Toon posts:

Waar zijn mijn Partities heen???

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen, (Heb een Aus M2N-VM DVI Moederbord)

Heb net windows geinstalleerd op mijn IDE 120GB Maxtor... geen problemen verder
Mijn SATA2 320GB Seagate staat in schijfbeheer op 128GB (in orde)... het is echter een 320GB en mist er duidelijk iets... ook geeft hij aan dat de partitie geformatteerd moet worden maar dat wil ik dus absoluut NIET! :(

Partition Magic geeft veel meer info aan, 3 van de 4 partities ziet hij maar hij geeft een stuk van 128GB aan als "Unallocated" en kan er helemaal niets mee... Waarom zie ik de 3 andere partities niet in mijn "deze computer" en alleen een 128GB ongeformatteerde partitie?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Edit 28 jan: Nou, het probleem heeft nu helemaal beroerde vormen aangenomen.... waar Partition Magic eerst de andere 3 partities wel aangaf word nu 131GB "Bad" aangegeven. Partition Magic zegt dat ik alle data van de schijf moet halen, moet formatteren, opnieuw de partities indelen en weer opnieuw op de schijf moet plaatsen... Hoe krijg ik mijn data weer terug als ik met geen mogelijkheid toegang krijg tot mijn 4 partities gelocaliseerd op deze schijf.

In "deze computer" word hij nog steeds als unformatted 128GB partitie aangegeven waar ik ook in schijfbeheer helemaal niets mee kan!
Partition Magic of windows tools kunnen me blijkbaar niet meer helpen, welke mogelijkheden heb ik op de data op mijn schijf weer te achterhalen?.... Kán ik mijn data uberhaubt nog terughalen?

HEEEELP ik word geeeeeeek :(

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 06:39 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gebruik aub de search eens, de 128GB limiet is al zo vaak besproken..

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Tja, dat krijg je als je oude xp cd-tjes gaat gebruiken (lees xp zonder service pack).
Wat ik zou doen als ik jou was :).

Je seagate loskoppelen. Updaten naar service pack 2.
HD er weer insteken en kijken of het dan goed is.

Verwijderd

Topicstarter
Oh, al teveel besproken?... Sorry guys... maar dat betekent dat de oplossing ook teveel besproken is :) Ehm, winXP heb ik inderdaad maar kan het zonder SP? (ik heb hem wel maar wil hem niet)

Edit: enneh, ja de CD is nogal oud ja...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2008 18:59 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

/me fish mompeld iets met FAQ]

daarnaast .. je hebt net windows geinstalleerd .. welke data kun je in godsnaam kwijtraken ???

@ hieronder dat weten wel allemaal wel

[ Voor 73% gewijzigd door Fish op 27-01-2008 19:03 ]

Iperf

Verwijderd

Mogen we de reden weten, waarom je die SP?, niet wil?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op die sata al mijn avi's, progs en andere meuk staan... op die IDE stond en staat mijn windows... SP maakt mijn PC traag, jullie hebben zeker tonnen met redenen waarom ik het wel zou moeten hebben maar ik moet m niet :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je de faq al gelezen ?

[ Voor 92% gewijzigd door Fish op 27-01-2008 19:12 ]

Iperf

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 19:09:
Ik heb op die sata al mijn avi's, progs en andere meuk staan... op die IDE stond en staat mijn windows... SP maakt mijn PC traag, jullie hebben zeker tonnen met redenen waarom ik het wel zou moeten hebben maar ik moet m niet :)
Tja, XP is zonder Service Pack heel simpelweg NIET in staat meer dan 128GB te adresseren.
Dus in mijn ogen heb je 2 keuzes: SP2 installeren zodat je alsnog je schijf weer correct herkend krijgt, of het verlies van al je gegevens voor lief nemen, en gewoon met die 128GB schijf gaan werken...

Verwijderd

Topicstarter
Wow... zucht, ok ok SP1 dan maar... dat moet toch ook voldoende zijn of niet?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Het komt wel eens voor dat de installatie van een sp de boel vertraagd.
In dat geval zou ik gewoon eens een nieuwere cd gebruiken.
Een cd waar sp1/sp2 al bij inzit. Grote kans dat het dan wel goed gaat.

Verwijderd

job schreef op zondag 27 januari 2008 @ 19:13:
Het komt wel eens voor dat de installatie van een sp de boel vertraagd.
Systeemherstel uitzetten, ervoor zorgen dat er geen 'way back' wordt gezet. in 99 gevallen van de 100 werkt dit namelijk prima.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga gewoon beginnen met SP1 en een update van alle MOBO software... reboot en kijken of het dn werkt... vorige keer had ik hetzelfde probleem maar 'ineens' verschenen alle partities magisch in mijn lijstje.... had gehoopt dat dit deze keer ook zou lukken but the magic is gone :) SP1 dan maar, heb nu toch een snelle pC

edit: thnx lism, dat ga ik proberen!

edit: Systeemherstel uitschakelen help niet in ieder geval... de bios ziet de schijf overigens wel als 320GB...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2008 19:34 ]

Verwijderd

Probleem updated: check eerste post

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-02 21:15
Zou nu toch moeten werken lijkt me. Hang die disk eens in een andere pc.

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51
Heb je nou al SP1 geïnstalleerd of niet? Het is gewoon een vereiste wil je meer dan 128GB zien. Overigens logisch dat Partition Magic dat ook niet kan als je dat onder XP gebruikt. Als je PM zou opstarten van CD of floppy heb je grote kans dat alles nog intact is.

Zorg dus gewoon dat je de meest recente SP erop zet, desnoods pak je een kant en klare (geslipstreamde) versie met SP2 erop en installeer je je PC daarmee opnieuw. Overigens sowieso slim om altijd de laatste SP geïnstalleerd te hebben, al was het maar vanwege de exta veiligheid en features.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een windows CD met SP2 geintegreerd gekocht, dan maar op die manier.
Het enige waar ik me nu zorgen over maak is die "BAD" sector op mijn 320GB Sata disc...
Als ik winXP met SP2 installeer zouden de partities dan magisch tevoorschijn moeten springen?... ik kan via WinXP (zonder SP of ook maar iets, helemaal kaal dus) helemaal geen toegang krijgen tot de schijf, hij blijft 131GB groot en zelfs partition magic ziet de partities niet meer (dit zag hij eerst wél!)....

Gaat SP2 een oplossing bieden of geef ik 'mogelijk' voor niets 150 euro uit?

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09-2025

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:28:
Gaat SP2 een oplossing bieden of geef ik 'mogelijk' voor niets 150 euro uit?
SP2 is gratis, dus probeer 't, zou ik zeggen. Een geslipstreamde versie kun je zelf maken met tools als nLite.

[ Voor 9% gewijzigd door ERIKvanPAASSEN op 28-01-2008 12:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een SP2 geslipstreamd geregeld... dat is het probleem dus niet, ik ben gewoon bang voor mijn collectie films van mijn camcorder, mijn mp3's, documenten, PST bestanden..... als deze schijf niet meer te recoveren is ben ik het allemaal kwijt... dan ga ik gilleh

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09-2025

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Je kan je schijf uitbouwen en (evt. in een externe behuizing) aan een andere PC hangen en zo proberen je data te redden eventueel met een recovery tool.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het probleem niet erik... ik heb een 120GB IDE maxtor waar windows prima op draait, ik moet de partities gewoon zien te restaureren maar goed, daarvoor dus eerst SP2 vanavond na het werk!
Daarna post ik mijn bevindingen hier of mijn Partities OK zijn, ik zou in worst case scenario ook nog nieuwe partities kunnen maken en daarna alles recoveren maar dan krijg ik veel verwijderde zaken er tussen not to mention de tijdsduur van een 320GB schijf recovery... thanks so far guys!

To be continued....

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:25:
Dat is het probleem niet erik... ik heb een 120GB IDE maxtor waar windows prima op draait, ik moet de partities gewoon zien te restaureren maar goed, daarvoor dus eerst SP2 vanavond na het werk!
Ik gok dat er helemaal niets "te restaureren" is... Als je bios&OS gewoon disken > 128 GB snapt, zie je vast al je partities gewoon weer normaal terug :)

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:05
Dat is dus Erik's hele punt >.<

Leest toch eens!

Hij stelt alleen maar voor om de data-schijf eruit te halen zodat je die zeker niet verknoedelt en die dan gelijk maar aan een andere PC te hangen om 'm te repareren.

Stappenplan:
1) 'Kapotte' schijf uit je PC.
2) Op andere schijf een XP met SP2 zetten (met alle drivers, gewoon de hele flikkerse zooit).
3) 'Kapotte' schijf weer terug in je PC monteren.
4) (Waarschijnlijk) wachten totdat windows je HDD herkent en je m in explorer kan openen als vanouds.

Als dit niet het geval is zou ik eens een checkdisk over de kapotte schijf halen, ik denk dat dat ook wel zou moeten werken. In het ergste geval kan je een willekeurige Linux-live CD pakken met iets als Parted ofzo. openSUSE installatie CD's kan je gewoon de partition table herstellen, weet ik, heeft mij al eens gered.

Je wil sowieso niet - en ik herhaal NIET - nieuwe partities maken en dan recoveren. Je kan nog beter eerst proberen te recoveren voordat je partities gaat aanmaken.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks remco en Zsub, een beetje positieve instelling kan ik wel gebruiken nu! :)
Ik ga de schijf disconnecten, windows MET SP2 installen (op de andere HD), PC uitschakelen, Sata HD connecten, rebooten en kijken of ik de champagne uit de kast kan halen ;) :P hehehe, ik hoop het!!

Edit: Ik kom zowieso niet aan de sata disk tot er echt no other way is....
Er staat zoveel info op dat ik nog minstens een week bezig ben voor ik dat uberhaubt overweeg, maar als ik het zo hoor is er nog hoop :) :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 13:49 ]

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:39:
Thanks remco en Zsub, een beetje positieve instelling kan ik wel gebruiken nu! :)
Ik ga de schijf disconnecten, windows MET SP2 installen (op de andere HD), PC uitschakelen, Sata HD connecten, rebooten en kijken of ik de champagne uit de kast kan halen ;) :P hehehe, ik hoop het!!
En dan de volgende keer de FAQ gebruiken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry jongens, ik werd gewoon een beetje panisch van de gedachte al mijn bestanden te verliezen en heb misschien wat FAQ entries over het hoofd gezien... zal niet meer gebeuren :)

Verwijderd

anders kan je ook gewoon even een linux live cd erin stoppen, je hoeft niets te installeren maar dan kan je als het goed is ook gewoon bij je windows partities (wel een recente pakken met NTFS support, bijv Ubuntu 7.10 :))

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit lijkt me intussen wel duidelijk. Dit over het hoofd zien lijkt mij moeilijk gezien de frequentie waarmee deze vraag gesteld wordt. Het is niet voor niets dat we je verzoeken te zoeken voordat je een topic opent. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.