Lampje HDD: Hoe aan te sluiten met ATA-100 ?

Pagina: 1
Acties:

• LawnMowerMan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 13:27

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Topicstarter
Op mijn mobo (A7V) wil ik eigenlijk wel graag het lampje voor de HDD aansluiten maar volgens het boekje gaat dat niet werken voor ATA-100 schijven... Is dat waar en zo nee, waar moet ik em aansluiten zodat hij wel op IDE-activiteit reageert ?

Thnx in advance :)

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:20

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Bij mij in het boekje staat op een los bijgevoegde pagina dat: Read and write activity by devices connected to the primary or secondary ide connectors will not cause led to light up.
Dit komt volgens mij omdat ik een van de eerste revisies :? heb.
Ik dacht eerst dat m'n ledje kapot was toen las ik dat dit kwam door m'n moederbord.
Voor de ATA100 zou die moeten werken, maar ik heb geen ATA100 schijf, dus ik weet het niet zeker.
Ik heb nog even gekeken er is inderdaad geen apart aansluiting voor een ATA100 schijf ledje.
Je zou hem gewoon aansluiten op je IDE Led aansluiting en kijken wat er gebeurt, als er niks gebeurt zou je de connector nog kunnen omdraaien en als dat niet werkt luisteren of je iets hoort. Moet ik nu ook doen, helaas

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:56
Op een ATA-66 port wil dat ledje idd niet werken. Hij werkt alleen als de HD op de ATA-100 zit aangesloten. Je hoeft dat ledje maar gewoon in de IDE activity ding ofzoiets aan te sluiten (staat in mobo boekie). En dan moet het werken. Er staat ook bij (in engels dan wel): Het HDD activity lampje werkt alleen als de HD op de ATA-100 zit.

• LawnMowerMan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 13:27

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Topicstarter
Volgens mij is het juist zo dat hij niet oplicht bij ATA-100. Doet ie bij mij in ieder geval niet ... Er staat ook:

"Read and Write activity by devices connected to the Primary and Secondary IDE connectors will cause the LED to light up."

Dus niet ATA maar gewoon IDE (66).

Of lees ik verkeerd ?!?!

Your ass is grass and I'm the lawnmower!