat, food and silence!

• mikenuun
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-03 13:04
Staat er een Firewall op Locatie B ?
Anders moet je die even uitzetten
Geld ook voor windows firewall
Onding wil zonder te vragen nog al eens wat blokkeren

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Misschien is het handig om eens toe te lichten wat er niet lukt?

Lukt het niet om te verbinden, lukt het niet om in te loggen, krijg je een foutmelding die wellicht nuttig is, is er iets te zien in de logboeken van jouw PC of de PC die je probeert te bereiken :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• nielsl
Excuses, ik zal wat verder toelichten :)

Het lukt me niet om in te loggen, dus om het popupscherm van het externe bureaublad te zien (de andere pc) terwijl een vriend van me dit wel lukt. Kortom, het kan niet aan de firewall op locatie liggen omdat die niet is geconfigureerd om bepaalde adressen niet door te laten en andere wel, er worden alleen poorten doorgestuurd, in dit geval poort 3389. Dat staat dus goed.

Dus zou het aan mijn zijde moeten liggen, ik zit ondertussen op een andere locatie achter een simpel speedtouch modem, daarop heb ik de firewall ook al uigezet, een port richting mijn pc geconfigureerd (en dat voor uitgaand verkeer....) en de windows firewall uitgezet. En toch kom ik er niet op, ik krijg geen verbinding met mijn externe bureaublad, en een vriend van me die thuis zit wel, je zou haast willen gaan huilen en zeggen "tis nie eerlijk ;)" Maar dat doen we niet, we vinden het alleen gek en snappen er niets van, daarom de vraag of iemand van jullie suggesties heeft

ik hoop dat ik het zo iets duidelijker heb uitgelegd, mocht dat niet zo zijn, ik blijf vrolijk F5'en ;)

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Nou is het nog altijd tamelijk onduidelijk 8)7

Het ene moment heb je het er over dat je niet kan inloggen, het andere moment dat je geen verbinding kan maken. Maar ik neem aan dat je dus geen probleem hebt met het inloggen (gebruikersnaam/wachtwoord probleem), maar met het daadwerkelijk verbinding krijgen met de andere PC?

Portforwards aan jouw kant van de verbinding lijken me trouwens totaal niet van toepassing in dit geval? Jij initieert de verbinding, dus dat werkt ook wel zonder portforwards (sowieso bestaan uitgaande portforwards volgens mij helemaal niet?).

Dus nogmaals: krijg je een foutmelding en zo ja, welke?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• nielsl
portforwards zijn inderdaad helemaal niet van toepassing omdat ik initieer, maarja, je bent wanhopig dus probeer je wat.

Het is vrij simpel, ik start extern bureaublad op en voer daarin het ipadres van de internetverbinding aan de andere kant in. Als ik op verbinding maken klik zoekt ie iets van 20 seconden en zegt windows "De client kan geen verbinding met de externe computer maken" Mijn vriend kan echter wel verbinding maken en krijgt het gebruikelijke Windows NT inlogscherm met de vraag zijn gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren, kortom, hij kan wel verbinden en ik niet, ik heb bij mij alle firewalls uitstaan en ik snap er niets van. Ik hoop dat het nu wel wat duidelijker is en dat iemand me kan zeggen waar ik overheen kijk want dat zal het vast wel zijn

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Kan je het IP wel pingen en dergelijke?

Verder neem ik aan dat die vriend en jij niet tegelijk proberen te verbinden?

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 16:00
Kun je wel pingen naar het betreffende IP-adres ???? of een tracert ????

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Okay, vaag. Gokje: wat zijn de versies van de de remote desktop installaties? RDP opstarten, rechterklik op menu balk, about kiezen. Zit daar verschil tussen?

En Opties, Tabblad 'authentificatie', staat het daar op 'Always connect, even if authentification fails'?

En is er echt geen verschil in de manier waarop van C verbinding wordt gelegd? Geen tikfout in het ip-adres of zoiets flauws?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38
Overijverige provider die poort 3389 (zelfs uitgaand) heel gevaarlijk vindt en jou "in bescherming" neemt?

Kijk inderdaad in eventlogs op de locatie die je wilt benaderen, of je daar zaken ziet waaruit blijkt dat jouw requests binnekomen. Uiterste geval met een netwwerkmonitor op locatie A kijken of de pakketjes bij jou vandaan daar uberhaupt aankomen.

Whatever

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-03 18:59
Had het laatst ook, bleek dat er een certificaat op zat en dat met de nieuwste versie van RDP wel goed ging.
Pagina: 1