Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Onderwerp uit contactform meegeven aan mailonderwerp

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een contactformulier en heb daarvoor een regel onderwerp aangemaakt. In javascript heb ik het zo gedaan dat naam, email, onderwerp en de opmerking verplichte velden zijn. Het formulier wordt ontvangen in een standaard emailprogramma. Nu zou ik voor de duidelijkheid graag willen dat het onderwerp dat is aangegeven ook het onderwerp wordt waarop de email in de emailbox binnen komt.

Ik heb al gezocht op het forum of deze vraag eerder is gesteld. Kan iemand mij helpen om dit voor elkaar te krijgen?

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

gokje zo uit m'n hoofd, maak een text input met de naam subject en pass die mee naar je form met e mailto:actie.

[google=mail form subject mailto]

Stop uploading passwords to Github!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-11 20:22

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

code:
1
mailto:email@adres.nl?subject=onderwerp

Nu ook met Flickr account

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 08:44
Wacky schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:56:
code:
1
mailto:email@adres.nl?subject=onderwerp
alleen als je op die manier je form probeert te versturen lukt dat alleen met een combo IE en outlook toch? niet echt betrouwbaar imho.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Ik zou inderdaad niet voor de mailto oplossing gaan. Kijk een naar PHP script die voor jouw een email op maat kunnen maken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips. Ik ben nu bezig met een formulier via php. Mocht t niet lukken kom ik nog even terug.

Verwijderd

Veel webhosts hebben wel zo'n standaardje scriptje voor het versturen van email. Erg makkelijk in het gebruik en je hoeft er niet zo veel voor te doen.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11 14:18

ThunderNet

Flits!

en in asp.net c#:
C#:
1
2
3
4
5
6
string strMailMessage = "inhoud";

MailMessage myMailMessage = new MailMessage("noreply@zender.nl", "ontvanger@ontvanger.net" ,"Onderwerp!", strMailMessage);
SmtpClient mySmtpClient = new SmtpClient("smtp.zender.nl");
mySmtpClient.Credentials = new NetworkCredential("noreply@zender.nl", "wachtwoord");
mySmtpClient.Send(myMailMessage);

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
Thanx allemaal, maar ik ben er in php uitgekomen. Heb nu een mooi formuliertje!
Pagina: 1