Toon posts:

Draadloos TV kijken voor 4 TV's *

Pagina: 1
Acties:
  • 2.394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste GOT'ers,

Is er een stukje hardware die ervoor kan zorgen dat ik 1 coax signaal draadloos kan doorsturen naar 4 verschillende TV's?

antwoord:
ja

MAAR! ik wil alle tv's individueel bedienen en alle tv's moeten een eigen tv signaal krijgen. Niet dat 1 TV het kanaal op sbs6 zet en de ander het veplicht is te kijken.

Veel op internet gezocht maar veel posts zijn van 2006. Miratek(?) bied dit aan, maar is 1 signaal op alle tv's. beetje jammer!

alvast bedankt voor alle replies.
Oja... je hebt natuurlijk altijd van die bijdehandjes hou het bij coax. niet doen. draadloos is voor mietjes.... jullie hebben gelijk! maar dat soort antwoorden zit ik niet op te wachten. :(

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je wilt dus via 1 draadloos signaal alle TV-kanalen tegelijkertijd versturen? Analoog? Reken voor jezelf dan eerst eens uit hoeveel bandbreedte je nodig hebt. Een al veel minder (maar nog steeds) vereisende optie is vier kastjes op vier frequenties. Of 'natuurlijk' 4x digitenne, oid. Maar dat zal iets prijziger zijn.

Maar hoe dan ook heeft dit niets maar dan ook helemaal niets te maken met Windows Clients ;)
Op de gok: WOS => VB. Ik pas meteen de topictitel even aan, 'Wireless coax' deed me vermoeden dat je iets wilde met de voorganger van UTP :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja die bestaan ..

ik zag er laasts nog een in lopik
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/zenders/mast4/lopik-tower.jpg

als ze bestaan voor consumenten dan zijn ze ongetwijfeld illegaal want die frequenties mag je niet voor privegebruik gebruiken ;)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
hahaha!

ik zoek iets zoals dit:
http://www.marmitek.com/n...hp?subgroep=4&product=301

maar dit werkt maar voor 1 tv. in theorie zou dat betekenen dat ik dan 4 verschillende verzenders moet aanschaffen. ipv 1 apparaat met 4 ontvangers.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:49
Ik zou er niet op rekenen.

In ieder geval, het volledige signaal draadloos maken gaat niet lukken. (Aparaten daarvoor zijn veels te duur) Je zult dus per zender te werk moeten gaan.

Nou is er niet zo ontzettend veel ruimte in de lucht vrij beschikbaar voor die aparaten. Als ze al voldoende bandbreedte hebben, en dat is een als, ben je er nog niet. Je sloopt dan namelijk waarschijnlijk een hoop andere dingen zoals WIFI. Die maken ook gebruik van dezelfde frequenties.

Daarnaast betwijfel ik of zo'n apparaat op de markt is. Voordat een producent een product op de markt zet, moet hij wel weten/verwachten dat er vraag is of komt. Maar voor dit product zal er amper vraag zijn.

Het is zo veel makkelijker en goedkoper om gewoon kabels te trekken. Tenminste, op vrijwel iedere locatie.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

anders moet ej naar iets als digitenne kijken ... maar ja dat kost ook zo'n 100 euro per tv
Meerdere tv's aansluiten?
Binnen één abonnement van Digitenne kun je maximaal drie tv's aansluiten. Wel heb je per tv een digitale ontvanger nodig. De eerste digitale ontvanger t.w.v. € 89,95 krijg je gratis in bruikleen. De 2e of 3e ontvanger kun je huren voor € 3,- per maand of kopen. Tijdens je bestelling kun je aangeven hoeveel digitale ontvangers je wilt
jammer dat die to 3 tv's gaat

[ Voor 69% gewijzigd door Fish op 27-01-2008 23:38 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde over een nieuw frequentie 5ghz? wat is daar van waar?

@ nijn: wat is duur?

in principe hoeven niet alle zenders worden verzonden. het is 1 zender per ontvanger. verzender zou 4 tuners ingebouwd moeten hebben.

• muppet99
  • Laatst online: 08-02 21:19
Ik liep ook tegen het probleem aan dat digitenne maar op 3 kaartjes mag per abbo. 2 mediacenters en 3 tuners... gaat niet werken dus ;)

Toen kwam ik zo'n apparaat tegen.

http://www.techplaza.nl/c..._info.php?products_id=252

Daarmee kan je kaartjes clonen, waardoor je dus wel meerdere kaartje op 1 abbo kan proppen.....

Misschien is het dan wel de moeite waard om naar digitenne te kijken. Het enige gemis van digitenne vind ik persoonlijk is dat Film1 niet beschikbaar is :S

Zoals eerder gezegd is het mogelijk om de eerste ontavanger voor niks te krijgen en de andere ontvangers haal je weg op marktplaats. Heb ze voorbij zien komen voor 50 eurie p/s _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door muppet99 op 28-01-2008 10:53 ]

Carpe Diem

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:49
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:33:
Ik hoorde over een nieuw frequentie 5ghz? wat is daar van waar?

@ nijn: wat is duur?

in principe hoeven niet alle zenders worden verzonden. het is 1 zender per ontvanger. verzender zou 4 tuners ingebouwd moeten hebben.
Zie antene van Lopik ;)

Maar even serieus, er is gewoon niet genoeg ruimte vrij beschikbaar hiervoor.

Verwijderd

Topicstarter
vind het echt belachelijk. 2008 en gewoon niets op de markt. TE bizar...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Move VB -> VID

En met de subtiele tip minder hard "belachelijk" te roepen en iets meer moeite doen dingen te onderbouwen...

Oslik blyat! Oslik!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-02 19:39

ThunderNet

Flits!

Niets belachelijk aan... En het kan! wel..
Pak een computer. Zet er een 4 kabeltuners in. En ga het signaal via het netwerk (mbv Windows media encoder bijvoorbeeld) streamen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
lekker subtiel! reactie vind ik btw nergens op slaan, maarja |:(

vervolgens:
Ook mediacenter is geen optie. ik wil alleen een stukje hardware die gewoon heel simpel een draadloos signaal doorzend. Waar ik het wil gaan plaatsen zijn nogal n00bs. een afstandbediening is al moeilijk genoeg :P

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 13:51 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Dit is al vaker gevraagd en het antwoord blijft nog steeds: dit kan niet! Je kunt niet het hele signaal van de kabel door de ether sturen. Daar heb je simpelweg niet genoeg bandbreedte voor.

Enige mogelijkheid is om met 4 tuners te werken (bijvoorbeeld videorecorders, of DVB tuners) , en van die simpele video zenders/ontvangers.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:04:
Dit is al vaker gevraagd en het antwoord blijft nog steeds: dit kan niet!
Klopt. laatste post wat ik op internet vind komt uit 2006. Vandaar mijn repost.

met 4 tuners is idd de oplossing wat ik moet gaan aanbieden :'(

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:43:
[...]

Klopt. laatste post wat ik op internet vind komt uit 2006. Vandaar mijn repost.

......
Al zou het 2050 zijn, zou het (zoals jij wilt) nog niet lukken. Hoe vaak moet er nog gezegd worden dat er niet genoeg bandbreedte is..........

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:21
4 TV's via digitenne? 2 abo's van 6,95 waarbij huurtuner gratis is (zit bij abonnement is) en bij allebeide abo's 1 extra huurtuner van 3 euro/maand. Kost dus nog geen 20 euro per maand samen. Eeuwig garantie op de apparatuur omdat het huurtuners zijn. Kabel abo kost je minimaal 15 euro per maand, dus is dat echt geen optie?

pepernooot

Pagina: 1