54Mbps WLAN haalt slechts 9Mbps

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-03 18:35

rick77

... get to the point!

Topicstarter
Sinds kort Telfort 20Mbit. Bedraad haal ik op mijn Lenovo Z61p laptop 2000kBps download (met een 100mb.bin file), terwijl ik wireless stabiel 970kBps haal (in de meterkast naast het modem). Nu weet ik dat 54Mbps in de praktijk nooit gehaald wordt, maar 20-25Mbps moet volgens berichten hier mogelijk zijn.

modem/router: Speedtouch 716
wlan: Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Net (geeft 54Mbps verbindingssnelheid aan)

Heb geprobeerd om Speedtouch op 'g'-standaard vast te zetten, kanaal vast te zetten, beetje lopen klooien met de instellingen van de wlan-kaart. Dit verandert niks aan de snelheid. Weet niet zo goed meer waar ik het moet zoeken. Hulp is welkom.

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-02 17:43

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Hier stond onzin.. negeer dit bericht dus... :)

[ Voor 157% gewijzigd door Moraxv op 27-01-2008 20:31 ]

Verwijderd

Ik heb ook sinds kort Telfort 20, en ik moet zeggen dat ik hier ook geen wireless boven de 1000 heb gezien (wired wel). Ligt dat misschien aan de encryptie ofzo?

• jan_va
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Wat is de afstand van je wifi AP naar je wifi kaart?
Zitten er 1 of meer dikke betonnen muren tussen het AP en wifi kaart?
Andere wifi apparatuur/stralen (microgolf oven,...)?
Firmware/drivers van wifi up to date?

• rick77

rick77

... get to the point!

Topicstarter
jan_va schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:50:
Wat is de afstand van je wifi AP naar je wifi kaart?
Zitten er 1 of meer dikke betonnen muren tussen het AP en wifi kaart?
Andere wifi apparatuur/stralen (microgolf oven,...)?
Met testen sta ik in de meterkast (nou ja ervoor). Kan me dus ook niet voorstellen dat andere straling hier een grote invloed op heeft (kan ook niks verzinnen wat voor verstoring zou moeten zorgen).
Firmware/drivers van wifi up to date?
Ga ik vanavond eens naar kijken.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

ajhaverkamp

gewoon Arjan

De meterkast is natuurlijk wel een behoorlijk magnetisch veld met alle kabels waar een stroom door loopt. Kun je de router niet wat verder bij de meterkast vandaan plaatsen om het te testen? Dus een langere UTP kabel tussen modem en router.

This footer is intentionally left blank

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
of probeer eens een ander kanaal voor je wifi, het kan zijn dat de buren op hetzelfde kanaal zitten en het een en ander elkaar stoort...

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:28
Je moet het tooltje tcpoptimizer gebruiken, dit optimaliseert de wireless pakketten traffic...

Van het tele2 forum, ook 20 mbit verhaal:

"Download tcpoptimizer eens, kies "custom settings", zet de schuif op 20000, MTU op 1492, vink PPPoE aan, en "modify all networkadapters", dan "apply". Kies OK in het pop-up scherm om de veranderingen naar het registry te schrijven, herstart de computer, dan zal het wellicht wat sneller gaan"

Te downloaden van http://www.speedguide.net/downloads.php. Heb dit zelf ook zo gefixt bij mijn tele2 abo.

[ Voor 12% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 28-01-2008 16:16 ]

• rikm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-03 16:18
Ik heb ook een kabel moeten aanleggen voor telfort 20MB.
Met een Linksys wap54G haalde ik 900KB/s op 4 meter van de accesspoint vandaan

Where ever you go, there you are

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Ik heb ook soortgelijke problemen gehad. Bij mij was op een of andere manier de netwerkbeveiliging het probleem. Nadat ik van WPA was geswitched naar WEP ging de snelheid aanzienlijk omhoog en haal ik sindsdien draadloos netjes 1.8Mb/s. Dit probleem deed zich trouwens alleen voor op Vista PC's, met XP computers had ik geen problemen.

• rick77

rick77

... get to the point!

Topicstarter
JAHRASTAFARI schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:14:
Je moet het tooltje tcpoptimizer gebruiken, dit optimaliseert de wireless pakketten traffic...
TCPoptimizer op optimal settings gezet, et voila! Had eraan gedacht, maar dacht dat de settings die TCPoptimzer aanpast voor het systeem golden en niet per netwerkkaart. Aangezien bedraad geen probleem was, dacht ik dat dit niet zou helpen.

Gebruik trouwens WPA-TKIP encryptie zonder probleem. Verder is er maar één ander accesspoint hier te vinden, dus erg "druk" is het hier niet qua WLAN.
Pagina: 1