Toon posts:

[iTunes muziek server] meer rechten verkrijgen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een apple machine(Apple MacBook CD 2,0/2GB/Gbit Eth.) en heb hier Mac OS 10.5 server op geinstalleert. De overige services die op de machine draaien zijn niet van dusdanig belang dus bespreek ik deze hier niet.
Hierop heb ik iTunes aan staan en deze gebruikt een externe harddisk waar mijn muziek op staat. Al deze muziek heb ik vervolgens gedeelt over het netwerk zodat iedereen mijn muziek kan luisteren. (wel beveiligd met een wachtwoordje)

Het "probleem"
Als iemand mijn muziek aan het luisteren is en diegene komt een goed nummer tegen wilt hij deze kopieren naar zijn/haar eigen mac (iedereen heeft mac hier in huis gelukkig :)) Dit kan standaard echter niet, echter zou ik dit wel willen ! Dus dat het nummer van de server gekopieert gaat worden naar de "client mac" waarvandaan geluistert wordt
Nu weet ik dat er waarschijnlijk mensen gaan roepen "dan moet je -ff- zoeken via google" dit heb ik uitgebreid gedaan, maar het enige wat ik tegenkom is hoe een iTunes Server op te stellen in linux, of hoe in iTunes gewoon. (dit lukt me wel gewoon :9 )
Wie heeft hier ervaring mee, en weet hoe ik dit toch zou kunnen bereiken ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het was vroegâh wel mogelijk om te downloaden met een extra programma, maar kan het nu niet zo even 1-2-3 vinden. Wat je wel kunt doen is een share opzetten (met 10.5 kan dat heel makkelijk) waar je muziek in staat.

P.S. waarom staat er een wachtwoord op als het toch alleen huisgenoten zijn die erop komen :?

[ Voor 18% gewijzigd door Wortelsoep op 27-01-2008 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wilko schreef op zondag 27 januari 2008 @ 19:20:
Het was vroegâh wel mogelijk om te downloaden met een extra programma, maar kan het nu niet zo even 1-2-3 vinden. Wat je wel kunt doen is een share opzetten (met 10.5 kan dat heel makkelijk) waar je muziek in staat.

Ja echter heb ik een foutje destijds gemaakt en al mijn muziek georganiseert laten worden door iTunes = een puin-zooi :o

P.S. waarom staat er een wachtwoord op als het toch alleen huisgenoten zijn die erop komen :?

(Ik woon gewoon thuis, en het is dus familie) maar heb ik dat gedaan omdat,,,,, ik weet het niet eigenlijk(?)... kan eigenlijk het wachtwoord inderdaad wel wissen. Het netwerk hier is toch WPA2 met mac filter beveiligd. goed opgemerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Puinzooi? iTunes sorteert het vet netjes juist, directories met artiest, daarin albums en daarin losse songs. Toch? Zo is het bij mij tenminste. Compilaties (meerdere artiesten per album) moet je even apart in de metadata zetten, dan gaat dat ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wilko schreef op zondag 27 januari 2008 @ 19:26:
Puinzooi? iTunes sorteert het vet netjes juist, directories met artiest, daarin albums en daarin losse songs. Toch? Zo is het bij mij tenminste. Compilaties (meerdere artiesten per album) moet je even apart in de metadata zetten, dan gaat dat ook goed.
Ik zal me er even dan in gaan verdiepen :p Maar je weet niet toevallig dat programma waar jij het in je eerste post over had ? dat is mijn bedoeling en als het bestaat zou het wel erg fijn werken ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Met Blue Coconut kon je muziek van iTunes shares afhalen. Het programma is echter al vrij oud, dus ik weet niet of het werkt met de nieuwste iTunes versies.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op zondag 27 januari 2008 @ 20:35:
Met Blue Coconut kon je muziek van iTunes shares afhalen. Het programma is echter al vrij oud, dus ik weet niet of het werkt met de nieuwste iTunes versies.
hartstikke bedankt ! ik ga het als ik thuis kom meteen proberen en als het werkt laat ik het even weten hierzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
OurTunes schijnt in elk geval te werken met iTunes 7.

Verder kan je natuurlijk ook gewoon de muziek folder op die server read-only sharen.

[ Voor 31% gewijzigd door Dreamvoid op 28-01-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 15:21
Dreamvoid schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:14:
OurTunes schijnt in elk geval te werken met iTunes 7.

Verder kan je natuurlijk ook gewoon de muziek folder op die server read-only sharen.
Op de website van OurTunes staat dat hij niet werkt.
If ourTunes can see hosts, but the connection status says "Failed", this is most likely because of the iTunes 7. Apple changed the authentication protocol used to connect to iTunes, so that ourTunes no longer works. We're working on this now, and hope to have a fix soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dreamvoid schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:14:
Met een Applescriptje zou je dan het huidige spelende nummer van iTunes kunnen opvragen, deze opzoeken in de share, en dan weer toevoegen aan de lokale iTunes collectie. Het lijkt me niet zo heel moeilijk, ik denk dat iemand zoiets wel een keer gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
benoni schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:33:
Met een Applescriptje zou je dan het huidige spelende nummer van iTunes kunnen opvragen, deze opzoeken in de share, en dan weer toevoegen aan de lokale iTunes collectie. Het lijkt me niet zo heel moeilijk, ik denk dat iemand zoiets wel een keer gemaakt heeft.
Probleem is dat (als ik me niet vergis) iTunes/DAAP de remote locatie en filename info niet meestuurt. En zoeken over een netwerk op metadata is traaaaag.
Pagina: 1