Toon posts:

[PSU] Redundant versie voor meerdere moederborden

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik stelde mijzelf de vraag of er redundant voedingen bestaan waar je meerdere mobo's op aan kunt sluiten.

Het probleem is dat wanneer je gaat splitten en je één mobo afsluit dat je je hele voeding uit zet en dus de rest van de mobo's ook meeneemt. Ik kon op mijn zoektocht voldoende 3x 700 watt voedingen vinden, maar allemaal voor 1 moederbord geschikt.

In bijvoorbeeld bladeservers is het anders geregeld, maar ik wil gewoon normale moederborden kunnen gebruiken in verband met compatibiliteit.

Ik heb al aan splitten zitten denken waar je iedere gesplitte mobo kabel apart schakelt doormiddel van een relaisbank of een huge schakelaar. Dit wordt volgens mij niet te doen door alle kabels welke je krijgt, ik zoek dus een andere oplossing.

Is dit een raar idee of zijn er meerdere mensen die dit willen doen of gedaan hebben ?

Verwijderd

Ehm wat wil je er precies mee? Door kunnen computeren als je andere voeding stuk gaat?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 19:47:
Ehm wat wil je er precies mee? Door kunnen computeren als je andere voeding stuk gaat?
Cluster bak bouwen in 1 behuizing :)

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-01 08:02
Bij een clusterbak schakel je toch alles ook in 1 keer aan en uit? :?

Verwijderd

Topicstarter
de_harde_kern schreef op zondag 27 januari 2008 @ 20:37:
Bij een clusterbak schakel je toch alles ook in 1 keer aan en uit? :?
Nou als ik machine1 uit wil hebben wil ik dat 2,3,4 blijven draaien eigenlijk.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-02 21:22

Twazerty

AVCHDCoder developer

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 20:48:
[...]

Nou als ik machine1 uit wil hebben wil ik dat 2,3,4 blijven draaien eigenlijk.
Volgens mij moet je dan de Power On kabel (groen) en de +5 V standby (paars) onderbreken. Op deze manier schakelt je voeding niet uit of aan). Of sla ik de plank mis. Immers er blijft wel een verbinding met je moederbord. Ik weet dus niet of je je moederbord uit kunt schakelen terwijl de voeding draait. Wel dan de met de onderbroken kabels.

Edit: Denk dat alleen de paarse draad onderbreken volstaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Twazerty op 27-01-2008 21:30 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Verwijderd

Topicstarter
In dat geval zou je daar dus een simpele schakelaar tussen kunnen zetten en het systeem afsluiten.

Ik ga even een schema opzoeken wat dat allemaal uitlegt, dat zeker.

Het mooiste zou zijn als je dus een situatie creëert zoals het vroeger met de non-ATX voedingen was dat je een melding krijgt dat je het systeem uit kunt schakalen omdat je voeding dat niet kan.

In dat geval zou je op dat moment een van de kabels kunen onderbreken om het systeem helemaal uit te schakelen.

Lijkt me opzich een goed plan.

Verwijderd

ah ok, dat heeft dus niks met redundancy te maken, of begrijp ik je verkeerd?

Er zijn van die split gevallen waardoor je 2 voedingen op 1 systeem kan zetten. Misschien dat je met zo'n kabel iets kan. Er zat er 1 bijmijn CM Stacker.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2008 23:44 ]

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-02 21:22

Twazerty

AVCHDCoder developer

als je de standby draad onderbreekt kan de pc de voeding niet uitzetten. Ik denk dat je dat even zou moeten proberen met een oude pc. Als het goed is kun je gewoon zon pin uit je atx stekker wippen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat in zoverre om redundancy dat ik ik niet wil dat als de voeding er mee ophoudt dat ze allemaal uitvallen. Dus vandaar hotswappable voeding.

Ik moet zeker splitten, dat is nu juis het probleem :)

Ik ga zeker even met een oude PC die draad proberen los te halen en windows proberen af te sluiten. Als dat werkt ben ik op de goede weg.

Ik denk alleen dat die 4 pins aansluiting die los op het bord staat een issue kan zijn met splitten.
Pagina: 1