Hitachi laptop schijf doet niets meer

Pagina: 1
Acties:

• luppien
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-02 10:39

luppien

All u have R Belong To Me

Topicstarter
Ik heb een asus F3 Laptop en geniet hier al een paar maanden uitstekend van. Maar vandaag kwam een grote vrees opeens uit en liep de laptop zomaar vast, Ik kon nog wel alt tab doen maar dat zal wel int ram gezeten hebben want de hdd maakte een tikkend geluid en hield er niet meer op, verder deed de laptop niets meer. Vervolgens reboote ik men laptop en kreeg ik de melding dat ik bootmedia moest plaatsen want andres kon hij niet opstarten. Vervolgens heb ik de harde schijf er even in en uit gedaan maar nog steeds die ellendige tik en verder niets. Hierna heb ik mijn harde schijf in een extern docking geplaatst en ook hier was het enige wat gebeurde, die deprimerende tik. Mijn vraag is weet iemand van jullie wat die tik kan inhouden(in de sticky staat een uitleg die niet echt kloppend is want die gaat er van uit dat hij er mee ophoud). Ook vraag ik me af of ik mijn data nog kan terug krijgen (belangrijke school spullen) of dat ik echt een kapotte harde schijf heb die niet meer te herstellen is.

Samenvatting

Harde schijf boot niet meer
Tikt alleen

Al geprobeerd
-Opnieuw indrukken
-Externe hdd casing op andere pc
-Booten met ubuntu live cd(boot niet)

Verwijderd

Als de harddisk begint te tikken is deze gewoon intern kapot. Je kunt hem aan een andere computer hangen en dus van de andere harddisk booten maar ik geeft je weinig kans dat je nog op je harddisk kan komen. Soms lukt dit ineens na 10 keer wel weer (ervaring)
Er zijn bedrijven die je data nog kunnen redden maar dit kost wel heel veel geld denk aan duizenden euro's.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2008 21:21 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:41
luppien schreef op zondag 27 januari 2008 @ 20:49:
Ook vraag ik me af of ik mijn data nog kan terug krijgen (belangrijke school spullen) of dat ik echt een kapotte harde schijf heb die niet meer te herstellen is.
Data terugkrijgen kan wel, maar is zeer prijzig. Recoverybedrijven kunnen dit voor je doen, maar denk aan 10.000 euro ofzo.

En de schijf is niet meer te herstellen waarschijnlijk.

In het vervolg backups maken dus ;)